Teen työtä, johon kuuluu myös yövuoroja. Tykkään itse, saa arkena/päivisin sitten vapaata ja enemmän palkkaa. Jos saisin valita, niin tekisin pelkkää yötä.
En koe raskaaksi, jos saa vaan nukutuksi. Kaikkein hankalampana koen, jos vuorot sattuu niin, että jää se 24 h yövuoron lopusta seuraavan vuoron alkuun..
Teen. On raskasta. Plussaa yölisät ja enemmän vapaita, miinuksena huonovointisuus, rytmin totaalinen sekoaminen ja yövuorojen aikainen sosiaalisen elämän olemattomuus.
Kolmivuorotyötä / yötyötä tekevät kuolevat nuorempina. Ihmistä ei ole tehty yöeläimeksi. Vaikka kuinka eläisi ilman kelloa ja tietoa päivänvalosta, niin biologinen kello tietää milloin kuuluu nukkua ja milloin olla hereillä.
Olen ollut keskeytyvässä kolmivuorotyössä ja keskeytymättömässä kolmivuorotyössä. Olihan siinä aina tavallaan enemmän päivällä aikaa touhuta, mutta pitemmän päälle keho rasittuu normaalia enemmän. Yövuorot yleensä menee jouhevasti. Yöllä ei saa syödä mitään rasvamättöjä tai muita raskaita ruokia.
Viimeksi kun olen ollut vuorotyössä eräällä voimalaitoksella niin vuorot menivät: AA YY II VVVV