Ystävä oli järjenjättiläinen taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jeske
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jeske

Vieras
Tuli puhetta rapujuhlista, muisteltiin kun niitä on ollut tapana pitää. Nyt hän ei aio enää tänä vuonna syödä rapuja, koska "ne on elossa kun ne tapetaan".

No eikö esimerkiksi siat sitten ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Jeske:
Tuli puhetta rapujuhlista, muisteltiin kun niitä on ollut tapana pitää. Nyt hän ei aio enää tänä vuonna syödä rapuja, koska "ne on elossa kun ne tapetaan".

No eikö esimerkiksi siat sitten ole?

Ehkäpä hän tavoitteli ajatusta "keitetään elävinä".

Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
no mun ystävä kyllä oli oikeesti nero kun tossa loppuvuodesta tuli joku paula koivuniemen konsertti telkkarista, niin tää mun ystävä tokas et kai toikin muija on kohta jo 40v :laugh: :laugh: :laugh:

No, minäkin olen täyttänyt 18v jo TOOOSI monta kertaa! :D

Musta on vähän eri asia tappaa eläin teurastamalla se, jolloin käytetään tainnutusta ja tapetaan mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti, kuin keittää elävältä, mikä on ravuille ihan tutkitusti hyvin kivuliasta.

Tulihan siitäkin kauhea kohu, kun jossain teurastamolla sikoja oli keitetty elävältä. Oli siis sattunut joku virhe, jonka vuoksi siat olivat päätyneet ihan elossa ja tajuissaan kalttausaltaaseen kiehuvaan veteen...naurattiko? Mitäs sitä niitäkään tainnuttamaan tai tappamaan ennen tuollaista käsittelyä, eläimiähän ne vaan on?

Yhteistyössä