Minun mielestäni minulla ei ole oikeutta käydä fyysisesti käsiksi TOISTEN lapsiin, siis miehen viikonloppulapsiin !
Komentanut olen, kieltänyt ja karjunut ja antanut sanktioita, ollut kohtuutonkin varmaan, äärimmäisen vaativa (ruokapöytätavat jne) mutta siinä vaiheessa kun palaa hihat niin että käyn kiinni ja lyön tai tartuin hiuksiin, voin mennä sen jälkeen pakkaamaan kamani muovipussiin, luulen ettei mies hyväksy sitä - jotakin on lopullisesti mennyt rikki miehen (ja lasten) suhtautumisessa minuun.
Etälapsia ei ole ikinä lyöty, luulen että järkyttyisivät todella pahasti jos minä, ei-biologinen, kävisin päälle. En tiedä voisiko sitä luottamusta ikinä korjata.
Kun biolog. vanhempi lyö, lapsi antaa anteeksi, koska on oma äiti / isä, ja on niitä hyviäkin asioita. Kun "ulkopuolinen" lyö tai kohtelee huonosti, nousee vain viha.
Se joka sanoo että fyysisen kurituksen jälkeen lapset käyttäytyy kunnolla. Kyllä, pelosta, Ei kunnioituksesta. Viha tulee sitten, kun ikää on enemmän ja rohkeutta, kun ei ole riippuvainen enää.