Yöllinen tuttishow

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nukkumaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nukkumaan

Vieras
Neuvoja kaivataan: Meillä puolivuotias nukkuu hyvin ilman ruokaa läpi yön, MUTTA vanhempia valvottaa yölliset tuttien etsimiset. Vauva herää 15min-2h välein ja itkee tuttia suuhun. On neulottu tutti kiinni yöpaitaankin, mutta vauva ei osaa hakea sitä vielä itse suuhun. Toiveena olisi pitää hänet omassa sängyssä, mutta yölliset nousemiset tuttia suuhun laittamaan tahtovat vain tihentyä ja äitiltä katoavat jo värit silmistä päivälläkin..
Poika tarvitsee tuttia aina nukahtaakseen- huutaa vaikka tunnin jos tuttia ei ole. Tutin saatuaan nukahtaa samalla silmänräpäyksellä. Mitä tehdään?

Onko sänky teidän sängyn vieressä?Minä siirsin neidin sängyn omalle puolelleni ihan kiinni,jotta tarvittaessa saan laittaa kättä pinnojen välistä ja laittaa tuttia.Meilläkin neiti saattaa olla tunnin aamuyöstä levoton varsinkin silloin kuin hampaita pukkaa.

Mitä jos yrittäisitte nukuttaa ilman tuttia, toisin sanoen vierottaisitte tutista. Meillä oli ongelmaa aikoinaan, kun lapsemme nukahti rinta suussa ja nukahtamisen jälkeen etsi rintaa jatkuvasti. Kun nukahti ilman rintaa niin ei etsinyt yöllä enää mitään. Toinen vaihtoehto on se, että vuoroöin hoidatte tutin etsimiset miehen kanssa. Edes toinen saisi nukkua.

Meillä oli myös näin, kun esikoinen oli vauva, tosin ihan noin usein ei tarvinnut sitä tuttia öisin hakea. Senpä takia olikin autuasta kun tutittoman kakkosen kanssa sain nukkua täyden yön. Tai no tämä öiseen palveluun tottunut esikoinen herättelee edelleenkin ja haluaa peittonsa asentoa korjattavan tms. Arvasin kyllä, että tutittoman peukalonimeskelijän kanssa käydään myöhemmässä vaiheessa kädenvääntöä, mutta niin unen tarpeessa olin, että annoin tytön nukkua peukku suussa.

En tiedä, tuollainen puolivuotias on kyllä aika pieni vielä tutista vierotukseen... Mutta se lienee ainut tapa saada tuttishow loppumaan... :/ Tsemppiä! =)

KIITOS! Hyvä huomio tuo hammasjuttukin ja tutittomana olo. Makuuhuoneessa on nyt myllätty uusi järjestys ja vauvan sänky on kiinni meidän sängyssä. Koko talon tutit on kekona käden ulottuvilla ja ei muuta kun kokeilemaan tällä kaavalla seuraavaa yötä... ;)