Yskänlääkkeet raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flunssainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flunssainen

Vieras
Yliopistonapteekin sivuilta kattelin että löytyis ilman reseptiä pari yskänlääkettä joita vois raskauden aikana käyttää... Onko ne ihan turvallisia vai pitääkö vielä varmistaa lääkäriltä? Onko kukaan käyttäny?
Yötä vasten ottaisin kun häiritsee tää yskä nukkumista, niin omaa kuin muidenkin. :(

Ei saa käyttää, mulla katkes kylkiluu ja yskä oli aivan kauhea, pitkin hampain lääkäri jotain lääkettä antoi ja ei sillä mitään tehnyt, sanoin että tulee kyllä kuolema ku yskiminen ottaa niin kipeää. Turvallisempaa on varmaan vaikka salmiakkikossua teelusikalline ja ajaa saman asian.

Kyllä ne on turvallisia jos siellä sanotaan että voi käyttää raskauden aikana. Mutta nykyäänhän on ollut paljon puhetta siitä että yskänlääkkeet on tehottomia, esim. tässä kaksi ekana vastaan tullutta juttua

http://www.aamulehti.fi/teema/terveys/Hunaja+voi+tepsi%E4+ysk%E4nl%E4%E4kett%E4+paremmin/111950

http://www.iltalehti.fi/terveys/200810158363844_tr.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei saa käyttää, mulla katkes kylkiluu ja yskä oli aivan kauhea, pitkin hampain lääkäri jotain lääkettä antoi ja ei sillä mitään tehnyt, sanoin että tulee kyllä kuolema ku yskiminen ottaa niin kipeää. Turvallisempaa on varmaan vaikka salmiakkikossua teelusikalline ja ajaa saman asian.

???
missä pöntössä sä asut?

Mulle neuvolasta just viime viikolla sanoivat että Resilar tai sitten se uusi suihke mikä kurkkukipuun Pharysol. Mulla yskä ja kipuilu loppu sillä ja viikolla 24 olen.

Alkuperäinen kirjoittaja 2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

???
missä pöntössä sä asut?

Kuule, mitähän sä sillä tiedolla teet? No me asutaan omakotitalossa ihan keskustan tuntumassa pienessä kaupungissa.

Yhteistyössä