melatoniini/circadin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Onko täällä kellään käytössä? Olen aivan äimänä kuinka hyvoin se toimiikaan. Kärsin 15v pahastakin unettomuudesta, saatoin nukkua vain muutaman tunnin yössä, vuosien unettomuuden jälkeen sairastuin paniikkihäiriöön, masennukseen jne. Kunnes kaiken muutti melatoniini. Koko elämäni meni uusiksi kun saan vihdoin nukkua!

Eli suosittelen kaikille huono unisille. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Onko täällä kellään käytössä? Olen aivan äimänä kuinka hyvoin se toimiikaan. Kärsin 15v pahastakin unettomuudesta, saatoin nukkua vain muutaman tunnin yössä, vuosien unettomuuden jälkeen sairastuin paniikkihäiriöön, masennukseen jne. Kunnes kaiken muutti melatoniini. Koko elämäni meni uusiksi kun saan vihdoin nukkua!

Eli suosittelen kaikille huono unisille. :)

Ei toiminut minulla, no joo, auttoi unen tulossa mutta unta kesti sitten max. 2h. Mitkään uni/nukahtamislääkkeetkään ei auttanut, ainakaan kunnon yöuniin, minut taas pelasti Surmontil. Sitä jouduin syömään melkein vuoden, mutta nyt taas nukun (melkein) normaalisti.

Molempia olen syönyt. Raiskauksen jälkeen on ollut univaikeuksia ja nukahtamisvaikeuksia.

Molemmista hyvää sanottavaa, mitä nyt vaan tuntuu olevan täysin kukkuu pitkälle seuraavaa päivää, mutta uni ainakin tulee..

Nykyään käytän hyvin satunaisesti.. kerran ehkä kuussa jos on ollut useampi uneton yö takana :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootteko kaikki yli 50 vuotiaita joille se on tarkoitettu? unettomuuden syyt pitää aina tutkia

No minä en ole yli 50-vuotias.
Sen että unettomuuden syyt/syy pitää aina tutkia voit kertoa lääkäreille, he eivät kaikki sitä selvästikään tiedä.

Mä olen alle 40, lääkäri sanoi että saa sitä nuoremmatkin syödä, vaikka parikymppiset. Parempaa se on kuin muut, on kuitenkin normaalistikin meidän elimistössämme. Hyvän unen antaa ja rauhoittaa.

Melatoniini on kuurilääke, ei suinkaan mikään silloin tällöin tarvittaessa unettomuuteen otettava lääke kuten esim. Imovane tai Tenox!
Melatoniini on aivan eri ja toimii ihan eri tavoin kuin perinteiset unilääkkeet. Sitä on syötävä kolmen viikon kuuri, jolloin se (yleensä) herättää kehon oman melatoniini-hormonin tuotannon. Jos näin ei käykään, vasta sitten melatoniinia syödään pidempään / useampana kuurina.
Mutta ei koskaan silloin tällöin - ei ei!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootteko kaikki yli 50 vuotiaita joille se on tarkoitettu? unettomuuden syyt pitää aina tutkia

En ole. Mä olen 30v ja mun unettomuuden aiheutti kilpirauhanen. Melatoniinia söin kuurin ja unirytmi korjaantui. Hyvä lääke eikä koukuta:)

imovane nukahtamiseen ja circadin siihen että kans nukkuu vähintaan sen 6 tuntia. Hyvin on toiminut, voin suositella! Lisäksi tuo circadin on myöhemmin toiminut loistavasti esim. lyhyillä työmatkoilla rapakon taakse missä on saatava rytmit kohilleen nopeasti

Melatoniini on kuurilääke, ei suinkaan mikään silloin tällöin tarvittaessa unettomuuteen otettava lääke kuten esim. Imovane tai Tenox!
Melatoniini on aivan eri ja toimii ihan eri tavoin kuin perinteiset unilääkkeet. Sitä on syötävä kolmen viikon kuuri, jolloin se (yleensä) herättää kehon oman melatoniini-hormonin tuotannon. Jos näin ei käykään, vasta sitten melatoniinia syödään pidempään / useampana kuurina.
Mutta ei koskaan silloin tällöin - ei ei!!!

Häh, miks ei? Se toimii kyllä ihan heti sinä samana iltana kuin sen ottaa. Varmaan vaikutukset saattavat muuttua kun sitä syö kuurina mutta itse olen ottanut sitä aina "silloin tällöin." Myöskään lääkäri tai käyttöohjeet eivät sano mitään kolmen viikon kuureista. Olen siis käyttänyt Melarestiä, ehkä niissä valmisteissa on eroja...

Ongelmani on aina ollut nukahtaminen, ei niinkään unen laatu tai heräily. Aika vakio on 45 min pyöriskelyä, joka kuitenkin saattaa helposti ja arvaamatta pahentua tuntikausiksi, jos esimerkiksi menen liian aikaisin sänkyyn ja ajatukset alkavat laukkaamaan. Mulla Melarest toimii hämmästyttävänkin voimakkaasti ollakseen ilman reseptiä myytävä tuote. Noin tunnin kuluttua ottamisesta tulee miellyttävän unelias olo, ei niinkään väsynyt. Ikävä kyllä huomasin jo ensimmäisen purkin kohdilla, että se aiheuttaa ainakin jonkinasteista alakuloisuutta tai masennusta mulla :/ Lopetin niiden syömisen aikaisemmin tästä syystä koska uniongelmani ei ole kovin paha, lähinnä ärsyttävä vaiva.

Nyt mulla oli hiljattain monen yön unettomuus, jossa sain max 3h unta vaikka makasin sängyssä 23-09 ja yritin kaikkia kikkoja mitä tuli mieleen. Kävin hakemassa uuden boxin että saisin rytmin katkaistua (mitä myös apteekkihenkilökunta suositteli) ja toimi kuin unelma! Ikävä kyllä jo toisen yön jälkeen huomasin taas tutun alavireyden, ja taidan taas hyväksyä kohtaloni ja luopua ihanista "pää tyynyyn ja taju pois"-illoista :(

Yhteistyössä