yösyötöistä vieroitus, kauan karjuminen kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dorde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dorde

Aktiivinen jäsen
01.04.2007
6 495
0
36
Tuo nuorempi tyttö nukkunut perhepedissä ja katkes pinna kun vaati tissiä öisin tunnin välein sekä tippui unissaan meidän sängystä, 8kk ikää.. Nyt kolme kamalaa yötä takana, olikohan liikaa kun kerralla vietiin tissi sekä paikka vanhempien välissä? Havahtuu huutamaan joka perkeleen kerta kun lasken sen omaan sänkyyn, taas hyssytellään ja sitten taas karjuu kun laitan sänkyyn, ihanaa! Viime yönä vatkasin sen vaunuihin uneen. Perhepedissä nukkui kun ekat kuukaudet kun valvoi yöt ja nukkui päivät, oli pakko ottaa se viereen että sai edes hetken nukkua.

E tiedä kauanko kestää tuolla keinoin. Mä vieroitin 1-vuotiaan perhepetiläisen yötissistä niin, että nukuin itse kolme yötä eri huoneessa. Tyttö nukkui isänsä kanssa meidän sängyssä ja iskä sai tosi hyvin rauhoitettua tytön kun tissiä teki mieli. Kolmen yön jälkeen palasin viereen, eikä ollut sen kummemmin tissiä vailla. Jos havahtui yöllä, rauhoittui silittelemällä. Tsemppiä!

Mä yrittäisin jotain lempeämpää tapaa. Eikö tuo 8kk ole myös aika herkkä ikä, kun ne alkaa tajuamaan olevansa äidistä erillisiä, ja pelkää että äiti jättää?

Jos luet englantia sujuvasti, käy www.askdrsears.com sivustolla vilkasemassa nukkumiseen liittyviä juttuja, mun mielestä ollu oikein hyvä sivusto.

Mitä jos lapsen isä nostais nukkumaan tai nukuttais?
Meillä helpotti kun vaihdettiin nukuttajaan joka ei tuoksunut tissiltä :) Muutaman yön kitisi- kokonaan loppui kun lopetin myös aamusyötöt, mutta mun vauvani oli silloin jo 14kk.

Onhan se aika iso muutos jos paikka vieressä ja tissi viedään samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
E tiedä kauanko kestää tuolla keinoin. Mä vieroitin 1-vuotiaan perhepetiläisen yötissistä niin, että nukuin itse kolme yötä eri huoneessa. Tyttö nukkui isänsä kanssa meidän sängyssä ja iskä sai tosi hyvin rauhoitettua tytön kun tissiä teki mieli. Kolmen yön jälkeen palasin viereen, eikä ollut sen kummemmin tissiä vailla. Jos havahtui yöllä, rauhoittui silittelemällä. Tsemppiä!

Tää on muuten hyvän kuuloinen neuvo! Ei tule kahta isoa muutosta kerralla =) eikä tarvitse luopua perhepedistä, jos ei halua!

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tää on muuten hyvän kuuloinen neuvo! Ei tule kahta isoa muutosta kerralla =) eikä tarvitse luopua perhepedistä, jos ei halua!

Siellä askdrsears sivustolla muuten mainittiin just tää :D Äiti eri sänkyyn, isä rauhottelemaan. Siinä on sitten vielä läheinen ja tärkeä aikuinen nukkumassa vieressä, mutta tissit häippäs ulottumattomiin.

Meillä 1vuotias perhepetiläinen vierottui ihan nätisti vaikka olikin äitin kainalossa. Eka yö oli vähän känistelyä ja kähinää (ei huutoa), siitä eteenpäin ei mitään. Ajattelin myös, että liian karua tehdä kaikki muutokset kerralla. Mutta siis tosiaan, ei välttämättä tarvitse itsekään sohvaevakkoon lähteä.

Olen yrittänyt tuota tassuttelua mutta tyttö vaan huitoo mun käden pois ja tuntuu että suuttuu kahta kauheammin. On muutenkin aika temperamenttinen vauva ja protestoi nyt voimakkaasti kun rakas tissi on viety. Onko virhe jos imettää vaikka yhden kerran yössä vai meneekö koko unikoulu pilalle siten?

meillä mentiin lapsen oman tahdin mukaan eli poju vaan itse lopetti yösyönnit. Ei ollut karjumista vaan alkoi itekseen nukkua yöt läpi. Ikää oli....alle vuosi.....en ihan tarkalleen muista.

Meillä syödään kerran tossa aamuyöstä niin jaksetaan nukkua aamuun saakka, kyllä se lapsi siihenkin tottuu. Alkuunsa kyseli joka välissä että joko joko... huutamalla kylläkin. Meillä mennään tuolla tassuttamisella ja annan huutaa ja huitoa omassa sängyssään niin kauan että käsi kelpaa ei se sitä heti huoli, koettaa jos saisi vaikka sitä tissiä huutamalla. Anna huutaa hetken ja koeta joko käsi kelpaa ellei niin anna olla omissa oloissaan vielä hetken, kyllä se jossain vaiheessa kelpaa. Näin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
meillä mentiin lapsen oman tahdin mukaan eli poju vaan itse lopetti yösyönnit. Ei ollut karjumista vaan alkoi itekseen nukkua yöt läpi. Ikää oli....alle vuosi.....en ihan tarkalleen muista.

Noin meilläkin ekan tytön kanssa, tää toka onkin sitten vaikeempi tapaus =)

Meillä pitäis myös aloittaa yösyötöistä vieroitus..poitsu 11kk herää kerran-pari yössä ja maito pullolla taintuu takasin unten maille!
pari kertaa olen yrittänyt tarjota vettä mutta että voikin lähteä pienestä kova ääni.
Ajankohtaa on vaan siirretty kun tuntuu ettei koskaa ole sopiva,..viikolla ei hirveesti viitsis vaikka mullal olis vapaata kun mies herää aamulla 5n jälkeen ja kuskaa koko päivän koulutaksia ettei nukahtais rattiin..ja toinen on se että esikko herää siihen huutoon.
Ens viikonloppuna esikko olis mummolassa, mutta mulla on 13 h tunnin työpäivä..ei huvittais yötä valvoa!
Ihan hukassa oon vaikka onkin toinen alpsi..esikko lopetti 5kk iha itse yösyömiset!

Mä olen sitten tyytyväinen ettei tuo tyttönen syö yöllä. Yöpissalle herättää kerran yössä, mutta senkin jälkeen tissi on suussa ehkä 45 sekuntia kunnes nukahtaa ja sylkäsee sen pihalle. Iltarutiinit on vielä vähän vaativia, mutta njoo... Ei pidä liikaa vaatia.

Toivottavasti löydät jonkun hyvän menetelmän! Jaksamisia siihen asti.

Yhteistyössä