Yrittääkkö raskautta nyt vai vähän myöhemmin?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Jos tulisin nyt heti raskaaksi, niin laskettu aika olis joskus tammikuun lopussa. Koulusta valmistuun toukokuussa -09.

Eli aloin miettiä, että malttaisko siirtää vauvan yrittämistä sen verran että ehtisin valmistua koulusta. Siirtäis muutamalla kuukaudella, raskaana oleminen ei valmistumista estäisi, mutta vauvan kanssa se pakostakin siirtyisi.

Mutta malttaako sitä siirtää...

Hmmm. Mä varmaan siirtäisin vauvantekotalkoita muutamalla kuukaudella eteenpäin. Olisi sitten koulu hoidettu alta pois, eikä olisi kiirettä takaisin opintojen pariin.
Mutta sinä teet toki niin kuin sydän sanoo =)

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Hmmm. Mä varmaan siirtäisin vauvantekotalkoita muutamalla kuukaudella eteenpäin. Olisi sitten koulu hoidettu alta pois, eikä olisi kiirettä takaisin opintojen pariin.
Mutta sinä teet toki niin kuin sydän sanoo =)

PEESI!

Me aikoinaan ajotettiin ton pojan yrittämisen alotus silleen että kerkeen valmistua koulusta keposeen ennen pojan syntymää. Mä varmaan siirtäsin sen yrittämisen alottamista pari kuukautta.

Jos tuntuu, et haluat lapsen niin pökköä pesään vaan. Mä en siirtäis! Raskaaksi tulemisessa voi mennä aikaakin vaikka kuinka... Itellä 3,5 vuotta yritystä.. ja nyt sitten ollaan raskaana. Just saanut työpaikan jossa koeaikaa vielä jäljellä kaksi kuukautta rv 11+1 ja ikää on 29. Ei paljon työpaikka tässä vaiheessa aiheuta harmaita hiuksia:)

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä siirtäisin. Siirtäisin ehkä vielä senkin verran että saisin vaikipaikan työelämässä.

Töitä kerkeää tehdä elämän aikaan vielä kyllästymiseen asti.
Vauvaa kannattaa yrittää silloin, kuin hetki tuntuu oikealta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Mä siirtäisin. Siirtäisin ehkä vielä senkin verran että saisin vaikipaikan työelämässä.

Niin, mitäpä sitä miettimään millä lapsensa elättää.

Mullakin on ongelma kun haluaisin heti aloittaa yrityksen, mutta meillä on sovittuna kuukauden mittainen reissu rakkaan ystävän luokse toiselle puolella maailmaa ensi vuoden alussa. Haluaisin niin mennä, kaikki on suunniteltu ja työkuviotkin jo sovittu mun ja miehenkin puolelta, mutta mutta.. Vauvakuume riivaa ja palaa isolla liekillä! Jos nyt aloitettaisiin ja heti tärppäisi (ja kaikki menisi hyvin), olisin silloin vuoden alussa jo laitoksella. Ystävääni en ole pariin vuoteen nähnyt ja olemme silti todella läheisiä. Haluaisin mennä siksinkin kun jos lapsia saamme, emme varmaan kymmeneen vuoteen voi tällaista reissua suunnitellakaan kun jo pelkkä lentokin kestää 24 tuntia.. Raskaana voisin tuolloin kyllä olla, kunhan en vaan vielä liian pitkällä.. Argh!

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:

Niin, mitäpä sitä miettimään millä lapsensa elättää.

Se vaan on että saa olla aikamoinen mäihä että suoraa koulun penkiltä tullaan tarjoamaan vakityötä. Joten jos sitä odottelisi, niin saisi odotella kauan pahimmassa tapauksessa. Varsinkin kun on sellaisiakin ihmisiä olemassa jotka vuosi tolkulla tekee pätkää pätkän perään.
Koulutus alla takaa edes työmarkkinatuen ja lapsen siirtyessä hoitoon on hyvää aikaa käyttää niitä työmarkkinatuki päivä ja alkaa etsimään töitä (sama tilanne mikä suoraan koulun penkiltä tullessa, ainoastaan siinä on se ipana kaverina)

minä kyllä siirtäisin, että saisin paperit koulust pois. koska vauvan kanssa sitä ei täysillä jaksa pakertaa koulua.....
ja sinä scarlet oot niin nuori vielä, että on aikaa siirtää vauva tehtailuja,ei tuu ikä vastaan ;)

muuten eilen sanoit meneväsi palsta tauolle? :D tiesin, että et petä meitä =)

Me ruvettiin kakkosta yrittämään niin, et jos olis heti tärpännyt, niin se olis syntynyt melkein heti mun valmistuttua. Luonto päätti toisin ja ehdin olla töissäkin ennen toisen lapsen syntymää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Voi kai sitä yrittää. Luonto sit ratkaisee, mikä on oikea aika raskautua. Ja jos jää harjoitteluista tms kiinni valmistuminen, voi kai kysellä saisko niitä suorittaa etukäteen mikäli mahdollista.

Miten se lastenteon harjottelu kouluun vaikuttaa? Naiko ne kouluajalla?

mä itse odottaisin sen muutaman kuukauden niin että ehtisin valmistua, olis paljon mukavampi lähteä sit myöhemmin suoraan töihin kun takaisin koulun penkille ja opintotuella kituuttamaan.

Anna mennä vaan. Voihan olla tosiaan että kestää aikansa raskautua ja ehdit kunnialla koulun käydä. Itse tiiät kuitenki parhaiten. Meillä toista lasta ei kuulu eikä näy, ns. yrittämistä takana jo reilu vuosi. Mutta jotkut tulee helpostikkin raskaaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
minä kyllä siirtäisin, että saisin paperit koulust pois. koska vauvan kanssa sitä ei täysillä jaksa pakertaa koulua.....
ja sinä scarlet oot niin nuori vielä, että on aikaa siirtää vauva tehtailuja,ei tuu ikä vastaan ;)

muuten eilen sanoit meneväsi palsta tauolle? :D tiesin, että et petä meitä =)

En mä mitään palstataukoa tarkoittanut vaan menin täältä omalta kämpältä miehen luo tekemään ruokaa ja syömään, sellasta taukoa mä tarkotin. Ajattelin vain informoida mun rakkaita perskyrpäsiä :D

Enkä mä nyt niin nuori ole. Halu olisi saada monta lasta eikä ollut tarkoitus tulla pitkää väliä esikoisen ja kakkosen välille, mutta niin vain kävin. En luottais siihen, että niin vain raskaaksi tulen

Alkuperäinen kirjoittaja ??!!! WHAT:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Voi kai sitä yrittää. Luonto sit ratkaisee, mikä on oikea aika raskautua. Ja jos jää harjoitteluista tms kiinni valmistuminen, voi kai kysellä saisko niitä suorittaa etukäteen mikäli mahdollista.

Miten se lastenteon harjottelu kouluun vaikuttaa? Naiko ne kouluajalla?

Mä en nyt kyllä ymmärtänyt vieraan ajatuksia, Tyyris Tyllerön kyllä

No mikä ettei voisi siirtää parilla kuukaudella. Tässä kyllä vähän oletuksena se että tulee laakista raskaaksi ja katsellaan mikä paras la lapselle syntyä.... Tai mistä minä tiedän kuinka helposti ap on raskaaksi tullut.

Uusimmat

Yhteistyössä