yökukkujan kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksmaitaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

raksmaitaks

Aktiivinen jäsen
15.05.2007
1 783
1
36
Täällä taas yksi yökyöpeli ilmoittautuu ja samalla kyselee kohtalotovereita =) . Itseä alkaa tää pikkuhiljaa ärsyttämään pahemman kerran. Olisi niin kiva herätä kerrankin virkeänä aamuun hyvin nukutun yön jälkeen, mutta kun ei...uni ei vaan tule vaikka kuinka yrittäisin. Mulla energiatasot nousee parhaimmilleen siinä yhdeksän aikaan ja monesti (kuten taas hetki sitten) siivoilen asuntoa vielä puolen yön aikaan.

On ehkä turha kysymys näin yömyöhään, kun todennäköisesti täällä on muutkin samanlaisia yökyöpeleitä, mutta onko kukaan saanut rytmejään muutetuksi ja jos on niin miten? Vai pitääkö vaan myöntää kylmä tosiasia ettei musta koskaan tule aamuvirkkua :( ?

Hmmm, multa ei taida kyllä keinoja löytyä...Oon n.31 vuotta elänyt samaa rytmiä eli siis oon aina ollu illan virkku ja aamun torkku ja tuskimpa tästä mihinkään muutun.Just tänään oli miehen kans puhetta asiasta kun hän nukahtaa viikolla suunnilleen viimestään klo 22 ja herää 5-6 maissa itekseen.Itse taas valvon aina myöhään ja aamuheräämiset on ankeita.Se olis kivaa kun lapsetki eläs tätä mun rytmiä ;) Toisaalta 3-vuorotyöläisenä rytmi nyt ei koskaan varmaan kovin aamupainotteiseksi voi muuttuakaan...

Mä olen syntynyt klo 06:10 ja se oli elämäni ensimmäinen herätys, harvinaisen vi'''mainen sellainen, huusin kuin palosireeni ja sen jälkeenkään en ole koskaan aamuista tykännyt. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä paremmin olen hyväksynyt sen tosiasian, että en ole enkä tule koskaan olemaankaan aamuvirkku.

:wave: No minä olen kyllä aina ollut yökyöpeli. Se on minulle jotenkin luontaista... Pystyn kyllä alkaa nukkumaan aikaisemminkin, jos niin haluan, mutta ei minusta aamuihmistä kyllä saa tekemälläkään. :D

Olen aina tykännyt valvoa myöhään , ja aamulla väsyttää ihan hirvittävästi, mutta vaikka menisin illalla ajoissa nukkumaan niin olen siltikin aamulla ihan väsy, eli taidan olla ainainen aamutorkku... eli mulla tuo rytmin muutos ei auta asiaa, oon aina vaan aamuisin väsy

mä kanssa tykkään valvoa myöhän ja herätä myöhän. onneksi meidän lapset on ottanut mun rytmin. oon saanut nauttia. Mutta pian muuttuu kun lapset mene hoitoon ja mä kouluun ja töihin.joudun oikeesti herää aikaisin :o mitenköhän pystyn siihen :/

Voi miten lohdullisia vastauksia, eli ei siis ole toivoa :headwall: :headwall: =) . Mulla kun tässä on vielä ongelmana se, että mulla on herätys töihin jo ennen kuin edes kukko alkaa kiekua :( .

Lämmintä maitoa en ole koittanut, mutta iltapalaa ennen nukkumaanmenoa kyllä ja lämmintäkin juotavaa kaakaon muodossa. Ne ei ainakaan ole auttanut. Voi hitsi vie :headwall: :headwall: .

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen syntynyt klo 06:10 ja se oli elämäni ensimmäinen herätys, harvinaisen vi'''mainen sellainen, huusin kuin palosireeni ja sen jälkeenkään en ole koskaan aamuista tykännyt. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä paremmin olen hyväksynyt sen tosiasian, että en ole enkä tule koskaan olemaankaan aamuvirkku.

:laugh: :laugh: Eli siis ei auta vaikka olis syntynytkin aamuvarhaisella, tai sitten just se on se syy:ei enää koskaan niin aikaisia herätyksiä :laugh: .

Siis oikeesti,mä en varmaan ikinä mene ennen kello yhtä yöllä nukkumaan.Usein venyy sinne kahteen saakka,sitten pakotan itseni nukkumaan.Mä oon aina ollut ilta-/yöihminen.Keksin aina kaikkee puuhaa iltaisin enkä sit malta mennä nukkumaan.Tarvitsen omaa rauhaa ja aikaa, ja nautin kauheasti kun saan vaikka rauhassa lukea tai muuta kun lapset nukkuvat. Mä oon aina ollut tällainen.Onneks tulen toimeen suht vähällä unella,joskus tosin aamuisin torkuttais.Onneks meilläkin lapset samanrytmisiä mun kanssa ja kun kotihoidossa ovat niin ollaan kaikki oltu tyytyväisiä meidän rytmiin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:wave: No minä olen kyllä aina ollut yökyöpeli. Se on minulle jotenkin luontaista... Pystyn kyllä alkaa nukkumaan aikaisemminkin, jos niin haluan, mutta ei minusta aamuihmistä kyllä saa tekemälläkään. :D

Mä kanssa oon ollut tämmönen ihan lapsesta saakka. :D
Mut mulle tekee tiukkaa mennä aikasemmin nukkumaan, ja vaikka menisin väsyttää aina aamulla, ihan sama montako tuntia on ehtinyt nukkua.
Sopiva aika mulle herätä ois aikasintaan yheltätoista. :ashamed:

Ei mustakaan aamuvirkkua tule, mutta töihin meno muutti kummasti rytmit...
Aamuvuoroon kun meet ja herätys on aika tarkalleen 05:15 niin ei silloin enää huvita täällä kolmen aikaa yöllä kukkua....

öisin tulee nukuttua n.4 tuntia..muut menee nukkuun 11 aikaa ni ite miettii vie 2 aikaa tekemistä..huomenna tosin on lääkäri aika,nuo liian lyhyet unet ruvennu tekeen huonomuistisuutta,päänsärkyä ja lievää napsahtelua asioista.. :snotty: nytkään ei väsytä sitten yhtään ja turha mennä petiin pyörimään ku mies hermostuu yleensä tunnin pyörimisestä ja komentaa sohvalle hyrräämään :snotty:

mulla on nyt ollut 2,5 kk mahdollisuus mennä nukkumaan ja herätä milloin haluan.... uni ei tule ennen puoltayötä ja vaikka olisin mennyt nukkumaan jostainsyystä jo klo 23 niin aamulla nukun väh.½ 11... nolottaa olla kun teini... mutta mä olen vaan tälläinen

Musta tuli aamuvirkku kun tein työtä jonka takia piti herätä joka aamu kolmelta. Silloin nukutti illalla ajoissa ja aamulla rupesi jossain vaiheessa olemaan ihan siedettävä olokin. Heräsin vapaapäivinäkin viimeistään puoli viideltä... :o :x
Mutta siihen tottumiseen meni kuukausia ja illalla ei voinut kyllä valvoa yhtään, mistään syystä kun ei jaksanut. Eli kai sitä rytmiä voi muuttaa, mutta se vie viikkoja tai kuukausa joiden aikana on pakko harrastaa pakkovalvottamista tai pakkoheräämisiä tai molempia