Miten raskausmyrkytys todetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valkuainen katsotaan pissasta. Oireina päänsärky, verenpaine, näköhäiriöt, turvotus, ylävatsakipu. Mut kaikkia näitä oireita ei välttämättä ole vaikka olisi paha myrkytys..kuten mulla oli..mitään oireita ei ollut. Neuvolassa huomattiin verenpaineen nousu ja valkuainen oli +++. Eli paha myrkytys.

Kaksi tärkeimpää juttua on verenpaineen nousu ja proteiini pissassa. Eli nuo testataan. Lisäksi voi olla turvotusta, päänsärkyä, näköhäiriöitä, ylämahakipua... mutta tuo verenpaine ja proteiini ovat pääpointit.

Olen "sairastanut" raskausmyrkytyksen kahdesti. Mitään oireita en tuntenut, mutta tosiaan tuo verenpaine nousi ja proteiini alkoi olla plussalla, niin siitä saatiin raskausmyrkytysdiagnoosi.

Voi olla myös niin ettei verenpaineen kanssa ongelmia, eikä proteiini plussalla...en muista mikä se arvo oli, mikä verestä todetaan ja saattaa olla niin paljon koholla, että myrkytys on paha.Huonekaverille kävi näin.Sektio tehtiin kiirellisenä viikolla 34.

Niin siis oireet kyllä tiedän, mulla nyt tarkkaillaan verenpainetta, turvotusta on, pissa oli heikko +, yhtenä päivänä oli ylävatsakipuja ja yhtenä päänsärkyä.
Mut aattelin vaan että onko mitään tyyliin tikkutestiä siihen että se diagnosoidaan..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis oireet kyllä tiedän, mulla nyt tarkkaillaan verenpainetta, turvotusta on, pissa oli heikko +, yhtenä päivänä oli ylävatsakipuja ja yhtenä päänsärkyä.
Mut aattelin vaan että onko mitään tyyliin tikkutestiä siihen että se diagnosoidaan..?

Ei ole muuta kuin tuo pissan seuraaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole muuta kuin tuo pissan seuraaminen.

Mut käskytettiin kyllä verikokeisiin + äippäpolille tutkimuksiin raskausmyrkytys epäilyjen vuoksi. En siis vielä tiedä mitä tutkimuksia äpolilla tehdään, aika vasta muutaman päivän päästä.

Mulla esikoista odottaessa tuli r.myrkytys ja mutkii pistettiin Kyssiin tutkimuksiin jossa sit katottiin istukan virtaukset ihan normi ultralla ja sit kattovat vielä sen pissatestin ja verenpaineen ja passittivat sit kotiin mut viikko siitä nii olinpa jo takasi Kyssissä ja synnytys käynnistettiin kun oireet paheni eli tuli valopilkkuja.

Yhteistyössä