?
:(
Vieras
Ystävän juuri 15 vuotta täyttäneelle tyttärelle tuli eilen oksennustauti, kun olin heillä kylässä. Tyttö oli meidän kanssa ihan normaalisti, kunnes yhtäkkiä oksensi lattialle. Ystävä suuttui tytölle ja rupesi häntä moittimaan ja huusi hänelle, koska hän on jo niin vanha ettei ole mahdollista tuollaisia vahinkoja enää sattua. Käski vielä tytön siivota sotkunsa, mutta siinä vaiheessa kun minä sanoin siivoavani sen, ystävä siivosi sitten itse. Tyttöparka meni vessaan ja oksensi aika rajusti monta kertaa.
Noin puolen tunnin kuluttua tyttö tuli vessasta erittäin kalpeana ja silminnähden huonovointisena juomaan vettä. Ystävä käski tytön painua huoneeseensa tai vessaan, ettei oksenna uudestaan lattialle. Kysyin ystävältä etteikö tytön voisi antaa levätä sohvalla ja katsoa telkkaria ja tuoda joku vati siihen, johon voisi oksentaa. Ystävä ei "moiseen turhuuteen" suostunut. Nyt on edelleenkin paha mieli tytön puolesta. On se 15-vuotias vielä kuitenkin niin pieni ja tarvitsisi aikuiselta vain tukea, hellyyttä ja ymmärrystä tuossa tilanteessa. Ei sitä oksennuksen tuloa voi kukaan aina ennustaa, se tulee kun tulee, eikä katso paikkaa tai aikaa. Juttelin tästä vielä eilen ystävän kanssa, mutta hänen mielestään 15v on jo "aikuinen". Surullista