Ystäväni suuttu kun hän ei suostu uskomaan että ei lapseni ole kipeä vaan allerginen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirottu siitepöly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirottu siitepöly

Vieras
Eli ystäväni suuttui ja väittää että miksi et kertonut kun sovimme jo kyläilystä että lapsesi on kipeä.
Kerroin että lapseni ei ole kipeä vaikka silmät punottaa ja nenä vähän vuotaa vaan hänellä on siitepöly allergia, vaan ei mene jakeluun ei :(
Ei vaikka minulla on ihan lääkärin kirjoittamat reseptit lapselle niin allergisiis silmätippoihin kuin noihin tabletteihinkin.
Ei kuulemma ole edes siitepölyä :D
No kaipa tämä meidän *ystävyys* nyt oli tässä jos ei tajua niin ei.
Toki ymmärrän että hän ei tahallaan halua vauvaansa (8kk)
kipeäksi,
mutta miksi se on niin vaikea tajuta ettei siitepölyallergia tartu!
Etenkin kun tämä meidän allerginen on jo 5v ettäei ihan kovin pieni ja osaa olla lääppimättä tuota vauvaa.
Ystäväni oli meillä sen 15minuuttia kylässä kunnes tosiaan näki tyttäreni ja
haukkui sitten minut tyttäreni kuullen.

Itse en edes viitsisi olla noin vähä-älyisen ihmisen ystävä. Jos ei siis selityksistä huolimatta pysty tajuamaan mikä on allergiaa. Terv. monen allergisen äiti, itsekin allerginen.

Joo itse olen törmännyt samaan, että välillä saan selitellä sekä omaa että lapseni olotilaa. Itselläni on ylireagoivat limakalvot eli nyt keväällä katupölyaikaan saan allergian tapaiset oireet pelkästä katupölystä. Sama juttu pojalla, jolla on sen lisäksi koivun siitepölyallergia. Hän kaiken lisäksi reagoi jo tosi pieniin koivun siitepölymääriin. Muutaman kerran olen saanut selvittää, että ei minä ja poikani ei olla kipeitä vaan tämä nuha johtuu ulkoilmasta. Meillä kun molemmat niiskutetaan, niin tottakai sen on pakko olla nuhaa eihän me molemmat voida olla allergisia. Joo ei.

Sen verran tunneälytön tyyppi, jos kerran haukkui sinut tyttäresi allergian takia tyttäresi kuullen (lapset vetävät nämä heti omaksi syykseen, vaikka eivät päälle päin näyttäisikään ymmärtävän mistä on kyse), että antaisin kuulla kunniansa.

Lähetä sille joku artikkeli siitepölyallergiasta, nythän niitä on taas vähän joka lehdessä.

Mua hävetti eilen kerhossa, kun oma nokka vuoti non-stop ja tuntui, että muut vanhemmat tuijottivat pahasti, että mitä tuokin on tänne kipeänä tullut. :/

Kiitos tsepityksestä :) Kyllähän tämäaika vieliäistä on kun meilläkin lapsella silmät punaiset ja toki itse haluisin tuulettaa ja nauttia keväästä.
Minulla itselläni ei ole allergiaa ja ainoasteen tällä meidän lapsella on.
Mutta se että heti vedetään herneenpalko nenään kuinka minä en muka tiedä että onko lapseni "oikeasti" kipeä vai onko allergiaa.

Yhteistyössä