Ystävä pahassa pulassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Pahassa pahassa.
Ystäväni joka on vuosia ollut ystäväni voi todella huonosti.
Pähkinänkuoressa. Tätänykyä hän on strippari, alkoholisti, käyttää vissin vähän huumeita?, naimisissa miehen kanssa joka käyttää huumeita ja mies on narsisti ja on kolmiosuhteessa mikä nyt ei välttämättä ole ongelma vaan jokainen hiihtää tavallaan, mutta kun ei ole pohjimmiltaan hyvinvoiva siitäkään asiasta. Eli mukana toinen nainen joka siis on kummankin nainen eli ystäväni ja tämä nainen on bi.

Aikanaan ystäväni on ollut fksuin ja iloisin ihminen mitä tunnen. Tulee mahdottoman onnellisesta perheestä, suoritti lukion parhaalla keskiarvolla, ei edes maistanut alkoholia ennen täyttä ikää. On äärettömän älykäs ja ihana lämmin ihminen, mutta tämä alamäki alkoi muutama vuosi sitten kun hänen ensimmäinen pitkä suhde meni poikki ja alkoi seurustelemaan nykyisen miehensä kanssa.

Tilanne on nyt se että en ole ollut häneen pitkään aikaan yhteydessä koska en vaan enään pysty tähän. Tuntuu kamalalta katsoa sivusta tätä kaikkea. Olemme lapsuudesta asti olleet hyvin läheisiä ja käytännössä asuin heillä yläasteen ajan kun omassa kodissani oli niin paljon ongelmia.

Nyt tänään sain sellaisen ajatuksen että mun tekisi mieli tavata hänen vanhemmat ja kertoa tämä kaikki. Hänen vanhemmat ovat autuaan tietämättömiä tästä kaikesta. Toki ovat huomanneet että ystäväni on vähän masentunut, mutta ystävän mies osaa esittää ihan unelmavävyä from heaven. Opiskelee yliopistossa ja osaa olla todella edukseen. Puhuu erittäin hyvin. Ja ystäväni ei tahdo kertoa ammatistaan ja muista kun ei tahdo huolestuttaa vanhempiaan kun ei hänellä muka mitään hätää ole....... Ai ei vai?

Olenko maailman pahin selkäänpuukottaja jos kerron kaiken hänen vanhemmilleen. Hänellä on ehkä maailman ihanimmat vanhemmat. Todella lämpimiä ja huolehtivaisia ihmisiä. Tiedän että he puuttuisivat, mutta lämmöllä.

Tämä vaan saattaa tarkoittaa ystävyytemme loppua.

Se sattuu.

oho...kertominen voisi kyllä auttaa..ettei ainakaa pitäisi idyllia vanhempien takia. jos on paha olo, eikä pääse irti. jos on väkivaltaa, niin turvakotiin pitäisi mennä, pakoon miestä...usein jos on päihteitä niin on väkivaltakin aika pian kuvioissa..

Mh no tämä ystävänilyö miestä miehen pyynnöstä. Oikeesti tuo mies on todella sairas ihminen ja ystäväni ei näe tätä... Mies käyttää henkistä väkivaltaa. Tekeytyy kamalan herkäksi ja pyörittää koko peliä. On äärettömän älykäs. On siis jopa yliopistossa läpäissyt kursseja vain soitamalla opettajille ja puhumalla nämä pyörryksiin. Olen omin silmin nähnyt kun huijjaa ystäväni ottamaan essoja ja seuraavana päivänä väittää että itse pyysi niitä. Ei mennyt näin. Näin kaiken selvänä vierestä. Olin heidän tupareissa ja oli muuten viimeiset heidän juhlat mihin menen.

Mun mielestä asia ei kuulu sulle. Aikuisesta ihmisestä kuitenkin kyse?

On kyllä. Kamalaa vain katsoa kun toinen hajoaa silmissä. En siis todellakaan arvostele hänen ammattiaan tai suhdemuotoaan, mutta hän selkeästi voi todella todella TODELLA huonosti ja on täysin miehen henkisessä otteessa.

Pelkään että tämä päätyy joko siihen että hän on 10 vuodes päästä täysin narkomanisoitunut prostituoitu tai narun päässä.

[QUOTE="aap";24549030]On kyllä. Kamalaa vain katsoa kun toinen hajoaa silmissä. En siis todellakaan arvostele hänen ammattiaan tai suhdemuotoaan, mutta hän selkeästi voi todella todella TODELLA huonosti ja on täysin miehen henkisessä otteessa.

Pelkään että tämä päätyy joko siihen että hän on 10 vuodes päästä täysin narkomanisoitunut prostituoitu tai narun päässä.[/QUOTE]

Ja lisään vielä että tuossa ihmisessä olisi potentiaalia vaikka... No siis aivan mihin vaan. Paljon enempään kuin monellakaan meistä on.

[QUOTE="aap";24549030]On kyllä. Kamalaa vain katsoa kun toinen hajoaa silmissä. En siis todellakaan arvostele hänen ammattiaan tai suhdemuotoaan, mutta hän selkeästi voi todella todella TODELLA huonosti ja on täysin miehen henkisessä otteessa.

Pelkään että tämä päätyy joko siihen että hän on 10 vuodes päästä täysin narkomanisoitunut prostituoitu tai narun päässä.[/QUOTE]

Niin voi käydä. Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja ystäväsi on miehen kanssa omasta halustaan ja ehkä nauttiikin kun saa kärsiä.

[QUOTE="vieras";24549153]Niin voi käydä. Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja ystäväsi on miehen kanssa omasta halustaan ja ehkä nauttiikin kun saa kärsiä.[/QUOTE]

No ei kyllä kamalasti näytä nauttivan. Syyttää vaan kaikesta itseään... Olen sen verran kauan tuntenut hänet että tiedän kyllä milloin hän nauttii ja milloin kärsii.

Todella mauton kommentti.

Ja alkoholismi on sairaus eikä mikään nautinnan valinta.

en voi kommentoida muuta kuin että kuinka kukaan voi olla niin sydämetön ja välinpitämätön että toteaa vaan aikuisen ihmisen olevan vastuussa itsestään. Missä on lähimmäisen rakkaus!?
En kuitenkaan osaa sanoa mitä voisit tehdä tai mitä kannattaisi tehdä. Itsellä ei ole kokemusta huumeriippuvuudesta oikeassa elämässä.

Taidan vaan kirjoittaa hänelle postin missä kerron suoraan miten huoleissani olen ja että toivon todella että hankkii itselleen apua tai muuten minä autan vaikka väkisin. Jos ryhdytään ikäväksi niin ollaan sitten rehellisesti ikäviä.

Saa nähdä onko mulla enään tämän vkl jälkeen ihmistä mun elämässä joka on varmaan vaikuttanut eniten mun elämään positiivisesti.

Nyt nukkumaan omaan onnelliseen pesään.

Ja itse olen samaa mieltä että todella välinpitämätöntä olettaa että aikuisia ei saa auttaa. Ainakin itse toivon että mua autetaan jos joskus sitä tulen tarvitsemaan.

[QUOTE="joku";24549320]Tollasia niistä sara-jessicoista tulee kun ne lellitään piloille.[/QUOTE]

hohhoijjaa. Et sitten parempaa keksinyt. Ei ole lellitty. Vanhemmat voi olla ihania lellimättäkin.

Yhteistyössä