Z-line Twin Rider

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haavemamma73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lafi Meillä siis kans Z:t odottaa nurkassa käyttöä. LA 23. 5. ja esikoinen 1v 3 kk. Ihmetyin kun 'ohjeissa' ei ole mittoja, eikä painoa mainittu olleskaan :o
Kerrohan käyttökokemuksia kun saat pelit alle =)

Meille ostettiin z-linet ja ollaan tykätty kovasti! Aika isothan ne on, mutta kuitenkin kevyet työntää kääntyvien etupyörien ansiosta. Kokemusta on myös Phil&Tedseistä kuukauden verran (sitten myytiin pois) ja mun mielestä z-linet vei kyllä hinta-laatusuhteessa voiton noista pt-kärryistä. En tykännyt Phil&Tedseistä, koska olivat kolmipyöräisyytensä vuoksi aika kiikkerät kun taas noi z-linet on tosi tukevat! Britaxeista ei kokemusta ole, mutta itse en niitä edes harkinnut pienien etupyörien takia. Uskon, että noi z-linet toimii parhaiten talven lumikeleillä ja muussa hankalassa maastossa. Tämä siis vain mun mielipide, mutta suosittelen katsastamaan z-linet, jos arvostaa vaunuissa tukevuutta ja työnnettävyyttä!

Hei, voisiko joku z-linen kanssa pelannut valaista, miten ylempi lapsi asettuu istuimeen, eihän vain jaloillaan potki vauvaa? Siis mun logiikalla ne näyttivät siltä, että tosiaankin ylemmän lapsen jalat yltäisivät vauvan tasolle asti, varsinkin kun ylemmässä istuimessa ei ole mitään erillistä jalkatukea. Muuten vaikuttivat silmämääräisesti tosi käteviltä, mutta tämä jäi mietityttämään.

Täällä esikoinen 1 v 6 kk ja LA 13.6.

Hyvä kysymys, Jellona! Kiinnostaisi kanssa kyseiset vaunut. Meillä aikasta pitkä esikoinen (nyt 93cm) ja LA 30.8. Mahtuukohan esikko enää noihin??? Ja tietääkö kukaan, saako noihin viritettyä mitään kuomua sisaristuimeen????

HuldaH Mä bongasin vaunukaupassa sellaisen aurinkokuomun, mikä oli viritetty p&T:in ja näytti fiksulta.

..No kunhan pääsen itse käyttämään vasta touko-kesäkuulla, niin voin vasta sitten kommentoida käyttökokemuksia :/

odotellen :whistle: 38+1

Olen nyt pähkäillyt millaiset vaunut. Esikoinen 1 v 2 kk ja LA2.6. Eli pt:t ajateltu liian kalliiksi. Britaxin uudet mietityttävät, onko liikaa investoitu tuplakärryihin, jos maksaa yli 500 ekee. Z-linea mietin tällä hetkellä: toimisiko se kaupungissa kauppa, puisto ym reissuilla...Viime talvena onni oli miehen valitsematilmakumirenkaiset Brio Kombit: kulkivat kelissä kuin kelissä.

Me on käytetty Z lineja nyt muutaman kerran. Ostin ne "kakkos/matka rattaiksi" mutta lienee talvella tai jo kohta ykköset. Ärsyttää leveät tuplat kun ei niillä mahdu joka paikkaan ja isompi terrorisoi pienempää... juuri kun vauva nukahtaa, isompi kyllästyy ja alkaa repiä vauvalta sukkaa tms. tai vahingossa nojaa vauvaan.
Pojat on nyt 1v3kk ja 3kk. 1v on aika isokokoinen, en valitettavasti tiedä mittoja nyt mutta pitkä poika, vaatekoko nyt 92 (jopa jossain 98) jos tuo mitään kertoo....
Laitoin vauvan kantokopassa rattaisiin, kopan tarpeeksi "ylös" ja vauvan sinne ihan ylös, päätyyn... isompi sisaristuimessa päällä, jalat osui kopan alaosaan, mutta ei vauvaan. Vauvahan on niin lyhyt ettei ylety kopan/rattaiden ala tai siis jalkaosaan. Hankalasti selitetty :D
Eilen kokeiltiin jo niin että ratasosan istuin loivaan istuma, melkein makuu asentoon ja isompi sisaristuimessa alas, isompi mahtui ihan hyvin. Sisarituin alla on melko suojaisa vaikkei kuomua olekaan, sadesuoja ylettyy myös sen päälle.
Isot ilmakumirenkaat, kääntyvät etupyörät on tosi kätevät! Rattaat on todella kevyet työntää. Jos vertaa meidän leveisiin emmaljungiin.

Nostelen tätä keskustelua, josko saisi vielä lisää kommentteja. Tällä hetkellä näyttää siltä, että meilläkin tulee Z-linerit ostoslistalle. Meillä la vasta marraskuussa, mutta jo mietin mitkä ois hyvät =)

Ikäeroksi tulee 2vuotta, joten tuplien käyttöikä ei varmaan ole kauaa. Enimmäkseen matkarattaiksi tai silloin tällöin puistorattaiksi, tilanteesta riippuen. Esikoinen on jo nyt 87cm pitkä, eli oli kiva kuulla, että kärryyn menee vähän isompikin. Britaxit meiltä tippui heti juuri tuon painorajan takia. 15kg menee rikki varmaan aika pian... P&T tuntuu hirmu kalliilta, ei houkuta siksi...

...nuo z-linet. olivat aika jees, näin sekä p&t vibet että sportit omistaneen silmin. meillä meni sportit myyntiin tossa muutama päivä sitten, kun pienempi (pitkä 10kk, reilut 80cm nyt) ei mahtunut sinne makuutilaan ja jotenkin se vaan on toisinaan tarpeen.

summa summarum: meidän n. 102cm esikoinen mahtui hyvin sekä normi-istuimeen että sisaristuimeen, jopa sinne 'alle'. pienempi mahtui hyvin makuutilaan ja isomman jalat mahtuivat hyvin siihen eteen. kuomua ei tietystikään saa päälle, jos isompi istuu tuossa sisaristuimessa päällä.

silloin, kun isompi istuu sisaristuimessa alla, tuota ylempää istuinta saa kallistettua aika hyvin lepoasentoon, mikä on myös jees. vauvan/takaosan suoja on samaa kangasta kuin rattaat, toisin kuin p&t:issä, joissa se on muovia. tämänkin plussaa.

korkeammat nämä ovat kokonaisuudessaan kuin p&t:t ja muutenkin varmaan isommat, mutta ihan ok:n kokoiset ja kulkevatkin aika jees.

sisätiloiltaan ovat tosi tilavat, isommat kuin p&t:t. toki ovat vähän halpiksen oloiset, mutta yllättivät kuitenkin tämän ratasfriikin mamman ihan positiivisesti. :)

voisiko joku, jolla nuo jo on, mitata vähän, minkä kokoiset ovat kokoontaitettuina, kiitos! :)

mä vielä nukun yön yli ja mietin sitten, menenkö ne hakemaan.

Oi miksi ne ei voi olla yksiväriset!! Mun tekisi mieli ostaa, 104cm pitkä meiltä löytyisi ja matkarattaiksi ne hommaisin-kivampi olla kaupungilla tai mennä bussilla.. Voiko sitä sisaristuinta miten kallistaa, kun se on siellä alla ns taapero-taapero moodissa? Kuvia voisi tietenkin joku napsia mielellään 8)

Voisiko joku z-linet jo ostanut ystävällisesti mitata rattaiden leveyden, sekä mitat kokoontaitettuna. Paino olisi myös plussaa :) Lastentarvike kun ei ymmärrä asiakkaiden olevan moisista kiinnostunut. :P

Meillä on ollut Z-linet käytössä toukokuun alusta. Me ostettiin ne nimen omaan niiden näppärän koon vuoksi, leveys 62 cm ja pituus 95 cm aisa
alas käännettynä. Asutaan viidennessä kerroksessa ja halusin kärryjen mahtuvan hissiin. Isompi lapsi mahtuu hyvin ylös ( reilu 90 cm) mutta ei oikein tykkää nukkua, istuin on aika suorassa ja niska ei saa tukea. Mielestäni hinta laatusuhde on ollut hyvä. Painoa en tiedä, mutta mukavasti olen kärryt saanut kasaan ja autoon kun on ollut tarvetta. Isoja kääntyvät etupyörät ovat hyvät ja ne saa lukittua tarvittaessa. Jos kyydissä vain isompi lapsi ylhällä sisaristuimessa tulee vaunuita kiikkerämmät kun painopiste on ylhällä. Kulkee kapeutensa vuoksi hyvin julkisissa liikennevälineissä. Ja saa nostettua molemmat lapset kyydissä.

Nostan, jos jollain ois lisäkokemuksia rattaista! Kiinnostus on todella kova ja pari kertaa olen käynyt kyseisiä kiesejä kattomassakin... Ikäeroa muksuille tulee tasan 2vuotta, eli tarvetta vielä sisarusrattaille olisi.

Kokemuksia täälläkin kaivataan. Lähinnä kiinnostaa ne kokemukset joissa pienempi lapsi sisaristuimessa alhaalla. Mistä iästä lähtien? Pystyykö siinä nukkumaan alaosassa esim. 6kk jos laittaa pehmustetta niin, että istuinasento ei olisi niin suora. Kiikkeryys pelottaa eli siitä kokemuksia. Ratas on aika korkea. Entä jos isompi sisaristuimessa alhaalla ja vauva kaukalossa päällä, onnistuuko ja pysyykö ratasosassa kaukalo?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokemuksia täälläkin kaivataan. Lähinnä kiinnostaa ne kokemukset joissa pienempi lapsi sisaristuimessa alhaalla. Mistä iästä lähtien? Pystyykö siinä nukkumaan alaosassa esim. 6kk jos laittaa pehmustetta niin, että istuinasento ei olisi niin suora. Kiikkeryys pelottaa eli siitä kokemuksia. Ratas on aika korkea. Entä jos isompi sisaristuimessa alhaalla ja vauva kaukalossa päällä, onnistuuko ja pysyykö ratasosassa kaukalo?

Tarkoitan siis pystyykö 6kk nukkumaan poikkeustapauksessa alhaalla. Eli esim jos ollaan jossakin ja vauva nukahtaa rattaaseen hetkeksi tuottaako ongelmia? Meillä ei esikko kaupungilla ollessa välttämättä suostunut enää nukkumaan vaan katseli kaikkea, päiväuniajat tietysti eri asia. Noissa vaunuissa voi meillä olla ongelmana se ettei vanhempi ole tyytyväinen alhaalla.

Me on käyty katsomassa sekä z-linet että Britaxit ja olen kyllä itse enemmän britaxin kannalla. Siinä on tosi hyviä juttuja, kuten kuomut molemmilla, isot istumatilat (verrattuna z-line ja p&t), säädettävä työntöaisa, puhkeamattomat renkaat (kyllästyttiin esikoisen yhdistelmien pumppaamiseen alituiseen)... Onhan ne isokokoiset, mutta toisaalta sisätilan reiluus tuo myös ulkomittoihin lisää... Siinä on paljon vaihtoehtoja miten istuimet saa eri tavoin. Z-linet kun näin, totesin että meidän leveäharteinen 1v7kk ei viihdy talvitamineissa niissä ja lisäksi sitä sisaristuinta ei saa makuuasentoon. Joskus sitäkin tarvitaan, siksi meille taitaa nyt tulla Britaxit. Sitten vaan gesslein vision ja Emmaljungan scooter myyntiin.....

Yhteistyössä