L
lissu
Vieras
Tuttavani oli meillä taas kyläilemässä (hän on siis jehovan todistaja) ja rupesi josain vaiheessa juttelemaan lasten pahoinpitelystä kuinka kamalaa se on ja miten ihmiset voivat olla niin julmia että voi tehdä jotain sellaista. Sitten hän sanoi että ymmärtää kyllä remmillä lyömisen, nippailut ja tukistamisen, niitä hän itsekin on kuulemma lapsellaan käyttänyt, mutta hakkaamista ei. Menin ihan sanattomaksi ja hän huomasi hämmästykseni ja kysyi etenkö minä mukamas ole koskaan tehnyt lapselleni niin. Sanoin etten todellakaan pystyisi satuttamaan lastani millään tavoin ja hän siihen että millä minä sitten saan mukamas lapseni tottelemaan, huudatko sinä niille. Sanoin huutavani kyllä ja välillä sanovani kyllä rajumpiakin kirosanoja ja patistamalla esim. huoneeseensa tai eväämällä jonkin mukavan jutun, mutta en koskaan satuttamalla, hän siihen että on itsekin lapsena saanut piiskaa eikä hänelle ole mitään traumoja siitä jäänyt.
Ihmettelen siis tätä että saako jehovan todistajat oikeasti kurittaa lapsiaan fyysisesti kun se on kerran (jos olen oikein ymmärtänyt) kielletty aikuisiin kohdistuenkin.
Mitä mieltä olette?
Olenko mielestänne reagoinut turhan rankasti tähän?
Olen vain jotenkin olettanut että juuri he jos ketään eivät hyväksyisi lapsen kurittamista millään tavalla.
Ihmettelen siis tätä että saako jehovan todistajat oikeasti kurittaa lapsiaan fyysisesti kun se on kerran (jos olen oikein ymmärtänyt) kielletty aikuisiin kohdistuenkin.
Mitä mieltä olette?
Olenko mielestänne reagoinut turhan rankasti tähän?
Olen vain jotenkin olettanut että juuri he jos ketään eivät hyväksyisi lapsen kurittamista millään tavalla.