R
"Rastas"
Vieras
Voi että olen niin väsynyt. Ilmät sumeina ja aivot jäässä. Vaavi nukkuu hyvin. Herää kerran yössä, mutta jostain syystä mamma ei saa herätyksen jälkeen unta. Auttakaa, miten saan purettua tämän kierteen?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja uneton äiti;27286153:Nukahdatko sä illalla helposti?
Meidän vauva oli koliikkivauva ja meni alkukuukaudet vasta yhdeltä yöllä nukkumaan ja heräili paljon yöllä. Päivisin nukkui vain liikkuessa. Neljän kuukauden tietämillä helpotti, mutta siinä vaiheessa mä olin niin yliväsynyt, että mun oli vaikeaa saada ennen yhtä/kahta nukahdettua. 7 kk tietämillä mä vihdoin sain kevyen nukahtamislääkityksen (mielialalääke, joka nukutti ja pystyi imettämään samalla). Vasta parin kuukauden päästä rupesi tuntumaan, että olen enää väsynyt enkä yliväsynyt. Kroppa rupesi laukeamaan ylikierroksista ja pystyin nukahtamaan ihan itseksenikin. Mulla on kanssa ollut vaikeuksia nukahtaa imetyksen jälkeen.
Mitään neuvoja en valitettavasti osaa sanoa. Apu riippuu niin siitä, minkä takia et saa nukahdettua uudelleen. Stressiin eri keinot kuin yliväsymykseen ym.
Neuvo, joka ei ehkä auta, mutta hyvä yleisneuvo: Nukkuu aina kun mahdollista ja jos ei ole mahdollista nukkua tai nukahtaa niin sitten ei ajattele sitä ja tekee jotain kivaa.