Ymmärrättekö te tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt nikittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt nikittä

Vieras
Ostin miehelleni joululahjoja 3kpl, koska HALUAN ostaa lahjoja rakkailleni ympärilläni. Itse en ole moneen vuoteen (ollaan oltu yhdessä 12 vuotta ja vaan ekana jouluna olen saanut hältä lahjan) saanut hältä joululahjaa. Sama juttu on synttärilahjoissa, äitienpäivissä, hääpäivissä, lasten syntymän aikanaan laitoksella jne. En siis saa mieheltäni lahjoja koskaan. Kuitenkin itse aina ostan hänelle lahjan tai lahjoja jouluna, synttäri- , nimppari-, isänpäivänä jne. Aina kun on syytä tai joskus syyttäkin. Koska haluan. Kaikki tietää, miten meillä mennään. Siis kaikki mun omat sukulaiset. Silti, aina, joka ikinen joulu, mun syntymäpäivä, äitienpäivä jne sukulaiseni soittelevat. Tottakai, koska se kuuluu tapoihin onnitella tai toivotella jouluja tai joulunjatkoja tai jotain. Ja siinä samalla he AINA, joka ikinen kerta kyselevät, mitä sain lahjaksi mieheltäni. Ja joka ikinen kerta saan vastata samat sanat. En saanut mitään. Ei haittaa. Tiesin jo valmiiksi etten saa lahjoja. Mutta miksi multa sitä aina kysytään. Se että saisin lahjan joka on väkisin ostettu olisi pahempi kun se, että en saa ollenkaan lahjaa minusta, mutta miksi se kysely saa mut silti aina itkemään? Mä koitin miehelle selittää, että kun aina pitää sanoa, etten saanut mitään, niin tää ei ymmärrä silti. Totesipa vaan että kyllä sä tiiät että mä rakastan sua. Ei sitä tarvi millään satiiniyöpaidoilla osoittaa. Ja silti se ei lohduta paljoa. Se raapii ja riistää, kun sitä samaa kysytään aina. Ja kaikille olen ainakin kymmenen kertaa selittänyt asian, että tuo mies kun ei lahjoja ostele. Eli en saa mitään hältä, ehkä ikinä. Siis lahjaa.

meilläkään ei mies osta ainuttakaan lahjaa minulle eikä muille. kukaan ei kysele. itse kyllä ostan miehelle aina lahjat nytkin ostin viisi. itse jäisin ihan ilman, ellei mulla olis jo niin isoja lapsia, että ne hommaa minullekin lahjat. 6 pakettia nytkin sain.

Mikä on tuon kyselyn motiivi? Lohduttaa, kun olet niin surkean kuuloinen? Uteliaisuus? Jos eivät tarkoita puhtaasti hyvää, niin keksi joku pirullinen vastaus. Mies teki kynttiläillallisen romanttisen musiikin kera tms.

sä kirjoitit ettei sua haittaa ettet saa lahjoja, kuitenkin se kyseleminen saa sut itkemään. eli ehkä sua kuitenkin haittaa ettet saa lahjoja. mutta voin lohduttaa ettet ole ainoa. mullakin oli kerran poikaystävä joka ei ostanut joululahjoja ja kyllä tuntui inhottavalta kun kaverit kysyi että mitäs "jussi"lta sait? en mitään...

mun mies ostaa mulle vaan jouluna ja minä ostan joka helkkarin päivänä sille kun kuuluukin....

mutta teimpä tänä vuonna toisin,,,ei saannut synttärilahjaa,nimpparilahjaa joululahjan ostin kun se osti mullu eka...
synttäreillekkin kun pyysi kakkua sanoin että niitä saa kaupasta käy hakee,eihän mullekkaan kukaan kakkua tee...
isänpäivänä katto mua kun hullu puroo että missä sun lahja on mulle???? jaa, ethän tuota ole mun isä!!!

en osta enään jos minäkään en saa,,,lapsellista mutta laittaa toisen ajattelee asiaa kun tykkää itekkin lahjoista

Meilläkään mies ei osta lahjoja. Ollaan sovittu että ostaa (tarkoittaa et antaa rahat ja itse ostan) sit joulun jälkeen alesta jotain tarpeellista. Kerran sain goretex - kengät, seur. talvena kunnon takin jne. Nyt antoi sit rahaa et käy ostamassa uusia alusvaatteita ;) Mä ostan kyllä yhden lahjan aina jouluksi, nyt ostin neulepaidan, kun niitä aina näkyy tarvitsevan talvella kauluspaidan päälle töihin. Isänpäivänä pojat tekee kortit ja lahjat, saatan leipoa jotain lasten kanssa.

Jos se, että mies ei osta lahjoja, ei haittaa, niin miksi sitten siitä kysyminen haittaa? :xmas:
Miksi miehesi ei osta lahjoja? Ei hänen rakkautensa siitä vähene, vaikka jouluna tms osoittaisi sen verran viitseliäisyyttä, että muistaisi rakasta vaimoaan lahjalla...

Ei minunkaan mies kuulemma osaa ostaa mulle lahjoja, mutta tänä vuonna tein listan "joulupukille" mihin kirjasin kolme toivetta ja pukki toi kaikki!

Eli kun mies tietää mitä ostaa niin käy sen myös näköjään hakemassa.

Mä oon kans hämmästynyt ettei miehet osta mitään!!
Siis musta tuo on välinpitämätöntä,voishan sitä ostaa pikkuhousut ja sukat taikka karkkia tai jotain pientä ees...

Kyllä se musta on toisen huomioimista ja tuntuu jokaisesta mukavalta.Ei mitään isoa tartte osoittaakseen että toinen on tärkeä ja on ajatellut toista.

Paras lahja oli kirje jonka mies oli kirjoittanut...
Eikä sekään ollut mikään romaani taikka runokirje,vaan ihan tekstiä tästä vuodesta ja mitä ollaan tehty ja asioista joista olla kiitollinen.

En vaan tajua miten ei vois muistaa ostaa vaimoille jotain.

:/
mä olisin kyllä myös näreissäni....

Ei meilläkään mies osta mitään lahjoja, ellen suunnilleen raahaa sitä kauppaan ja sano ton tahtoo... Kuulemma ei osaa yksin ostaa mulle mitään. Hienoa sitten jouluna availla pakettia, et mitähän täällä on...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
miksi aikuiset kyselee mitä toiset aikuiset sai????! kerropa seuraavan kerran kysyjälle jou postiivinen asia miehestäsi mikä lahjomisen korvaa.
Mielummin elän arkipäivät turvallisessa, läheisessä, tasapainoisessa ja rakastavassa suhteessa kuin että mies pari kertaa vuodessa ostaisi jotain lahjoja ja sitten taas hymyillään loppu vuosi ja valitetaan ku mies sitä ja tätä..
Vastasinkin kysyjälle kerran, kun kyseli lahjasta: Sain joka päivälle turvaa ja rakkautta, ja ne eivät mahdu mihinkään pakettiin
=)

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
miksi aikuiset kyselee mitä toiset aikuiset sai????! kerropa seuraavan kerran kysyjälle jou postiivinen asia miehestäsi mikä lahjomisen korvaa.
Mielummin elän arkipäivät turvallisessa, läheisessä, tasapainoisessa ja rakastavassa suhteessa kuin että mies pari kertaa vuodessa ostaisi jotain lahjoja ja sitten taas hymyillään loppu vuosi ja valitetaan ku mies sitä ja tätä..
Vastasinkin kysyjälle kerran, kun kyseli lahjasta: Sain joka päivälle turvaa ja rakkautta, ja ne eivät mahdu mihinkään pakettiin
=)

Ai, miksi pitäisi olla huono suhde jos saa lahjoja mieheltä? Taas näitä, jotka eivät vaan kestä myöntää, että oma mies ei ajattele vaimoaan sen vertaa, että edes joululahjan ostaisi. Meillä rakkautta ja turvaa löytyy paljon, mutta on se kiva sitä rakastaan muistaa välillä jollakin lahjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
=)

Ai, miksi pitäisi olla huono suhde jos saa lahjoja mieheltä? Taas näitä, jotka eivät vaan kestä myöntää, että oma mies ei ajattele vaimoaan sen vertaa, että edes joululahjan ostaisi. Meillä rakkautta ja turvaa löytyy paljon, mutta on se kiva sitä rakastaan muistaa välillä jollakin lahjalla.

aivan, muistaa välillä jollakin lahjalla..mut miks just jouluna, äitienpäivänä tms kun on "pakko" ?

Me ei ostella juhlapäivinä toisillemme mitään, mut joskus ihan muuten vaan olen ostanut miehelle, tai mies mulle ;)

Yhteistyössä