Yo-kahvitarjoilusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sanokaas mitä tästä tarjoilusta puuttuu..

Eli on täytekakkua, karjalanpiirakoita munavoilla, graavilohta, ylioppilaslakki-pikkuleipiä, kuivakakkua mokkapalakuorrutteella, pullakranssi, kinkku-paprika muffineja, tomaatti-pekonimuffineja, sieni-parsakaalimuffineja, kahvi, tee ja mehu.. tuotteet tehdään laktoosittomiksi ja gluteenittomina tuotteina on kakku, pikkuleipiä ja kasvispiiras.

Tossa on kyllä jo hyvin, ja menee näinkin. Taitaisin itse lisätä toiset pikkuleivät ja vaihtaisin yhden muffinin johonkin muuhun suolaiseen. Mulle ei uppoa noi muffinit ja jäis siis ainoaksi vaihtoehdoksi karjalanpiirakat.
Jossain tv-keittiössä oli ehdotettu kakun tilalle tällaisena päivänä, jona kierretään usein kakulta kakulle, hedelmäsalaattia ja vainljakastiketta ;) :p En ehkä kakkua pois jättäis, mutta tarjoaisin jotain vastaavaa muuten. Uppoaa lapsillekin. Kakun voisin korvata hyytelökakuilla.

hyvät on. Pitkämatkalaisille voisi olla vähän ruokaisampaakin, mutta onhan tuossa kalaa, karjalanpiirakoita ja suolaisia muffineita. Jokin salaatti vielä? Leipää?

Mä kans laittasin muffineitten tilalle jotain muuta... Kuulostavat hyviltä kyllä, mutta omat kokemukseni muffineista on, että ne ovat aina vähän kuivahkoa syötävää... En tiä, oonko sit aina saanu huonosti onnistunutta muffinia, voiko ne olla mehevämpiäkin... :/ Mutta voileipäkakkua tai voileipiä suosisin minä juhlissa tarjottavaksi.

Noita muffineita ajattelin tehdä siinä mielessä et niitä on helppo syödä ilman lusikkaa. Ne ei ole koostumukseltaan samanlaisia kuin tavalliset muffinit vaan enemmän pitsamaisia johtuen varmaan taikinaan käytetystä kermasta ja juustosta. Mutta kyl mä voin vaihtaa ton toisen muffinilaadun vaikka piiraaksi, sain ystävältä melko hyvän piirakkaohjeen. Nyt vain pitäis päättää minkä muffinin valitsisin poistettavaksi ja mitkä täytteet piiraaseen. Ja tuota graavilohta ajattelin että sitä vois pistää tuohon karjalanpiirakan päälle jos joku haluaa. Voileipäkakku olis ihana, mut niitä en osaa tehdä enkä taida enää keritäkkään. Voileivätkin kuulostaa liian työläältä kun vieraita on tulossa 120.

Musta toi graavilohi nimenomaan karjalanpiirakan päällä on ok, mutta pitäiskö sitten olla esim tuorejuusto tai voi ton munavoin lisäksi.
Tai jos pelkkä graavilohi, sitten vaatisi melkein salaatin. Noutopöydässä voi tulla tunne, ettei tiedä mitä lohen kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Musta toi graavilohi ei oikein kuulu tuohon listaan.

Tähän sama mielipide, jos laitat kalaa niin ehdottomasti myös salaattia ja leipää. Ja se että salaatteja pitäisi olla ainakin 2 niin vaihtaisin sen kalan johonkin muuhun suolaiseen ja tosiaan vähempi muffineja, mäkään en niitä söisi eikä moni muu, mulla ei uppoa suolainen muffini.

Laitampa minäkin nokkani tänne ketjuun.
Meillä myös lauantaina lakkiaiset
onkohan minulla liikaa tuota tarjottavaa: voileipäkakku kala ja liha, karjalanpiirakat munavoi salaattia
täytekakku sitten sellanen pakastettu kakku(keksipohjainen kakku), sankarin herkku tiikerikakku ja pumpulikakku,presidentinkiusaukset(pullaa tavallaan) 2 sorttia pikkuleipiä.
ja ap:lle ne voileipäkakut on helppo tehdä itse mutta kannattaa harjoitella.
JA MUKAVIA JUHLIA TEILLE!

Minusta leipä ei näytä kovin hienolta kahvipöydässä :ashamed: Graavilohi on tarkoitettu siihen karjalanpiirakan päälle, eli vieras voi halutessaan pistää piiraan päälle joko munavoita tai graavilohta tai pelkkää voita. Salaatteja en jaksais ruveta tekemään, eikä toi salaatti kyllä mahtuisi vuokra-astiaston tassillekkaan.. ja mistä siihen saisin tähän hätään enää haarukoitakaan..? Kertakäyttöhaarukatkaan ei ole mitään kovin nättejä. Eli ei sitten muffineja vai? Olis vain ollut helppoja ja nopeita tehdä. Jos ihmiset tykkää pitsasta niin ne tykkäis noista mun muffineistakin ;)

Hyvältä tuo näyttää ja kuulostaa. Yhtään ei ainakaan enempää valikoimaa, tuossakin jo ehkä liikaa.. Ja muffinit pidät, jos joku ei "suostu" niitä syömän, niin se on sitten voi voi.
Ei mitään salaatteja eikä leipää eikä ainakaan voileipäkakkua! Ihmiset ei tajua, että ei niitä sortteja pidä olla kymmentä erilaista eikä kaikkea tarvitse sekoittaa.. eli ei voileipäkakkuja ja kaikkea muuta suolaista samaan pöytään. Paisti jos tykkää olla tyylitön ja tehdä vähän niin kuin laivabuffetin, jossa on paljon ja kaikkea, mutta ei todellisuudessa mitään syötävää..!! :D
Että älä vaihda mitään, äläkä lisää enää yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulikärpänen:
onkohan minulla liikaa tuota tarjottavaa: voileipäkakku kala ja liha, karjalanpiirakat munavoi salaattia
täytekakku sitten sellanen pakastettu kakku(keksipohjainen kakku), sankarin herkku tiikerikakku ja pumpulikakku,presidentinkiusaukset(pullaa tavallaan) 2 sorttia pikkuleipiä.

Kiitos samoin :) Kivat tarjoilut sulla!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulikärpänen:

Kiitos samoin :) Kivat tarjoilut sulla!
KIITOS
=)

Meillä oli viime kevään yo-juhlissa tämmöiset tarjottavat:
Kinkkuvoileipäkakkua
Lohi-katkarapuvoileipäkakkua
Karjalanpiirakoita+munavoita+kahdenlaista tuorejuustoa
Vadelma-täytekakkua
Suklaa-täytekakku
Mango-juustokakku
Ylioppilas-pikkuleipiä