N
nyt nikittä
Vieras
Ostin miehelleni joululahjoja 3kpl, koska HALUAN ostaa lahjoja rakkailleni ympärilläni. Itse en ole moneen vuoteen (ollaan oltu yhdessä 12 vuotta ja vaan ekana jouluna olen saanut hältä lahjan) saanut hältä joululahjaa. Sama juttu on synttärilahjoissa, äitienpäivissä, hääpäivissä, lasten syntymän aikanaan laitoksella jne. En siis saa mieheltäni lahjoja koskaan. Kuitenkin itse aina ostan hänelle lahjan tai lahjoja jouluna, synttäri- , nimppari-, isänpäivänä jne. Aina kun on syytä tai joskus syyttäkin. Koska haluan. Kaikki tietää, miten meillä mennään. Siis kaikki mun omat sukulaiset. Silti, aina, joka ikinen joulu, mun syntymäpäivä, äitienpäivä jne sukulaiseni soittelevat. Tottakai, koska se kuuluu tapoihin onnitella tai toivotella jouluja tai joulunjatkoja tai jotain. Ja siinä samalla he AINA, joka ikinen kerta kyselevät, mitä sain lahjaksi mieheltäni. Ja joka ikinen kerta saan vastata samat sanat. En saanut mitään. Ei haittaa. Tiesin jo valmiiksi etten saa lahjoja. Mutta miksi multa sitä aina kysytään. Se että saisin lahjan joka on väkisin ostettu olisi pahempi kun se, että en saa ollenkaan lahjaa minusta, mutta miksi se kysely saa mut silti aina itkemään? Mä koitin miehelle selittää, että kun aina pitää sanoa, etten saanut mitään, niin tää ei ymmärrä silti. Totesipa vaan että kyllä sä tiiät että mä rakastan sua. Ei sitä tarvi millään satiiniyöpaidoilla osoittaa. Ja silti se ei lohduta paljoa. Se raapii ja riistää, kun sitä samaa kysytään aina. Ja kaikille olen ainakin kymmenen kertaa selittänyt asian, että tuo mies kun ei lahjoja ostele. Eli en saa mitään hältä, ehkä ikinä. Siis lahjaa.