Yöimetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lunga

Jäsen
14.07.2007
263
0
16
Tyttö on pian 10kk ja itellä alkaa olla se tilanne, ett nuo yöimetykset sais mun puolesta jäädä. Kysymys kuuluukin, ett vaikuttaakohan muutoin maidon määrään jos imetän päivisin vähintään sen 6 kertaa edelleen? Ja riittääkö tuo varmasti vauvalle? Tyhmiä kyselen, mutta on ollu mm.painon kans ongelmia tai sen nousun kans, ni pelottaa ett vaikuttaako tuo painoon, vai olisko vaan hyvä imetellä vielä öisinkin. Ja toisaalta pelottaa ett maidon tulo loppuu kokonaan, ku imettää kuitenkin haluaisin mahd.pitkään.

Ajattelin eka ett antaa mennä niin kauan ku vauva haluaa, mut nyt kuitenkin asiat päätyi tähän.

Enpä usko, että vaikuttaisi maidon tuloon. Meillä poika 6kk, eikä suostu ottamaa tisua virka-aikaan ollenkaan ( siis klo 8-16 välillä ). Mukista annan sitten päiväsaikaan. Silti maitoa riittää aina kun poika sitä haluaa, siis 5-6 kertaa illasta aamuun.

Hei!

Meillä poika vieroitettiin ihan tietoisesti yötissittelystä juuri 10 kuukauden iässä, koska hän alkoi vaatimaan tissiä öisin kahden tunnin välein vain tavan vuoksi. Päivisin imetin 5-6 kertaa ja kyllä maitoa riitti aivan hyvin. Ja riittää edelleenkin, poika on nyt 1 v 3kk. Vaikka juuri yöimetykset ovat parhaita lisäämään maidon tuotantoa, kyllä maito riittää, kun kuitenkin kuusikin kertaa päivän aikaan imetät. 4-5 tehokasta imetyskertaa vuorokaudessa riittää tuon ikäiselle lapselle proteiinin ja kalsiumin saannin turvaamiseksi. Eli teillä homma ok.

Meillä kävi myös niin, että kun yötissittelyt jäi pois, päivän kiinteiden ruokien määrä kasvoi. Jospa teillä myös kiinteitä alkaisi mennä sitten enemmän ja paino nousisi. En usko, että yöimetysten lopettaminen painoon vaikuttaa.

Itse halusin lopettaa yöimetykset oman jaksamisen takia, oli yöt olleet niin pitkään rikkonaisia. Tsemppiä ja voimia teille yöimetysten lopettamiseen ja imetä päivisin niin pitkään kuin itsestä tuntuu hyvältä. Itse imetän nykyisin noin 2-3 kertaa päivässä eikä maito ole loppunut. Se riittää hyvin noihin muutamiin kertoihin. Rinnat ei enää pingotu tai täyty niin kuin ennen, mutta kyllä sieltä maitoa vielä tulee :)