Yöllä seisominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
Viikari on juuri oppinut seisomaan ja kaikkein paras paikka seisoa on näköjään oma sänky. Yöryömimisestä alettiin juuri päästä eroon, mutta nyt noustaan seisomaan. Ryömiessään poika saattoi olla täysin unessa, mutta seisoessaan se on täysin hereillä. Unikouluvinkeissä oletetaan, että vauva herää huutamaan, mutta mitä tehdä oikein virkulle ja iloisena seisovalle vauvalle?

a) Valvon itse ja annan pojan seisoa niin kauan kuin jaksaa silläkin uhalla, että poika kaatuu (ei osaa oikein hallitusti laskeutua) ja aloittaa huutamisen?
b) Lasken väkisellä makuuasentoon, jolloin poika aloittaa aivan hirvittävän kiukkuhuudon?
c) Otan viereen nukkumaan? Tämä näyttää tehoavan, mutta tottuuko poika sitten nukkumaan vain vanhempien välissä?
d) Imetän, jolloin poika rauhoittuu, ja siirrän sitten omaan sänkyyn, jossa kaveri nukkuu taas tyytyväisenä aamuun asti? Yöimetyksistä pitäisi kai tässä vaiheessa jo päästä eroon...

Muutenkin sänkyyn nukahtaminen on nykyään harvinaisen hankalaa. Ennen riitti pelkkä unilaulu ja silittely, nyt pitää kiepsauttaa seisaltaan makaamaan ja huudattaa puoli tuntia...

Mikä siis avuksi?

joo mäkin haluaisin kuulla viisaiden vastauksia, meillä ei vielä seisota mutta konttaa ja nousee istumaan. Juu, tissillä rauhotin viimeyönä ja siitä kun just pitäs päästä eroon mutta kun ei millään jaksaisi alkaa huudattamaan yöllä. Viereen en enää opeta kun ei oo tähänkään asti viereen nukkunu, meillä menee sillon pelleilyksi.

Meillä oli tuota samaa jossain vaiheessa. Yöllä herättiin virkeänä ja unille pakotin joskus jopa yli tunnin. En voinut huudattaa, sillä isompien lasten oli saatava nukuttua koulun takia.

Se kesti jonkin aikaa ja tuo vaihe meni ohi. Ilmeisesti liittyy jotenkin liikkeelle lähtöön? Jos poikasi tyyntyy sillä, että nukkuu teidän vieressä niin anna ihmeessä nukkua. Meillä esikoinen nukkui useasti meidän välissä, mutta nukkui silti hyvin myös omassa sängyssä. Jos siitä meinaa jäädä tapa, niin kyllä se ajan myötä ohi menee. Tärkeää on mielestäni että kaikki saa yöllä nukuttua:)

Moi!

Vaikka mulla onkin vasta ensimmäinen lapsi menossa - oon silti tullut siihen tulokseen että siten nukkumaan miten on miellyttävintä kaikille.

Syy:

Luulen että lapsilla tulee tiettyjä kausia ja myös menee. Ja mielestäni on turha kiusata itseään ja lasta ja muita osallisia ""pakottamisilla"" kun tämäntyyppiset ongelmat näköjään poistuvat myös itsellään kun siihen on aika.

Meilläkin seistiin ja pantiin nukkumista vastaan varmaan kuukausi (tuli takapakkia kuten teillekkin). Otettiin sitten viereen tai annettiin maitoa tms jotta saisi unen uudestaan. Ja nyt kun pahimmat liikkeellelähtemiskausi ja eroahdistukset ovat ohi - poika nukkuu ihan tyytyväisenä pinnasängyssä koko yön.

Eli meillä ainakin toistaiseksi on toiminut asenne ""turha stressi pois niin kaikilla on mukavampaa"".

Esikoinen oli kanssa kova seisoskelemaan sängyssä ja varsinkin juuri öisin,päivisin nukkui hyvin.
Parin viikon ajan sitä kesti ja parin yön jälkeen mä annoin seisoskella ihan rauhassa.Alkuun olin sydän syrjälläni odottamassa milloin kaatuu ja lyö pään.Pinniksen reunat kuitenkin antaa vähän periksi ja silloin ei nuppi tutise=)
Hauskaa siitä teki vielä se että äiti aina tuli laittamaan maate ja huomas että seisoskelee.Sitten kun en enää noussut sen takia,seurasin vaan omasta sängystä niin meni se hohto siitä seisoskelusta.Ja ehkä siihen vaikutti myös se että taitoa tuli joka päivä lisää ja se into siitä meni.
En voi muuta kun toivottaa jaksamisia ja odottaa kauhulla milloin tää nuorempi sitä alkaa tekee=(

Jep. Meillä poika 9 kk ja seisoskeleen herää öisin ihan virkeenä. Hermot kireellä, kun sen kans tappelee. Joskus valvoo 2 tuntiakin. Ei oo kyllä tehny tätä kun ehkä viitenä yönä prin viikon aikana. Uskon kans, että ohi menee. Eikä oo joka yö ihan niin paha. Muutenkin kai toi liikkumisen opettelu tekee yöt levottomiks, viisaat on näin just sanonu. Meillä poika rupes konttaan 6 kk ja nousi tuen kans 7 kk seisoon. Ja nyt nousee seisoon ihan ilman tukee eli kehittyy huimaa vauhtia. Kai sitä sitten on kiva harrastaa öin päivin. Jaksetaan vaan, kyllä se siitä......Kiva lukee, etten oo ainoo, joka tuskailee.....

Yhteistyössä