Yrittääkkö raskautta nyt vai vähän myöhemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
eiks la olis joskus helmi maaliskuulla jos nyt rupeistta yrittään :D mut joo en siirtäis koska ikinä ei tiedä koska tärppää... nim. 4vuotta yrittäny kakkosta jo...

Viimeisten menkkojen perusteella tammikuussa....

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
eiks la olis joskus helmi maaliskuulla jos nyt rupeistta yrittään :D mut joo en siirtäis koska ikinä ei tiedä koska tärppää... nim. 4vuotta yrittäny kakkosta jo...

oonks mä sitte blondi :D mut jos nyt laskis 9kk:ta eteenpäin nii eiks se mee helmikuulle :D :D

Tulitkos viimeks kuinka helposti raskaaks? Jos tulit helposti ni sit mä sinuna sen pari kuukautta malttaisin odottaa (tai ainakin yrittäisin malttaa ;) ), mutta jos et ni hetihän sitä kannattas yrittämään alkaa! :)

oonks mä sitte blondi :D mut jos nyt laskis 9kk:ta eteenpäin nii eiks se mee helmikuulle :D :D

hokasin jo :ashamed: :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Tulitkos viimeks kuinka helposti raskaaks? Jos tulit helposti ni sit mä sinuna sen pari kuukautta malttaisin odottaa (tai ainakin yrittäisin malttaa ;) ), mutta jos et ni hetihän sitä kannattas yrittämään alkaa! :)

No likasta tuli tokasta kierrosta raskaaksi. Toinen raskaus sai alkunsa melkein heti, kun olin Espanjasta tullut takaisin, että se siitä syöpähoitojen vaikuttamisesta munasarjoihin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
mut eihän se ole sanottu että tärppää heti, joten kannattaako laskelmoida koulun mukaan? Kyllä mä aloittaisin heti. Ja asioilla on tapana järjestyä =)
Me ajateltiin, että 2-3v ikäeroa lapsille. No esikoinen on nyt 3v 1kk ja eipä oo tietoo toisesta... Pian 2v yritetty...
"Levoton Strutsi" puhuu asiaa: Asioilla tapana järjestyä.... Mutta kaikki tekee niinkuin parhaalta tuntuu!
=)

No kyl sitä varmaan vois koittaa hetikin. Ainakin meidän koulussa suurinosa viimeisen vuoden opinnoista oli uudelleen sovittavissa. Toki onhan se raskasta tehdä kursseja ja opinnäytetyötä kotoa käsin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:

No likasta tuli tokasta kierrosta raskaaksi. Toinen raskaus sai alkunsa melkein heti, kun olin Espanjasta tullut takaisin, että se siitä syöpähoitojen vaikuttamisesta munasarjoihin :whistle:
Hyvä juttu, kun nuo hoidot eivät vaikuttaneet munasarjoihin :hug:
Paha kyllä mennä sanoon mitä sun kantsis tehdä... hmm, kyllä mä varmaan ainakin lykkäisin yritystä kuukaudella, kahdella (kerta noin helposti raskaudut ). Ihan senkin takia, jottei kesällä tarvis kärsiä raskauspahoinvoinnista :D ;)
Ja sitpä ois koylu käyty, eikä ansaitulla mammalomalla tarvis siitä stressata. :)

Mä en jaksanut lukea tätä ketjua.
Riippuu varmaan siitä kuinka pitkä suhde sulla on takanasi. Jos suhde on tuore. Niin kannattaa varmaan valmistua ennen raskautta. Ellei nyt vartavasten tähtää yksinhuoltajaksi.

Mä olisin ollut raskaana valmistuessani eli nyt. =) Mutta luonto päätti toisin.

Mutta viimeksi viime yönä, kun tuon työni kanssa stressasin ja valvoin (samoin tänään päivällä ennen kuin sain lähetettyä painoon), totesin, että ihan hyväkin, etten ole raskaana... Siis vain ja ainoastaan tältä kantilta hyvä. Tuon gradun teko oli yllättävän stressaavaa lopuksi ja vaati kyllä täysiä voimia. Raskaana ollessa mulla oli voimat ihan pois iltaysiltä...

Jotta jos siitä vain on kiinni, itse suosittelisin näin jälkikäteen, että odottelee lähemmäs sitä valmistumista. Sit jos on vielä pieni vauva siinä jo olemassa valmistumisen aikaan, se tulee olemaan vieläkin raskaampaa (ja helposti jää tekemättä...). B)

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Riippuu varmaan siitä kuinka pitkä suhde sulla on takanasi. Jos suhde on tuore. Niin kannattaa varmaan valmistua ennen raskautta. Ellei nyt vartavasten tähtää yksinhuoltajaksi.

Ai jos lyhyemmän aikaa kestäneeseen suhteeseen saadaan lapsi, niin automaattisesti jää yksinhuoltajaksi? Enkä ymmärrä miten koulusta valmistuminen ja suhteen pituus liittyvät toisiinsa....

Suhde ei ole pitkä, mutta kumpikin haluaa lasta. Olin jo raskaana, mutta sain keskenmenon. Ihan suunniteltu oli sekin raskaus.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:

Ai jos lyhyemmän aikaa kestäneeseen suhteeseen saadaan lapsi, niin automaattisesti jää yksinhuoltajaksi? Enkä ymmärrä miten koulusta valmistuminen ja suhteen pituus liittyvät toisiinsa....

Suhde ei ole pitkä, mutta kumpikin haluaa lasta. Olin jo raskaana, mutta sain keskenmenon. Ihan suunniteltu oli sekin raskaus.

Kärjistetysti sanottuna; mitä vähemmän aikaa pari on toisensa tuntenut, sitä suurempi riski on suhteen päättyä eroon kun lapsi on pieni. Ja eron myötä jää yksinhuoltajaksi.
Itse kysyit yrittäisitkö raskautta NYT vaiko sitten kun koulu on ohi. Ja minä vastasin OMAN kantani.
Mutta sinähän se teet sen päätöksen =)

Kaksi kertaa olen tullut raskaaksi heti ekasta yrityskierrosta, joten itse vastaavassa tilanteessa ehdottomasti odottaisin muutaman kuukauden ennen yrittämistä. Koulu olisi hyvä olla alta pois ennen kuin lapsi syntyy ja järkevää tietysti olisi hankkia se työkin ensin, mutta jos lapsen isä on jo töissä ja taloudellinen puoli turvattu, niin mikäs siinä. Mulla on molempien lapsien kanssa ollut ekat kuukaudet tosi rankkoja ja siinä tilanteessa ei olisi pystynyt mitään opiskeluja enää hoitamaan. Kivampi sitten äitiysloman ja mahdollisen hoitovapaan jälkeen mennä suoraan töihin, eikä alkaa miettiä muutaman vuoden takaisia koulujuttuja. Johan siinä ajassa jo unohtaakin oppimaansa, jos ei sitä mihinkään käytä. Etukäteen ei voi tietää millaisen lapsen saa ja kuinka superäiti jaksaa olla, joten kannattaa pelata varman päälle.

Koulu kannattaa hoitaa loppuun, koska on vain noin vähästä ajasta kyse ja kun tiedät tarkalleen, milloin se loppuu, niin pystyt ennakoimaan.

Itse sain ekaa vauvaa yritellä pitempään, mutta seuraavat saivat alkunsa heti ekasta kierrosta.

Kyllä mä tossa tilanteessa oottasin sen muutaman kuukauden, että ehtisi valmistua koulusta. Kun ei sitä koulua kuitenkaan ole tuon enempää jäljellä. Ei sitten jää puoltavuotta koulua käymättä vaan voi heti sitten ruveta töitä ettiin ku tuntuu siltä.

Eihän sitä tiedä onnistuuko raskaus heti, mutta vaikka ei onnistuisikaan, niin mitä sitten jos vauva syntyy puoli vuotta myöhemmin kuin jos yrittämisen aloittaisi heti.

Uusimmat

Yhteistyössä