Ystävyys exän siskon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lottaa

Vieras
Ystäväni on exäni sisko. Olen yrittänyt olla, että en ajattele heidän sukulaisuuttaan. Minua häiritsee, että ystäni alkaa väliin jutella veljestään ja jos kysyn jotain niin hän ei halua asiaa tarkentaa, jättää vastaamatta tai ei vastaa sähköpostissa mitään. Nykyään en enää halua kysyäkään mitään sitten enempää. Kuitenkin on joskus miettinyt, että miksi ystäväni alkaa puhua veljensä asioista.tai ei halua tarkentaa tai vastata jos kysyy sitten jotain hieman asiasta. Onko tämä kiusaamista? Halutaanko minua testata, että kiinnostaako minua mutta sitten ystäväni saa jotain kiksejä, kun ei halua tarkentaa. Hän itse ottaa aina puheeksi veljensä asioita välillä.
Mielipiteitä!

Tosi hankala kyllä sanoa, kun ei tiedä miten tilanne oikeasti menee. Voihan se olla, että hän ihan huomaamattaan jotain mainitsee veljestään ja ei sitten haluakaan kertoa enempää joko sinun tunteita säästääkseen tai koska ei tiedä haluaako veljensä, että tiedät hänen asioitaan.

Minullakin on sellainen tilanne, että olen isäni exän ystävä. Joskus saatan vahingossa mainita isälleni jotain hänen exästä, vaikka että kävimme yhdessä shoppailemassa, mutta en halua kertoa tarkemmin hänen elämästään, vaikka isäni rupeaa kyselemään.

no hän yhdistää sinut häneen, ja sitten tulee kiusaantunut olo ja ajatus käskee lopettamaan, vaihtamaan puheenaihetta. hän ei halua myydä veljeänsä, koska te olette nyt eronneet, erillä, ja ei tunnu hyvältä tai luontevalta juoruta hänestä, ei halua pahoittaa sinun mieltäsi eikä toisaalta loukata omaa veljeäänkään.. itse ainakin aloitan usein puheen ja sitten ups, kadun, enkä haluakaan jatkaa aihetta. Hän yhdistää veljensä sinuun ja käsittelee vielä miten suhtautua asiaan?

ymmärrän, että puheessa voi joskus tulla tällaisia lipsahduksia, mutta että sähköposteissa kirjoitetaan exän asioista ja jos hieman kysyn asiasta niin ei vastata enää ollenkaan. Siksi joskus tullut aiemmin mieleen, että kiusaako hän minua. Minähän tulin suhteessa jätetyksi ja ehkä minunkin itsetunto on ollut hieman alhaalla tai alamaissa.

Koetko noin muuten, että kaverisi olisi muuttanut suhtautumistaan sinuun? Onhan tuollainen tilanne varmasti aluksi vaikea, varsinkin jos ystävyyssuhde on tiivis.

Ovatko välisi hänen veljeensä siis kokonaan poikki? Jos asia on näin, niin jollakin tavalla ymmärrän tuon käytöksen. Voisitko itse olla kyselemättä veljen asioista, jos huomaat ettei hän niistä halua puhua? Jos hän sitten lopettaisi myös veljestäsi puhumisen.

Joskus on vain miltei mahdotonta saada selville toisen ihmisen ajatuksia. Silloin on usein viisainta vain antaa asian olla. Kyllä se siitä aikanaan järjestyy jollakin tavalla.

[QUOTE="...";23588117]Koetko noin muuten, että kaverisi olisi muuttanut suhtautumistaan sinuun? Onhan tuollainen tilanne varmasti aluksi vaikea, varsinkin jos ystävyyssuhde on tiivis.

Ovatko välisi hänen veljeensä siis kokonaan poikki? Jos asia on näin, niin jollakin tavalla ymmärrän tuon käytöksen. Voisitko itse olla kyselemättä veljen asioista, jos huomaat ettei hän niistä halua puhua? Jos hän sitten lopettaisi myös veljestäsi puhumisen.

Joskus on vain miltei mahdotonta saada selville toisen ihmisen ajatuksia. Silloin on usein viisainta vain antaa asian olla. Kyllä se siitä aikanaan järjestyy jollakin tavalla.[/QUOTE]

Eron jälkeen en ole koskaan kysynyt exäni asioista häneltä. Joskus kun hän kirjoitti veljestään jotain saatoin kommentoida ja kysyä hieman, mutta en saanut mitään vastausta. Enää en edes kysy mitään, jos hän lipsauttelee veljestään. Mietin vaan, että onko ollut alkuaan lipautukset hieman kiusaamista.

Yhteistyössä