YT:t, rekrytointi sen aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onkkelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onkkelma

Vieras
Kävipä hassusti. Yritys palkkasi minut aiemmin yrityksestä itse irtisanoutuneen tilalle vakituiseksi. Yllättäen rekrytoinut henkilö ei tiennyt, että yt:t koskevat myös tätä minun toimenkuvaani. Eli minut on palkattu "luvatta".

Olen koeajalla, tulossa palaveri tj:n kanssa. Onko tiedossa automaattisesti työsuhteen purku koeajalla? Osaako joku arvata?

Aika heikolta näyttää. En osaa juridisesti tilanteestasi sanoa noilla tiedoilla, mutta sinun voi olla vaikea olla työyhteisössä jatkossa, vaikka saisitkin yt:issä pitää paikkasi. Työkaverit voivat ajatella, että jonkun heille tutun olisi pitänyt saada jatkaa talossa sinun sijastasi.

[QUOTE="aapee";28417348]Tiedossa on, mutta kun on jo palkattu. Eli miten tämä tilanne tästä mahtaa edetä?[/QUOTE]

No mitä luultavammin et tule olemaan kovin pitkäikäinen työntekijä tuossa yrityksessä. Kun porukkaa irtisanotaan, sinut joudutaan irtisanomaan samalla.

Yritys on toiminut laittomasti ota yhteys liittoon! Vaikea sanoa miten tilanne etenee mutta juttele liittosi kanssa ennenkuin menet juttelemaan tj:n kanssa. Sä voit myös pyytää paikalle luottamusihmisen...

Määräaikaisen työsopimuksen irtisanominen

Määräaikainen työsuhde voidaan irtisanoa taloudellisin ja tuotannollisin syin vain, jos työsopimukseen on otettu erikseen irtisanomisehto, jossa on sovittu, että sekä työnantaja että työntekijä ovat oikeutettuja määräaikaisuuden kestäessä irtisanomaan sopimuksen.

Jos irtisanomismahdollisuudesta ei ole määräaikaisessa työsopimuksessa mainintaa, ei määräaikaista sopimusta voida irtisanoa, vaan se päättyy normaalisti määräajan päättyessä.

http://www.ytn.fi/download.php?id=85&attach=0

Yhteistyössä