Yskiessä rään joukossa tuli verta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Auttakaa nyt joku... Mulla on ollu pari viikkoa pientä yskää ja välillä tulee limaa/räkää kurkusta. Nyt illalla sain yskittyä kunnon räkäklimpin ja siinä oli verijuova mukana. Jouduin heti aivan paniikkiin, soitin terveysneuvontaan. Siellä sanottiin, että periaatteessa on päivystysasia, mutta voisin odottaa aamuun. Päätettiin sitte miehen kanssa, että odotetaan aamuun, kun pienin lapsistakin on vasta 6 viikkoinen ja täysimetyksellä, joten aika hankalaa olisi lähteä nyt päivystykseenkään koko yöksi. Isommat lapset 4 ja 6v.

Pelkään, että on syöpää, oikeasti pelkään, kauhea tunne. Mulla on ollu yskä vaivana jo useamman vuoden. Kerran olen sairastanu keuhkokuumeen ja sen jälkeen jotenkin jäi vaivaamaan vaikka kontrollit oli puhtaat. 1,5v sitten otettu viimeksi keuhkokuva, kun yskä oli taas pahana, se oli puhdas. Astmalääkettä otin koko raskausajan, mutta sitä en oo nyt tarvinnu. Astmaa mulla ei siis ole, mutta jo kahdessa raskaudessa niin paha yskä, että se on vain auttanu. Tää oli nyt eka kerta ikinä kun oli verta mukana.

Onko kellään ollut? Tai osaako joku ylipäätään sanoa mitään? Itkettää...

Minulta tulee silloin tällöin verta jos olen yskinyt kovasti, enkä ole panikoitunut siitä yhtään. Ne taudit ovat parantuneet itsellään, ilman lääkärissäkäyntiä tai mitään tutkimuksia, mutta tietysti jos sinulla on ollut yskää pitkään niin kannattaa käydä näytillä. Se on ihan normaalia että pieniä hiussuonia katkeaa, kun oikein hönkii. Sitä paitsi verta voi valua kurkkuun myös nenästä, jos on ollut pitkään nuha.

Anteeksi vain, mutta minun on vaikea tajuta miten joku itkee YHDEN verijuovan takia...tai edes kahden tai kolmen.

Mullaki on kyllä pahan yskän mukana tullu verta. Joku pieni verisuoni on vaan katkennu yskiessä, eipä siinä muuta. Mä kyllä luulen, että se on vaan jatkuvasta yskästä johtuvaa. Toivottavasti ylireagoit nyt vaan. Tiedän kyllä miten tällaset asiat huolestuttaa joten yritä jaksaa aamuun ja saada vähän untakin.

Minulta tulee silloin tällöin verta jos olen yskinyt kovasti, enkä ole panikoitunut siitä yhtään. Ne taudit ovat parantuneet itsellään, ilman lääkärissäkäyntiä tai mitään tutkimuksia, mutta tietysti jos sinulla on ollut yskää pitkään niin kannattaa käydä näytillä. Se on ihan normaalia että pieniä hiussuonia katkeaa, kun oikein hönkii. Sitä paitsi verta voi valua kurkkuun myös nenästä, jos on ollut pitkään nuha.

Anteeksi vain, mutta minun on vaikea tajuta miten joku itkee YHDEN verijuovan takia...tai edes kahden tai kolmen.

No en tajua itsekään... :( Menin vaan jotenkin paniikkin kun on pieniä lapsia ja vauvakin ja jos mulle kävis jotain... Tuli heti vaan jotenki keuhkosyöpä mieleen, vaikka en edes polta...

Kun ihmiset kunnolla yskii verta niin se on jo eri juttu. Pienikin määrä verta voi näyttää isolta. En usko, että yks pieni verijuova meinaa yhtään mitään.

[QUOTE="vieras";22412109]Kun ihmiset kunnolla yskii verta niin se on jo eri juttu...[/QUOTE]

Juuri näin. Siinä silloin tanner tömisee ja aitaa kaatuu siten, ettei asiassa ole mitään epäselvää.

Tuli oikeasti parempi olo kun luin kaikkien teidän vastaukset, KIITOS! Olin jo valmis alkamaan kirjoittamaan testamenttia tässä.... Huh mitä kauhukuvia sitä osaakaan omassa päässä kehitellä! Mutta tietenkin menen huomenna lääkäriin ja keuhkokuvaan, jos tarvetta.

Vuosi sitten todettiin keuhkosyöpä,mutta ei koskaan tullut ns.veriyskää.olin juuri osastolla kovien kipujen vuoksi,lapaluiden ja oikean rintakehän alueella.valtava pistäminen.sain jos mitä lääkettä.ei apua.ehdotin itse kylmägeeliä vähän nauroivat,mutta apu löytyi siitä.seuraavana päivänä kotona yskin limaa jossa oli verta,mutta johtunee siitä kun yskin kuivaa yskää.mitään ei näkynyt,mutta on hermovaurio,kuivat hermojen päät niin johtunee siitä.ei tule enää yskiessä,oli ärtynyt.jos jatkuu enemmän,minä suosittelen lääkäriin menoa.syystä jos on jatkuvaa kannattaa tutkia.en pelästynyt koska minulla on eri asia jo.minullakin tuli väin vähän.ylireagoida ei kannata,eikä ottaa nettivastauksia itseensä.ei tarkoitus ole pelästyttää mutta jos jatkuu mene tutkituttamaan niin saat lääkärin mielipiteen,se helpottaa.

Yhteistyössä