Yrittäjät, ettekö ollenkaan ajattele lapsianne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi lapsia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi lapsia

Vieras
Tuskaisaa seurata yrittäjää, joka viikot on ainakin tekevinään töitä niin, että lähes hukkuu niihin ja viikonloppuisin käy sitten rentoutumassa. Entäs ne lapset? No lapset ovat keskenään tai sukulaisten hoidossa ja kun vanhempi heitä muistaa, ovat pelkkiä kiukuttelevia kakaroita.

Ei pari-kolme viikkoa lomailua vuodessa lasten kanssa korvaa läheisyyttä arkena, tai lähinnä sen puutetta. Millaisia aikuisia tällaisista lähes hylätyistä lapsista tulee?

Onko todellekin sen arvoista olla yrittäjä epävarmoilla tuloilla, kuin että lähtisi 8-15 -töihin vieraalle? Vai onko asiat kuitenkin niin, ettei osaamista riitä kuin siihen yrittämiseensä. Jos siihenkään.

Just noin kaikki yrittäjät toimii, ihan just kuvaillulla tavalla
- muuta tapaa ei Suomensalainenyrittäjäseura suvaitse ja toimintatapavala pitää vannoa kun y-tunnuksen ottaa (älä sit kerro kenellekään, se on vähän niinkun salaisuus...)

Kyllä minä olen vanhempieni kanssa läheinen vaikka ovat molemmat yrittäjiä! Ja koin saavani tarpeeksi läheisyyttä, ei ole jäänyt lapsuudesta traumoja. Lisäksi ei ollut ikinä rahasta pulaa, minusta kasvoi järkevä rahankäyttäjä ja itsetietoinen nuori nainen, jolla on suunta elämässään ja hyvä opiskelupaikka yliopistossa :) Ja vanhempieni luona vierailen vähintään kerran viikossa vaikka asun eri paikkakunnalla. Eli vaikka välillä oli 12h päiviä, en ikinä kokenut, että olisin ollut jotenkin huonosti huomioitu. Jotkut ovat kotona 24H/7 eivätkä silti huomioi lapsiaan...

Jaa-a! Mitähän tähänkin nyt taas sitten sanois? No jos me tai meidän ystävät tai meidän sukulaiset tai yhdet naapurit tai kuka vaan ei olisi yrittäjä niin olis sinullakin ihme valittajalla ongelmia löytää itelles palveluita! Pienyrityksiä ja isompiakin on vaan pakko olla jotta tämä maailma pyörii. Ja jonku sitä yrittäjän hommaa on pakko tehdä! Ja ajattele, joku hullu siitä vielä tykkääkin ;) Ei siinä yrittäjyydessä todellakaan ole kaikki niin huonoa kun mitä jotkut antaa ymmärtää.

Komppaan edellistä kirjoittajaa, joidenkin lasten vanhemmat ovat kotona ihan koko ajan, eikä lapsille silti löydy aikaa. Lapsia viedään kaikenmaailman virikehoitoihin vaikka itse istutaan kotona kaiket päivät kaksplussalla kirjottamassa!

Yhteistyössä