Ymmärrättekö miestäni kun mä en ymmärrä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

ma

Vieras
Meidän tytöllä on 1,5kk aikana ollut kaksi korvatulehdusta, jotka on molemmat alkaneet samalla tavalla: aamulla tyttö on tuntunut aika kuumalta, kuitenkin lämpö niukin naukin alle 37. Olemme vieneet tytön hoitoon. Päiväkodissa lämpö on iltapäivään mennessä noussut 38:aan asteeseen. Seuravavalle aamulle olemme varanneet lääkärin ja vieneet sinne, molemmilla kerroilla ollut tosi selkeä korvatulehdus vasemmassa korvassa. Ollaan aloitettu antibiootit, tyttö päivän kotihoidossa ja sit päiväkotiin.

Lääkäri sanoi viime kerralla, että vasemmassa korvassa voi olla jokin kestotulehdus tai liimakorvan alku ja kuukauden kuluttua pitää käydä oikein korvalääkärillä jälkitarkastuksessa. No, eipä ole ehtinyt kulua kuin pari viikkoa ja tytöllä taas lämpöä aamulla, nyt oli jopa 37,2. Olin sitä mieltä, että jään tytön kanssa kotiin ja varataan lääkäri niin nopeasti kuin saadaan.

Miehen mielestä ei pidä hätiköidä, koska tuo ei ole "Kunnon kuumetta vielä". Ja että korkeintaan huomenna lääkäriin jos oireet jatkuvat. Olin aivan että häh. En ymmärrä, miten mies voi olla haluton lapsen lääkäriin viemisen suhteen, varsinkin kun meillä on vakuutus, eikä siten ole rahasta kiinni.

Mie en ymmärrä... Ymmärtäisikö joku??

no mä veisin kyllä lääkäriin, korvakivut ei ole kivoja ja krooninen tulehduksen alku on selvä merkki siitä, että tulehduksia tulee jatkossakin. Jos liimakorvaksi muuttuu, hoito on pitkällinen ja kuulokin vaarassa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
no mä veisin kyllä lääkäriin, korvakivut ei ole kivoja ja krooninen tulehduksen alku on selvä merkki siitä, että tulehduksia tulee jatkossakin. Jos liimakorvaksi muuttuu, hoito on pitkällinen ja kuulokin vaarassa.

Tätä mä just tarkoitan. Jos taustalla ei olisi alkavan korvatulehduskierteen merkkejä, en hätiköisi. Mutta koska lääkäri sanoi jo viimeksi, että hän ei ole varma onko märkä poistunut missään vaiheessa korvasta, niin suosittelee korvalääkärillä käyntiä kuukauden päähän. Nyt kulunut vain 2vkoa ja taas ihan samat oireet. En halua liimakorvaa lapselleni.

Tuskin on kyse haluttomuudesta viedä lääkäriin, miehesi vain haluaa katsoa lähtisikö paranemaan itsekseen ilman lekuria. Järkeä saa käyttää ja välttää mahdollisuuksien mukaan turhia lääkärikäyntejä. Todennäköisesti tässä tapauksessa korva kuitenkin vaivaa jälleen, teillä on varmaan ab-kuuri päättynyt vähän aikaa sitten? Jos näin on, niin lääke ei luultavasti ole tepsinyt ja tulehdus on taas lähtenyt pahenemaan. Silloin lääkärikäynti on tarpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja voi herra ihme:
etkö sää voi viedä sitä lasta lääkäriin, jos ei mies anna lupaa?? Mutta en mäkään kyllä nyt heti veis, kattoisin, mihin suuntaan kääntyy

Ei tämä ollut se pointtini. Mutta kun kerran kysyt, niin lääkäri on sellaisen matkan päässä, että on pakko mennä autolla. Auto on miehen käytössä enkä mä itse ole edes ajanut yli kymmeneen vuoteen. Julkiset kulkevat täältä meiltä sen verran harvakseltaan ja lääkäriin pitäisi vielä vaihtaa bussia, että mulla menisi monta tuntia siihen käyntiin, mikä miehen kanssa hoituisi 2 X 30min ajolla. Että siksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Tätä mä just tarkoitan. Jos taustalla ei olisi alkavan korvatulehduskierteen merkkejä, en hätiköisi. Mutta koska lääkäri sanoi jo viimeksi, että hän ei ole varma onko märkä poistunut missään vaiheessa korvasta, niin suosittelee korvalääkärillä käyntiä kuukauden päähän. Nyt kulunut vain 2vkoa ja taas ihan samat oireet. En halua liimakorvaa lapselleni.

Niillä korvatulehduksilla ei muuten oo mitään tekemistä liimakorbvan kanssa. Liimakorvassa korvan tärykalvon takana on liimamaista eritettä - ei mätää, joka ei siis poistu antibiooteilla. Liimakorva voi tulla myös korvatulehduskierrelapselle, mutta myös lapselle, jolla ei ole ollut ensimmäistäkään tulehdusta korvissa.

Näin mummuna neuvoisin sinua kyllä ylläpitämään ajotaitoasi.
Itselläni on ajokortti, kovin paljoa en ajele mutta sen verran että taito pysyy.
Mihinkään ruuhkaan en mene ajelemaan kun pakon sanelemana, mutta ajan kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm..:
Kannattaisiko sun vastaisuuden varalle hankkia sitä ajokokemusta sen verran, että voit turvallisin mielin itse viedä sairaan lapsen lääkäriin?

On se kyllä jännä juttu, miten nämä muutamat vierailijat kirjoittavat aina aiheen vierestä. Eihän tässä ollut kyse ap:n ajotaidoista. Mielestäni hän vielä mainitsi, että perheen ainoa kulkupeli on miehen käytössä. Ja entäs sitten ne perheet, joissa ei ole autoa ollenkaan? Pitäisikö auto sitten liisata, jotta päästäisiin lääkäriin?

AP:n korvatulehdus-kysymykseen: vaikuttaa korvatulehduskierteen alkamiselta. Suosittelen lääkärikäyntiä erikoislääkärillä.

Muksulla SEKÄ korvatulehdus että nielussa streptokokki. Juu ei olisi kannattanut odotella huomiseen. Mieskin myönsi, että olisi pitänyt uskoa mua tässä asiassa. Nyt vahva antibiootti pienellä, voi toista...

Streppiin hyvä se antibiootti, mutta nuo pitkäaikaiset korvatulehdukset kuulostavat kyllä siltä, ettei ab niihin edes pure. Parantaa sisäilman laatua ja varmistaa, ettei vesivahinkoa ole tapahtunut, ei anna tuttipulloa tms. makuuasennossa ja pitää tarpeeksi vaatetta yllä ulkona (kylmyys alentaa vastustuskykyä ).

Paranemisia tytölle. Hyvä että teit niinkuin parhaaksi katsoit.

Meillä taas niin päin että mies olisi viemässä lasta lääkärin jo pienen nuhan tai yskän takia. Ja sit mua pidetään kummallisena kun koitan toppuutella.

Yhteistyössä