Alapään ulkonäkö synnytyksen jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnyttänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnyttänyt

Vieras
Ja modet tämä liittyy synnytykseen _EI_ seksiin millään tavalla.

Kauanko teillä meni että alapäästä tuli ns"normaalin" näköinen? Siis tietystihän alapää muuttuu synnytyksen jälkeen totta kait..

Mulla synnytyksestä vasta viikko aikaa ja alapää aivan järkyttävän näköinen, en nyt tarkoita häpyhuulia vaan tuota keskikohtaa tuossa..

Paisunut ja pullottaa jopa virtarakko näkyy hyvin (katetroitiin synnytyksessä,voiko johtua siittä?)

Onko turhaa "kitinää" kun synnytyksestä noin vähän aikaa vai pitäisikö sen näyttää jo suunnilleen normaalilta?

Itsetuntoa tuo kyllä syö ja itkua pukkaa (hormoonit hormoonit)..

Enkä kaipaa mitään v*ttuila, vaan asiallista vastausta,kiitos.

:heart: Niinhän tuo meillä kaikilla, joilla alatiesynnytys tai -synnytyksiä takana. Anna ittelles aikaa. Jos kroppa tarvitsee vuoden (!) toipuakseen täydellisesti synnytyksestä ja imetyksestä ja väsymyksestä ja ja ja... niin kyllähän sitä palautumiseen vaatii viikkoja tuo alaosastokin. Meillä kuopus nyt 4 kk, ja olen ollut itseni näköinen jo jonkin aikaa:) Eli älä ainakaan ala huolehtimaan ja murehtimaan. PEILIT POIS :heart:

mie en uskaltant alapäähän vilkasta, ennekun joskus vauvan ollessa puoli vuotias.. ja järkytyin silti.. näytti jokseenkin isolta vaikka ei tunnu isolta :) mutta olin siihenkin henkisesti varautunut.

muusta en tiiä ku katetroinnista, ei voi johtua siitä. tai no, kuusi synnytystä on takana, joten kyllähän se alapää lujilla on ihan varmasti. etenki jos leikattiin/repesi.
ole huoleti, kyllä se siitä tasaantuu ja kun olet tässä iässä kuin minä, niin ei sillä ole mitään väliä miltä se näyttää.
jumpalla saat sen tuntumaan siltä kuin et olisi koskaan synnyttänytkään.
jos tämä ei ole provo, niin halaan ja lohdutan!
(ja voisin halata ja lohduttaa provoakin, kaikki ei ole ihan ok??)
mutta ole huoleti, kaikki kertomasi on ihan normaalia!!

no kuule, virtsarakko on sun alavatsan sisällä, n 15cm virtsaputken matkan päässä virtsaputken suulta. Et jos SE todellanäkyy synnytyksen jälkeen, niin kipin kapin LÄÄKÄRIIN...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
no kuule, virtsarakko on sun alavatsan sisällä, n 15cm virtsaputken matkan päässä virtsaputken suulta. Et jos SE todellanäkyy synnytyksen jälkeen, niin kipin kapin LÄÄKÄRIIN...

Otas kuule huomioon et jos on keisarin leikattu ni silloin katetroidaan!

Anteeksi *häpeää* Joku "ylimääräinen" reikä siinä näkyy ja virtsarakoksi sen tulkitsin.

Mie suosittelen harjoittamaan niitä lantionpohjalihaksia, ehkä olet niitä harjoittanutkin? Mie ainakin olen saanut neuvolasta ja synnäriltäkin suosituksen jumppailuun ja synnytyksen jälkeen "paniikin omaisesti" jumpannut niitä heti kun vaan kykenee.. Alapäähän olen itsekin kurkannut aika pian synnytyksen jälkeen, hetimmiten kun olen kotiutunut... :ashamed: Ja näky.. No se on mitä on, onneksi en ole yöuniani vielä kertaakaan menettänyt sen takia. Saa nähdä miten seuraavan synnytyksen jälkeen käy.. Mutta siis AJATELLUT olen paljon, että toimiikohan se värkki ihan niinkuin ennen tai huonommin tai onkohan se nyt ihan hirvittävän oudon näköinen synnytysten jälkeen jne jne.. Murheita siis riittää. Mutta tiedätkös; Ei se ole maailman tärkein asia, millainen "lompsa" siellä alakerrassa on ja ajan kanssa se toipuu ja alkaa taas toimia kuten pitääkin. Niin ja jos vielä vuoden kuluttua tuntuu, että siellä on jotain pahasti vialla tai vialla ylipäätään, niin kannattaa olla yhteydessä lääkäriin ja kertoa ongelmansa. Käsitykseni mukaan nykykirurgialla saavat ihmeitä aikaan, mikäli vekottimessa on jotain vialla. :hug: :hug: :hug:

ONNEA UUDELLE VAUVALLE! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tässä kiteytyykin osuvasti äly ja tiedon määrä. Eläköön, eläköön, eläköön!

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mun on nyt pakko ihmetellä, että oikeestikko teitä naisia kiinnostaa alapään ulkonäkö viikko - pari synnytyksestä? :o
Mulla on ainakin aina ollut niin paljon ihailtavaa vauvassa, ettei oo tullut kyllä mieleenkään kurkkia oman alapään näköä... Ehkä onneksi ;) :D

No joo, suihkussa käydessä vilkaisin miten tikit on alkanut paranemaan ja se itse alapään ulkonäkö järkytti niin paljon että oli pakko tulla kysymään täältä miten muilla on alapää parantunut ulkonäöllisesti synnytyksestä.

En olisi koko asiaa edes ajatellut, jos en tosiaan olisi tikkejä vilkaissut..

Kiitos teille ihanista sanoista, tiedän mulla hyrrää vielä hormoonit valtavasti synnytyksen jälkeen ja siksi varmaan otan asian näin raskaasti.

Tuo keskikohta näytti vaan niin hirveältä, että pakostakin aloin miettimään supistuuko se (kun on pullistunut ja repsottaa) enään normaaliksi.

Onko teillä ollut tuo kskikohta pullistunut ja repsottanut synnytyksen jälkeen?

Esikoisesta en edes katsellut alapäätä synnytyksen jälkeen, joten ei mitään tietoa minkänäköinen oli edes kuukausien päästä synnytyksestä.

Mun on nyt pakko ihmetellä, että oikeestikko teitä naisia kiinnostaa alapään ulkonäkö viikko - pari synnytyksestä? :o
Mulla on ainakin aina ollut niin paljon ihailtavaa vauvassa, ettei oo tullut kyllä mieleenkään kurkkia oman alapään näköä... Ehkä onneksi ;) :D

No muutes ei tasan kiinnostanu :x Sitä kyllä ootin, että se alkas taas tuntua normaalilta, mutta ulkonäköä en stressannut, koska oikeesti: aika pöljältähän se on aina näyttäny.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:

No muutes ei tasan kiinnostanu :x Sitä kyllä ootin, että se alkas taas tuntua normaalilta, mutta ulkonäköä en stressannut, koska oikeesti: aika pöljältähän se on aina näyttäny.

Juu ei niille onneksi tyylipisteitä jaella. Toosa on ruma ja se siitä.

Mie ainakin olen katsellut värkkinettäni sekä ennen synnytystä, että sen jälkeen. Ja en edes häpeä myöntää sitä.

Niin ja tosiaan ohan se synnytyksen jälkeen ollut turvoksissia ja oudon näköisenä jonkun aikaa, minua ei tosin ole tikkailtu koskaan joten sekin varmasti antaa oman säväyksensä asiaan. Meneehän jos sinulta leikataan mitä tahansa niin aikansa ennen kun haava toipuu ja palautuu ennalleen.. En sinuna olisi vielä huolissaan. Ja jos jotain huolen aiheita on, niin voithan jälkitarkastuksessa ottaa puheeksi ne. :hug:

No ehkäpä tuolloin ei alapäähän ole tullut tikkejä kun ei ole sitä kautta tullut!! Ja se että silloin se katetri laitetaan ni se varmaan voi näkyä. Kyllä mun kaveri sanoi että ekan lapsen syntymän jälkeen kun jouduttiin leikkaan ettei ikinä enään tee lapsia kun se keisarinleikkauskaan ollu kauhean kivaa!!!! Itse en halunnut tota epiduraalia kun en halunnut että mun kipeätä selkää piikitetään!

onnea vauvalle!
ja älä enää oikeasti sitä "ulkonäköäsi" murehdi.
näin mummuna (kuopus 2,5 v, esikoiseni 25v) olen huomannut, että se toimivuus on tärkeämpää. Ja jos mies rakastaa sinua, hän rakastaa silloin sinua! ulkonäöstä viis!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, suihkussa käydessä vilkaisin miten tikit on alkanut paranemaan ja se itse alapään ulkonäkö järkytti niin paljon että oli pakko tulla kysymään täältä miten muilla on alapää parantunut ulkonäöllisesti synnytyksestä.

En olisi koko asiaa edes ajatellut, jos en tosiaan olisi tikkejä vilkaissut..

Niin juu... Anteeksi jos mie tökerösti ihmettelin asiaa :ashamed: , mutta kun mulla ei oo koskaan laitettu tikkejä, niin eihän mulle ne tulleet mieleen nytkään.

Vaan nyt mie oon entistäkin varmempi siitä, että onneks mie en oo sen ulkonäköä tullut ajatelleeksikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja milika:
onnea vauvalle!
ja älä enää oikeasti sitä "ulkonäköäsi" murehdi.
näin mummuna (kuopus 2,5 v, esikoiseni 25v) olen huomannut, että se toimivuus on tärkeämpää. Ja jos mies rakastaa sinua, hän rakastaa silloin sinua! ulkonäöstä viis!

Miehelleni tuo ei ole ongelma, ei laisinkaan alapääni on kuulemma kaunis niin kauan kuin se on minussa kiinni ja itseasiassa mies sanoi ettei edes ymmärrä miksi suren tuollaista.

No ehkäpä tuolloin ei alapäähän ole tullut tikkejä kun ei ole sitä kautta tullut!! Ja se että silloin se katetri laitetaan ni se varmaan voi näkyä. Kyllä mun kaveri sanoi että ekan lapsen syntymän jälkeen kun jouduttiin leikkaan ettei ikinä enään tee lapsia kun se keisarinleikkauskaan ollu kauhean kivaa!!!! Itse en halunnut tota epiduraalia kun en halunnut että mun kipeätä selkää piikitetään!

Voi luoja! :laugh: Voidaanhan sitä hyvä ihminen katetroida synnytyksen aikanakin ja montakin kertaa. Ja minulle on muuten tehty 2 sectiota ja yhden olen synnyttänyt alakautta ja kyllä katetroitiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mie ainakin olen katsellut värkkinettäni sekä ennen synnytystä, että sen jälkeen. Ja en edes häpeä myöntää sitä.

Niin ja tosiaan ohan se synnytyksen jälkeen ollut turvoksissia ja oudon näköisenä jonkun aikaa, minua ei tosin ole tikkailtu koskaan joten sekin varmasti antaa oman säväyksensä asiaan. Meneehän jos sinulta leikataan mitä tahansa niin aikansa ennen kun haava toipuu ja palautuu ennalleen.. En sinuna olisi vielä huolissaan. Ja jos jotain huolen aiheita on, niin voithan jälkitarkastuksessa ottaa puheeksi ne. :hug:

Kiitos Heili sinulle, ihanasti olet kirjoittanut.Tuli paljon parempi olo kun joku synnyttänyt ymmärsi :hug:

toi on tuossa vaiheessa oikeesti ihan turhaa! Se palautuu kyllä ajan kanssa, tai ainakin lähelle. Nauti vauvastasi, JA miehestäsi. Kaikki tulee normaaliksi vielä :hug:

ja muoks.

meillä mies ei ole nähnyt mitään eroa entiseen verrattuna, synnytyksestä kohta 9kk. =)

Voi luoja! :laugh: Voidaanhan sitä hyvä ihminen katetroida synnytyksen aikanakin ja montakin kertaa. Ja minulle on muuten tehty 2 sectiota ja yhden olen synnyttänyt alakautta ja kyllä katetroitiin.

Tarkoitin lähinnä sitä siihen syyksi että virtsarakkonäkyy kun on keisarin leikattu! mut ymmärtäkää väärin jos haluatte!!!