Nukuin ko pieni possu

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Eilen terapeutti komensi ottaan unilääkkeen ja yrittään nukkumista sen voimin. Kas kun mie en oo taas saanu nukuttua herran aikoihin yhtään, pikku pätkiä ja niin levotonta unta ko olla vaan voi. Ja alko jo turhauttaa... Ko vaavi nukkuu niin nätisti yöt, herää vaan syömään pari kertaa ja yleensä yhet kakat tekkee aamuyöstä :D Joten meillä se on menny toisin päin, vaavi nukkuu äiti ei.

Ja miehän sitte otin klo 21 unilääkkeen ja painuin sänkyyn. Oottelin. Ja oottelin. Ja oottelin unta. Lopulta aloin sammahella jonkusortin horrokseen mut muutaman minuutin päästä jo aina säpsähin hereille. Aivot takkusi mut uni ei tullu, pyörin sängyssä vielä yheltä yölläki. Ja kirosin jälleen kerran kaikki unilääkkeet maailmasta alimpaan helvettiin ko niistä ei oo mittään tehoa...

Lopulta sitte mies paketoi minut tiukasti kainaloonsa ja hyväili minun selkää nii kauan että simahin totaalisesti :heart: Ja vasta äsken heräsin. Joten ihan hyvin sain unta... Aamusta on hämärä muistikuva että mies toi vaavin tissille ja jossaki välissä käänsi minut toisin päin että vaavi sai toisenki tissin suuhun :D

Nyt taas jaksaa vähän aikaa... Pittää toivoa että mieki jostaki paketista saisin tänä jouluna unenlahjan. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Kiva juttu, että oot saanu nukuttua..ei se oo hyväks jos liikaa valvoo. Vaikka jos ei vaan uni tuu niin vaikeehan se sit on nukkua.. :/

Juu, ei se hyväksi ole. Mie saatan hyvinki valvoa useamman vuorokauden ja sitte alkaa tilttaileen päässä ko aivot ihan sutturassa. Vaikkaki olen yöihminen, nyt pitäs jo lapsen takia onnistua kääntään rytmi niin että muuttuisin päiväihmiseksi, ja saisin piru vie nukuttua yöllä... |O
Nuo unilääkkeet vaan on aika tehottomia minun kohalla. Useampaa olen jo ehtiny elämässäni kokeilla...

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Onko ne unilääkkeitä vai nukahtamislääkkeitä?
Oletko kokeillut kumpiakin vaihtoehtoja?

Mulla on nyt nukahtamisongelmaan lääkitys, Dormicum.. Ko tuota määrättiin nii oli puhetta nimenomaan siitä ko en ossaa nukahtaa. Mut kokeiltu on vaikka mitä tässä vuosien varrella, vaikutukseltaan pitkäkestosia ja lyhytkestosia, sairaalassa viime talvena kokkeilivat jotaki vahvempaaki mitä ei ees kotia anneta. Eipä se tehonnu sekkään...
Ja mie en paljon omista lääkkeistä tiiä, kaikki on miehen takana ja se antaa niitä mulle tarpeen mukkaan. En ees apteekista saa hakea lääkkeitäni ko mies hakkee. :ashamed:

oikein paljon onnea vauvan syntymän johdosta! Kumpi teille tuli? Tuosta unilääkkeen tehosta mullaki on huonoja kokemuksia, ko synnytyksen jälkeen kävin ylikierroksilla ni sairaalassa antoivat jotaki unilääkettä että saan nukkua ni eipä vaan uni tullu. Aina välillä kävi hoitaja sanomassa, että kohta se uni tullee, mutta pari tuntia pyöriskelin sängyssä ennenkö nukahin ja sittekki nukuin vain pari tuntia. huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja liisu:
oikein paljon onnea vauvan syntymän johdosta! Kumpi teille tuli? Tuosta unilääkkeen tehosta mullaki on huonoja kokemuksia, ko synnytyksen jälkeen kävin ylikierroksilla ni sairaalassa antoivat jotaki unilääkettä että saan nukkua ni eipä vaan uni tullu. Aina välillä kävi hoitaja sanomassa, että kohta se uni tullee, mutta pari tuntia pyöriskelin sängyssä ennenkö nukahin ja sittekki nukuin vain pari tuntia. huoh.

Tyttö tuli. Mieki olen nyt synnytyksen jälkeen ottanu ylikierroksia, sen tavallisen levottomuuden ja pirteyden lisäksi. Mut siis ollu ihan mahotonta, sen lisäksi ettei se uni tule, en ees malta nukkua. Aamullaki ko herään nii pinkasen ylös ko vieteristä. :/
Ja ennen vaavia tosiaan oli se ja sama millon nukuin, nukuin jos nukutti ja jos ei nii mitäpä tuota stressaamaan, elämä jatkuu... Ja niitä valvottuja vuorokausia keräänty yks toisensa jälkeen. 2-5h ihan normaali uniaika mulle yössä, sitte pari kertaa kuukauvessa olen aina ottanu unimaratonin ja nukkunu jopa sen 16h putkeen.
Nyt kyllä pitäs saaha jotaki tolkkua jo tähän hommaan, vaikka sitte niin että nukkuisin sen 5h yössä, se kuitenki riittää mulle. Kunhan vaan nukkuisin!