Ystävän polttarit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ystävä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"ystävä"

Vieras
Hyvän ystäväni kanssa ollaan aina naurettu että sitten polttareissa...nyt sain polttari kutsun...koko viikonloppu pe-su 500kilometrin päässä???

Siis en ymmärrä kun molemmat ovat täältä samalta paikkakunnalta kun minäkin! Minulla on 3 pientä lasta, pienin vielä suht vauva josta en ole ikinä ollut 2 yötä erossa. Toinen asia on raha...ei vaan näin justiinsa kodinhoitotuelle tippuessa ole hirveesti ylimääräistä. Matkat ja majotukset imevät jo 200euroa + kaikki muu.

Ystäväni edelleen juttelee että sitten polttareissa...viikko aikaa ilmoittautua mukaan...pelottaa että ystävä suuttuu, mutta ei ole kyllä mahdollista lähteä!

Voisitko osallistua vain osittain poltareihin? Esim päiväksi/yhdeksi yöksi. Matka on kyllä aika pitkä :(

Itse olen kaason roolissa ja kodinhoidontuella. Sitä miettii, että mitä kivaa sitä voisi järjestää pienellä budjetilla? Onneksi meitä on useampi polttariryhmässä ja jaamme kulut osallistujien kesken.

En uskalla kysyä oliko idea morsiammen vai kaason, mutta tiedän morsiammen/ystäväni ainakin tietävän tästä suunnitelmasta. Ystävälläni on edellisestä avioliitosta kaksi koulukasta ja tästä tulevasta liitosta 2 ja 4-vuotiaat joten todella yllätyin näin mittavista järjestelyistä :(

Matka jos olisi lyhyempi niin varmasti yhdeksi yöksi lähtisin...kun on kotona ollut paljon niin halusta lähteä ei ole kiinni...harmittaa kyllä kovasti!

No voit varmaan osallistua kuitenkin kustannuksiin, vaikket pääsisi itse paikalle? Kai teillä joku budjetti on laadittu, että niistä maksetaan kaikki morsiamelle ja muut maksaa omat kulunsa? Jos oisin morsian, niin en suuttuisi, mutta ihmettelisin kyllä miksi muuten et voisi osallusta, vaikket paikalle pääsekään.

Eikö osallistujille ole laitettu mitään kyselyjä?? Oma ystävä menossa naimisiin heinäkuussa ja kyllä sieltä kaasot laitteli osallistujille kyselyjä sopivimmasta päivästä jne. Omille kaasoilleni sanoin, etten minä kaipaa mitään sen kummallisempaa.. kunhan saadaan olla porukalla ja pitää hauskaa.

[QUOTE="vieras";25922441]No voit varmaan osallistua kuitenkin kustannuksiin, vaikket pääsisi itse paikalle? Kai teillä joku budjetti on laadittu, että niistä maksetaan kaikki morsiamelle ja muut maksaa omat kulunsa? Jos oisin morsian, niin en suuttuisi, mutta ihmettelisin kyllä miksi muuten et voisi osallusta, vaikket paikalle pääsekään.[/QUOTE]

Oikeestikko neuvot, että osallistu edes kustannuksiin jos et paikalle pääse?
Kun nimenomaan ap:n ongelmana oli pitkä matka + liian suuret kustannukset.

En itsekkään tajua tätä nykyajan polttari meininkiä.
Viime kesänä kaasona järkkäsin polttarit ja ei maksanut edes 100 euroa itse meiningit. Viis meitä kun sen maksoi niin halvalla päästiin. Tuohon tietty lisänä vielä alkoholijuomat, mutta se määrä oli jokaisen itse päätettävissä :)

Oikeestikko neuvot, että osallistu edes kustannuksiin jos et paikalle pääse?
Kun nimenomaan ap:n ongelmana oli pitkä matka + liian suuret kustannukset.

En itsekkään tajua tätä nykyajan polttari meininkiä.
Viime kesänä kaasona järkkäsin polttarit ja ei maksanut edes 100 euroa itse meiningit. Viis meitä kun sen maksoi niin halvalla päästiin. Tuohon tietty lisänä vielä alkoholijuomat, mutta se määrä oli jokaisen itse päätettävissä :)

No kuule ihan oikeasti. Ainakin meidän ystäväpiirin polttareiden budjetti on koostunut siten, että on maksettu esim. 50e/hlö yhteiseen budjettiin, josta on maksettu kaikki morsiamen kulut. Omat menot on maksettu sitten itse. Ja vaikka joku oiskin jäänyt pois, on AINA halunnut osallistua kuluihin kuitenkin, että on siten hengessä kuitenkin mukana. Ja kyllähän varmaan aloittaja on tiennyt, että polttarit on tulossa, miksei siis ole voinut laittaa esim. kymppiä kuussa syrjään niitä varten?

Olipa kiva että tästä oli kuitenkin keskutelu saatu aikaiseksi. Mökin vuokraan ajattelin osallistua, mutta bensaan ja syömisiin en! Ja pakko on sanoa että todella isona yllätyksenä tuli tämä ajankohta ja 500kilometrin matka. Minkäänlaista kyselyä ei järjestetty! Toinen kaasoista täältä samalta paikkakunnalta ja toinen on seiltäpäin, mutta hänelläkin n.100km juuri sinne väärään suuntaan täältäkin katsottuna! Eli meiltä toiselle kaasolle 400km ja 100 vielä polttari paikkaan. Tavallinen mökki vuokrattu järvenrannalta joten olisi se varmaan järjestynyt lähempääkin :(

Mä ottaisin heti yhteyttä joko kaasoon tai morsiameen (jos siis tietää järjestelyistä) ja selittäisin tilanteen. Ja kyselisin, että onko tämä nyt varmasti ihan lukkoon lyöty juttu (vaikka etsisin pari tarjousta mökistä lähempää ehdotukseksi). Jos on, niin sitten ei voi mitään :(.

Mä en kyllä ikinä odottaisi, että osallistuu kustannuksiin vaikka ei osallistu itse polttareihin. Eri asia, jos on ilmoittautunut ja viime hetkellä peruu, mutta eihän ne järjestäjät automaattisesti voi olettaa, että kaikille sopii?! Ihan älyttömällä tavalla hoidettu sitäpaitsi. Ap ei pääse osallistumaan polttareihin (josta on jo pahoilla mielin) ja vielä pitäisi maksaa rahaa niistä polttareista, joihin ei pääse.

Yhteistyössä