SANOKAA viikonlopun ruoka ehdotus!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Battimanni

Aktiivinen jäsen
14.08.2009
3 594
0
36
ei näitä sillä on syöty ihan lähi aikoina jotain erilaista kaivataan tämän,lauantain ja sunnuntain ruoka hakusessa.
nämä olleet listalla tällä viikolla
hernekeitto,lihakeitto,makaroonilaatikko,perunamuussi,lihapullakast,
maksalaatikko,kanariisi seos,ranskalaisetperunat,lihakastike..
eli noi voi ainakin jättää laskuista..
olemme kiitollisia ehdotuksista :D :flower:

Laitetaan hyvin pestyt tai kuoritut juurekset (esim.perunaa, porkkanaa, lanttua, sipulia, punajuurta) pellille, valellaan päälle (oliivi)öljyä ja hiukan hunajaa ja ripotellaan suolaa sekä yrttejä. Sitten koko komeus uuniin 225, ja paistetaan kypsäksi.

Toiset tykkäävät al dentestä, toiset tekevät tosi kypsää, itse tiedät parhaiten mitä teillä halutaan.

uunilohta.... pikkusen sitruunapippuria ja suolaa, katkarapuja ja creme bonjour tatti herkkusieni sössö päälle ja uuniin 200 astetta 45 min... hyvää on kun mikäkin... sit vaan ihan keitettyjä perunoita ja salaattia seuraks...

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Laitetaan hyvin pestyt tai kuoritut juurekset (esim.perunaa, porkkanaa, lanttua, sipulia, punajuurta) pellille, valellaan päälle (oliivi)öljyä ja hiukan hunajaa ja ripotellaan suolaa sekä yrttejä. Sitten koko komeus uuniin 225, ja paistetaan kypsäksi.

Toiset tykkäävät al dentestä, toiset tekevät tosi kypsää, itse tiedät parhaiten mitä teillä halutaan.
bataatti sopii tuohon myös erinomaisesti

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
uunilohta.... pikkusen sitruunapippuria ja suolaa, katkarapuja ja creme bonjour tatti herkkusieni sössö päälle ja uuniin 200 astetta 45 min... hyvää on kun mikäkin... sit vaan ihan keitettyjä perunoita ja salaattia seuraks...
Anteeksi, mutta miksi suolaa, kun sitruunapippuri on jo itsessään pääosin suolaa?

Naudan fileestä pihvit, paista mureiksi kuumalla pannulla voissa. Mausta suolalla. Valmiin pihvin päälle viipale mustapekkajuustoa. Lisukkeeksi lohkoperunoita ja salaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me tehdään tänään burgundinpataa,riittää huomiseksi myös.Toisena päivänä syödään sitä riisin kanssa ja toisena nuudelin kera.

Mitä tuo pitää sisällään?en ole meinaan kuullutkaan :ashamed:

se on sitä ihanaa haudutettua lihakastiketta, jossa on tatteja, suolakurkkuja, smetanaa, hillosipulia jne.. mielettömän hyvää mutta palaa mulla aina pohjaan :(

Uuniperunoita (rosamunda) kastikkeeksi valkosipulituorejuusto (isompi pkt), kermaviili, tilliä, sitruunapippuria, sitruunan mehu, sipulia ja silputtua kylmäsavulohta. Nam!!! Tonnikala sopii varmaan myös, itse en sitä syö joten en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me tehdään tänään burgundinpataa,riittää huomiseksi myös.Toisena päivänä syödään sitä riisin kanssa ja toisena nuudelin kera.

Mitä tuo pitää sisällään?en ole meinaan kuullutkaan :ashamed:

Meillä burgundi ainakin tehdään niin että nauta pilkotaan sopiviksi paloiksi(ulkofile) ja pannulla ruskistetaan nopsaan,laitetaan vuokaan.
Vuokaan myös säilöttyjä kokonaisia herkkusieniä,punasipulia reiluksi paloiksi leikattuna,valkosipulia kokonaisina,lihaliemikuution murustan sekaan,paistan yleensä vielä pekonia paketin sekaan ja päälle kippaan tomaattimurkaa purkillisen ja lorauksen punaviiniä.Uunissa saa hautua 2-4h ja on kyllä hyvää.Oon kuullu et aikalailla monta versiota tästäkin on olemassa mut koitan jos löydän jostain sulle ohjetta.

Yhteistyössä