Yritän tehdä pihatöitä,en osaa / pysty.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahkerako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahkerako

Vieras
Mies ei ole varsinaisesti laiska mutta tekee paljon töitä + korjaa autot (ja niissä tuntuu olevan koko ajan jotain). jostain syystä kotihommat eivät sitten kiinnosta yhtään.

Nyt on pihahommat sitten rästissä kun EN OSAA! Harrastan hevosia ja niitä on pihapiirissä,enkä ainoasta harrastuksestani suostu luopumaan (varsinkin kun toinen lapsi harrastaa myös ratsastusta).

Pihalle pitäisi valaa tolppia tai vaihtoehtoisesti porata kallioon reikiä,todennäköisesti se tolppien valaminen olisi helpompaa mulle? Ei hajuakaan miten kallioon reikiä porataan..?
Moottorisahaamme en saa käyntiin,onko olemassa jotain muuta vehjettä jolla saa tolpat sahattua (siis joku sähkösaha tms)? Uutta moottorisahaa en pysty ostamaan (enkä halua),jos löytyy helpompi /halvempi vaihtoehto..
Lisäksi lapset ovat tietenkin pihalla samaan aikaan, voisi olla moottorisahaa hiljaisempi?

ja tosiaan paljon on tekemättä,ja suurin syy on tuo moottorisaha + lapset aina mukana joten joutuu vahtimaan. Ulkopuolista työvoimaa ei ole varaa palkata,sen verran kyselin siskoa kaveriksi että painavat hommat tehdään yhdessä + hän vahtii kerran viikossa lapsia parin tunnin ajan.
Lisäksi löytyy mm.n.30 kpl vanhoja huonokuntoisia ovia jotka edelliset asukkaat tänne jättivät.Tuossa ovat pihalla jo toista vuotta,ne pitäisi sahata pois kun en saa nostettua kaatopaikkakuormaan.

En kyllä luovu ainoasta harrastuksestani :( Pitää vaan tehdä kovemmin töitä..

Olisin kyllä halunnut muuttaa helpompaan taloon ( tässä on satoja neliöitä, Helvetisti pestäviä ikkunoita jne) mutta nyt se on mahdotonta,kun tässä toimin yrittäjänä.

Pitää vaan löytää oikeat konstit!

Ja tosiaan vaikka hevoset olisivatkin poissa, nuo ovet ym pitäisi silti sahat.Eikä ne näköjään miehen toimesta sahaudu minnekään. Mies ei kyllä oikeasti tee yhtään mitään (mikähän hemmetti siinä sitten oli kun halusi tämän talon ostaa??)

Eipä tullut mieleen että minä teen kaikki työt-

Sähköaita hevosille ja pienempi ttalo ja tila? Ja mitä se mies tekee työkseen kun ei muuta jaksa tehdä? Meilläkin mies käy töissä + korjaa ja huoltaa meidän kahdet autot ja tekee KAIKKI kodin korjaustyöt ja puutyöt. Meillä siis 119 m2 talo ja hehtaarin tontti. Mä käyn töissä ja hoidan kaikki huushollin työt ja autan miestä ns helpommissa hommissa. Tää asuminen on vähän niinkuin meidän harratus. :)

Aika varovasti nostelen mitään kun olen raskaana. Ilemisesti nämä raskaushormonit tekevät jonkunlaisen pesänrakennusvimman. Turhauttaa kun mikään ei etene.
Tänään olisi miehellä ollut aikaa tehdä jotain,niin vettä sataa kaatamalla....

maalainen: joo itse ajattelen samalla tavalla,eli tämä asuminen on harrastus melkeinpä :) Tykkään laitella pihaa ja remontoida ym.

Kaikkea vaan ei sitten osaa / pysty tekemään yksin :/

Kyllä mua oikeasti vit* uttaa ettei mies tee mitään. Ei mulla vaan koskaan ole aikaa 7 h pelata jotain pelikonsolia.....Mutta ei auta, lapsia on ja muuten ollaan onnellisia, joten..

Talon myynti olisi ihan hirveää, koska minä joutuisin tekemään paperiasiat,järjestämään näytöt ja pankkiasiat jne....Kokemusta on jo, puoli vuotta meni hirveässä stressissä kun järjstelin tämän talon ostoa (ja edellisen talon myyntiä). Ei se ole helppoa,varsinkin kun meillä on asuinneliöitä 200 ja työtilaa toinen mokoma.Niiden tyhjentämiseen menisi ainakin puoli vuotta. Saatikka sitten tyhjentää tallit ym.

teet esteitä niistä ovista, tai laitat niistä aidat joiden ali ei tullakaan kahden ruohonkorren perässä. miten sä tuommoisen möllimiehen kanssa olet ruvennu hommiin?

Kuulepas nyt nainen, puhu sille miehellesi. Älä nalkuta tai naputa, vaan keskustele rauhellisesti. Kerro mitä tinnet ja ajattelet, selitä miehellesi, mitä sinun mielestäsi talossa pitäisi tehdä ja kysy, miksei hän halua auttaa.
On tosissaan raskaana olevan naisen hormonihöyryistä martyyritouhua alkaa pohtimaan, miten kallioon porataan reikiä tai miettiä moottorisahan käyttöä lasten vahtimisen ohessa. Kysy mieheltäsi, haluaako hän sun valavan tolppia ja sahailevan moottorisahalla raskaana ollessasi (kun et ole ennenkään sahannut), vai voisiko hän auttaa sinua.

[QUOTE="Tiina";26482412]Etkö voisi keskustella miehesi kanssa? Kallioon poraaminen on kyllä sellaista erikoisosaamista ettei siitä ilman ammattilaista selviä....[/QUOTE]

No jos tarvitaan vaan "pieniä" reikiä, niin poravasaralla ja kiviterällä se hoituu, vaikkei mikään ammattilainen olsiikaan.

Yhteistyössä