Yövuoroista.. Onko oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullamaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullamaha

Vieras
Teen siis VAAN yövuoroja nyt kesän ajan vanhainkodissa. No kohta mulle on tulosssa semmonen putki että 3 yötä ensin, sitten 2 päivää vapaata ja sitte 4 yötä...
Onko ihan oikein tai laillista tommonen? Yleensä mulla on just joku 3-4 yötä peräkkäin, mutta sen jälkeen tapaa olla kyllä aina useampikin päivä vapaata. Hirvíttää jo kun muutenki rupee nää yötyöt väsyttämään kun oon raskaanakin.

No meillä tehdään kolmea yötä, eikä niiden jälkeen ole yhtään vapaata. Yövuorojen päättymistä seuraavana aamuna on yleensä vielä aamuvuoro :( Ja ihan laillista on!

jos viikkolepo toteutuu, on laillista. tapauksessasi kuulostaa, että toteutuu, jos yhtäjaksoinen vapaa on kertomasi 48h=2päivää. kysypä luottamusmieheltä tai liitosta lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
No meillä tehdään kolmea yötä, eikä niiden jälkeen ole yhtään vapaata. Yövuorojen päättymistä seuraavana aamuna on yleensä vielä aamuvuoro :( Ja ihan laillista on!

No tuo ei ole laillista, ei yöstä saa aamuvuoroon jäädä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mut eikös tossa tarkoiteta että jos esim maanantaina lopetat valvomisen niin tiistai aamuna olet sitten aamuvuorossa. Eikä niin että jo maanantaina jatkaisit yön jälkeen aamuvuorolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Luehan tarkemmin: Yövuorojen päättymistä SEURAAVANA aamuna. Eli jos ma aamuna loppuu valvominen niin ti on aamuvuoro. Eihän siinä silloin jäädä yövuorosta suoraan aamuun. Ja ihan laillista on, Tehysta tarkistettu, eikä asiaan voida puuttua :(

Alkuperäinen kirjoittaja pullamaha:
Teen siis VAAN yövuoroja nyt kesän ajan vanhainkodissa. No kohta mulle on tulosssa semmonen putki että 3 yötä ensin, sitten 2 päivää vapaata ja sitte 4 yötä...
Onko ihan oikein tai laillista tommonen? Yleensä mulla on just joku 3-4 yötä peräkkäin, mutta sen jälkeen tapaa olla kyllä aina useampikin päivä vapaata. Hirvíttää jo kun muutenki rupee nää yötyöt väsyttämään kun oon raskaanakin.

Eihän toi pahalta kuulosta, jos saa päivällä nukuttua, käytätkö uninappeja?

Mäkin teen pelkkää yötä, yleensä on 5 yötä putkeen. Sitten 3-4 vapaata, sitten taas 5 yötä. Vaihtelee kyllä jonkun verran, kyllä tuo ap:n kertoma ihan lailliselta kuullostaa.

kyl se ihan laillista on.. kun tietty tunti ja vapaapäivien määrä täyttyy kuukaudessa.. ite tein aikoinani 4 yötä 4 vapaata 5 tai 6 yötä ja vastaavasti vapaita..

kiitos vastauksista....
Huhhuh kai se on sitte vaan jaksettava. En vaan meinaa enää pysyä hereillä yöllä, päivällä on niin kuuma ettei pahemmin saa nukuttua. Ei auta tuulettimet tai muutkaan.

Oispa vaan jo kesä ohi :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vastauksista....
Huhhuh kai se on sitte vaan jaksettava. En vaan meinaa enää pysyä hereillä yöllä, päivällä on niin kuuma ettei pahemmin saa nukuttua. Ei auta tuulettimet tai muutkaan.

Kuinka pitkällä olet ja kuinka pitkään aiot öitä tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vastauksista....

Kuinka pitkällä olet ja kuinka pitkään aiot öitä tehdä?

22. viikolla nyt ja 4 viikkoa vielä on töitä jäljellä (pelkkiä öitä siis sen koko ajan). Sen jälkee jatkan opiskelua äitiyslomaan saakka.

ja siis kyllä mä viime kesänä jaksoin hyvin, silloin tein samoja hommia mutta en ollut raskaanaa. Muistaakseni silllonki oli välillä vähän pitemmästi öitä peräkkäin.
Nyt vaan tuntuu ettei oikee jaksa.

Yhteistyössä