ystävä ja puhelimeen vastaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muuan ystävääni on vaikea tavoittaa. Hän ei yleensä vastaa, ja soittaa takaisin vasta kun kuumat uutiset ovat jäähtyneet. Välillä minusta tuntuu ettei hän vastaa, koska hän on minulle vihainen esimerkiksi pelihäviön takia. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Jos on, niin miten otitte asian puheeksi hienovaraisesti ettei kaveria stressaa?

Pitäisikö soittaa vielä kolmannen kerran jos ei kahteen ekaan puheluun vastata? Vai lisääkö se kaverin stressiä?

Mä olen tuollainen. Mun puhelin lojuu yleensä jossain laukun pohjalla, huomaan ihmisten soittaneen tai tekstannen yleensä kun menen nukkumaan ja otan puhelimen viereeni herätyskelloksi. Tänäänkin olen tullut neljältä kotiin töistä, puhelin on edelleen ilmeisesti takin taskussa. Keskellä yötä en viitsi enää soittaa, enkä viestittääkään. Yritän muistaa aamulla laittaa viestin, soiton seuraavana päivänä töiden jälkeen. Aina en valitettavasti muista. Ystävät on kuitenkin mulle hyvin tärkeitä, mä en oo vaan koskaan oppinut tuota kännykkäkulttuuria että se luuri pitää muistaa pitää vierellä.

yleensä jos en ehdi vastamaan soitan takaisin kun se minulle sopii. Vastaan aina viesteihin viim. seuraavana päivänä. Minulla on myös muutama kaveri jotka ei juuri koskaan vastaa, en tiedä syytä.

Yli kaiken ärsyttävät sellaiset ihmiset jotka vastaavat pikaisesti vain sanoakseen että soittavat kohta takaisin tai heti soittoyrityksen jälkeen laittavat viestin että soittavat kohta jonka seurauksena sitten päivystät omaa puhelintasi kun toisille se "kohta" saattaa tarkoittaa alle varttia ja joillekin tunteja tai jopa seuraavaa päivää... Itselleni tässä tilanteessa sana "kohta" tarkoittaa noin varttia, max. puoli tuntia.

Jos yritän soittaa ja toinen ei juuri sillä hetkellä vastaa niin tapanani on soittoyrityksen jälkeen laittaa lyhyt tekstiviesti mitä asiani koski ja toinen sitten siitä päätelköön itse onko asiaan palattava heti kun suinkin on mahdollista vai riittääkö vähän myöhemminkin. Tarvittaessa osaan myös jättää asiastani viestin puhelinvastaajaan jos toisella sellainen on käytössä.

Yhteistyössä