Yöllinen pohjekramppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaanaT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaanaT

Vieras
Pari yötä sitten tuli kunnon kramppi eli kait ns. suonenveto oikeaan pohkeeseeni. Kramppasi tajuttoman kipeästi n. 30s. Nyt pohje on vieläkin hieman turvonnut ja arka, jos koskettaa.

Luin netistä, että lihaskrampin jälkeen pohje palaa normaaliksi jo parin tunnin päästä. Pitäisikö siis olla huolestunut, kun mulla on vielä arkuttaa pohkeessa?

Mitään suonikohjuja ei ole näkyvissä. Onko jollakulla ollut samaa ja mikä oli diagnoosi?

Tiedän, että laskimotukoksissa on joskus oireita ja joskus ei, joten vaikea arvioida, onko tämä sellainen vai ei.

Mulla oli raskausaikan paljon "suonenvetoa" öisin, magnesiumin puutosta. Pohje saattoi olla arka parikin päivää, ne meni ohi kun rupesin syömään magnesiumlisää.

On ihan normaalia että on kipeä/kosketusarka pidempäänkin. Ennaltaehkäisyksi kannattaa ostaa esim. magnesium poretabletteja. Estävät uusien kramppien tulon. Usein krampit johtuvat juuri magnesiumin puutoksesta.

Ota magnesiumia ravintolisänä, se autto mulla heti. Banaanit ei auttanu vaikka söin niitä useamman päivässä.

Kannattaa ihan joka päivä syödä sitä magnesiuma sillä mulla tuli kauheet suonenvedot synnytyksessä!

Joo kannattaa alkaa syödä jotain raskausmonivitamiinia (mulla auttoi jo tämä) tai sit magnesiumia. Ja pohje ei kipeydy yhtään niin pahasti jos ollenkaan kun pohjetta venyttää kunnolla heti krampin jälkeen tai mieluummin jo sen aikana, jolloin mulla ainakin kramppi laukeaa nopeasti eikä ole pohje tästä kipeytynyt. Venyttää siis niin, että suoristat jalan ja nostat koko jalkaterää ylöspäin.

lisäksi juo riittävästi ja säärystimet auttaa myös. mulla oli raskaudessa varpaissa lihaskramppeja ja läpomät sukat auttoi. pahan pohjekrampin jälkeen voi jalka olla kipeä päiviä

Raskauden aikana tuo on tavallista. Minulla auttoi lämpimät, pitkävartiset sukat. Kovaan kipuun nopein apu on lämmin vesi eli jalka sankoon vähäksi aikaa. Jos epäilet tukosta verisuonissa, niin se asia selviää verikokeella tk:ssa.

Uusimmat

Yhteistyössä