Ystävästä ja ystävyydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maisa"

Vieras
Minulla on ystävä, jonka olen tuntenut lapsesta asti. Olemme toistemme lasten kummeja ja edelleen hyviä ystäviä.

Nyt viime aikoina ystäväni jättää vastaamatta viesteihin ja yhteydenpito on ollut mielestäni aika yksipuolista. Olen kysynyt asiasta ja syyksi sanoo, että raskaus väsyttää ja ei sen takia jaksa vastata, mutta kuitenkin esim facebookissa on ahkerasti ja siellä chattailee (ei minun kanssani kuitenkaan), joten jotenkin tuntuu hassulta, että ei väsymykseltään jaksa vastata viesteihin. Ei ole minulle kuitenkaan mistään kuulemma suuttunut, enkä kyllä itsekkään keksi mistä olisi voinut suuttua. Joten väkisinkin tulee mieleen, että vika on minussa. En tiedä onko syynä se, että ystäväni on akateemisesti koulutettu ja minä en (vaikka minulla kyllä on hyvä ammatti ja työpaikka). Omasta mielestäni tällaisilla asioilla ei pitäisi olla merkitystä.

En tiedä mitä tekisin, tuntuu turhauttavalta laitella viestiä ja ehdotella näkemistä, kun yleensä viesteihin ei tule mitään vastausta. Surettaa vain, koska tuntuu, että menetän hyvän ystävän. Ehkä ihan turhaa lässytystä, mutta minua tosiaan vaivaa tämä asia.

Mistä keksit, että tuo liittyisi sun koulutukseen jotenkin? Onko sun tai sun ystävän koulutustasossa tapahtunut joku muutos viimeaikoina? Siis vaikka ystäväsi valmistunut juuri tms? Minä en näe mitään yhteyttä raskausvasymyksellä ja koulutustaustalla...

Mullakin on ns. paras ystävä, jonka kanssa me ollaan oltu hyviä ystäviä pitkään, mutta kyllä meillä on välillä jaksoja, jolloin pidetään yhteyttä harvemmi ja sitten taas jaksoja, jolloin pidetään tiiviimmin. Kai se on ihan normaalia?

[QUOTE="Eee";23731557]Mistä keksit, että tuo liittyisi sun koulutukseen jotenkin? Onko sun tai sun ystävän koulutustasossa tapahtunut joku muutos viimeaikoina? Siis vaikka ystäväsi valmistunut juuri tms? Minä en näe mitään yhteyttä raskausvasymyksellä ja koulutustaustalla...

Mullakin on ns. paras ystävä, jonka kanssa me ollaan oltu hyviä ystäviä pitkään, mutta kyllä meillä on välillä jaksoja, jolloin pidetään yhteyttä harvemmi ja sitten taas jaksoja, jolloin pidetään tiiviimmin. Kai se on ihan normaalia?[/QUOTE]

Ystäväni on valmistunut aika vasta ja hän välillä jotenkin korostaa akateemisuuttaan ja on ihan erilainen entisten luokkakaveriensa kanssa. Koen välillä olevani "huonompaa kastia", vaikka itse olen täysin tyytyväinen omaan koulutukseeni ja ammattiini. En haluaisi vaihtaa ammattiani ja työpaikkaani mihinkään, mutta välillä tuntuu että "en kelpaa". En tiedä todellakaan tiedä onko asia näin, mutta välillä vain tuntuu siltä.

Ilman muuta on normaalia, että välillä pidetään yhteyttä tiheämmin ja välillä tiiviimmin, mutta nyt yhteydenpito on ollut aika yksipuolista jo jonkin aikaa. Ehkä minä vain olen huono ystävä :(.
Asia todellakin vaivaa minua, ja olen välillä aivan maassa sen vuoksi.

semmoisiakin ihmisiä on, jotka hylkäävät tiiviinkin ystävyyden ykskaks esim. jos löytävät mielestään mielenkiintoisempaa/jännempää seuraa, tai sinä vaan kyllästytät/ärsytät häntä (tms yhtä tyhmää ja keskenkasvuista..) tiedän tämmöisiä (aikuisia!) tyyppejä
..ehkä ystäväsi on sellainen?

:hug: Mä ymmärrän sua tosi hyvin. Olen itse yleensä se aktiivisempi osapuoli ystävyyssuhteideni ylläpidossa. Ehkä ystäväsi vaan haluaa välillä hiukan etäisyyttä, jos hänellä on paljon muita kiireitä tms. Älä ole liian innokas, jos hän ei kerran edes vastaa aina viesteihin. Luulisi, että ottaisi sunhun jossain vaiheessa taas yhteyttä, jos olet vähän aikaa tekemättä mitään asian suhteen.

Yhteistyössä