Milloin on mielestänne paukkupakkanen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Kysyn kun tuolla toisessa ketjussa ei tule vastausta...

Mielenkiinnosta kysyn, koska mun mielestä vasta -25 ja siitä enempi pakkasta on mun mielestä vasta paukkupakkanen. Onko jossain päin Suomea ollut tänä talvena niin kylmä? Meillä "pahin" pakkanen ollut tähän mennessä -18, itä-Suomessa.

kun alkaa mittari mennä alle 30-35 astetta, vähän myös riippuu myös tuuleko ulkona myös että tuntuuko paukkupakkasilta vai ei.
Muistan vieläkin kun mittari näytti -49 'C, sen jälkeen -20 tuntui ihan että nythän tuli plussakeli.

Tuli mieleen, kun olin lukiossa (vuonna -90 tai niillä main) oli yksi aamu pakkasta -32 astetta. Siitä vaan kamppeet päälle ja kouluun pyöräilemään. Oli pyörä hieman jäykän oloinen.. :) Silmäripset jäätyi niin ettei eteensä meinannut nähdä.

Paukkupakkanen on minustakin -25 astetta tai enemmän. Mut meilläpäin mitä enempi on pakkasta sitä vähemmän tuulee. Ja täällä merenrantamilla tuulee aina.

Jos oikeen muistan oli talvi -96 kun koiran kanssa saimme kaksin kulkea pitkin kaupungin keskustaa, pakkasta oli -35 astetta eikä ristinsielua missään.

Yhteistyössä