No, meillä on kolme kissaa, ja kahdella nk. villahousut, eli ovat puolipitkäkarvaisia. Nuorin kissoista on hiukan huolimaton henkilökohtaisen hygieniansa kanssa. Kastraatio auttoi huomattavasti siisteyskäsityksen muotoutumisessa. Olen kuitenkin opettanut kissaa näin: Kun se tulee kakalta, otan sen kiinni ja kastelen hiukan lavuaarissa pyllykarvoja. Kissahan nuolee itsensä huolellisesti jos on märkä. Eli se nuolee märkää pyllyään = putsaa samalla kakkansa. Tätä ei ole tarvinnut tehdä montaa kertaa, vaan hetken kuluttua jo riitti, että olin nostamassa sitä lavuaarille. Silloin kissa livahti karkuun ja kas, kun menin perässä, se oli putsaamassa itse pyllyään. Kastroinnin jälkeen ei ole kertaakaan tarvinnut auttaa putsauksessa. Jos kissa on pitkäkarvainen, voit hiukan harventaa persvilloja, jolloin utsaus on helpompaa ja kikkareet eivät jää roikkumaan. Älä kuitenkaan ihan kaljuksi aja, koska se on kovin noloa kissalle.
Lisään tähän, että toki olisin voinut pestä lavuaarissa kakatkin samalla, mutta pyrin juuri siihen, että kissa oppisi itse pesemään kakkansa eikä tottuisi pesupalveluihin.