Mun hermot ei enää kestä tota koiraa, olen ihan lopussa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Stressireaktiota lähtisin veikkaamaan mäkin. Mutta toi on mennyt jo pirusti liian pitkälle kun olette antaneet sen vaan jatkua ja jatkua - estämättä sitä. Joka kerran jälkeen (paskomiskerran siis) sitä on eineen vaikeampi lopettaa, karkeasti sanottuna. Sun on nyt vaan yksinkertaisesti kannettava se koira sopivaan paskapaikkaan tarpeeksi monta kertaa. Tai sitten laitettava ne pöksyt sille jalkaan.
 
En tiedä meneekö näin helpolla, mutta kokeile laittaa vaikka juoksusuoja siihen asti kunnes olette ulkona, josko ei housuihinsa tekisi...
Meillä uros ruikki sisällä ja tuohon loppui :)
 
Lukematta ketjua tulee mieleen, että koiralla on stressiä ja reagoi nyt vatsallaan. Onko elämäntilanteessa tapahtunut muutosta jollakin tapaa? Kirjoitit, että työnnät rattaita, onko vauva syntynyt lähiaikoina?
Meidän koiralla alkoi anaalivaivat, kun koirakaveri kuoli. Koira ruuttasi lähes päivittäin anaalieritteet jonnekin huusholliin ja voi sitä hajua! Olin viimeiseltä ihan kurkkua myöten täynnä koko koiraa ja valmis viemään piikillekin, kunnes tajuttiin ottaa toinen koira ja vaiva loppui siihen paikkaan!
Eli jos kyse stressistä, niin olisi keksittävä keino, millä koiran ahdistusta ja stressiä voi hoitaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja lauantaipussi:
Meillä 8kilonen koira, ja syö kerran päivässä. Eihän aikunen koira mun tietääkseni tartte kahta ruokaa?
Ruuan vaihtoa minäkin suosittelen jos se paskominen vähenisi.

Mä en koskaan ole älynnyt sitä et koira syötetään vaan kerran päivässä :o Koitappa ite syödä koko päivän ruoka kerralla. Saat jonkun suolisolmun siitä :headwall: Mut kukin tyylillään..
peesi. ensin mä kokeilisin viedä sitä koiraa kolmen tunnin välein ulos

 
Mun mielesestä toi viittaa tapaan. Meidän mäykky alko 6v pissaamaan öisin sisälle. Estettiin sen pääsy pissapaikoilleen ja lopulta se toimi. Mä kantaisin sen koiran alas ja mahd. Pitkälle mettään. Kehuja kun tekee tarpeet sinne. Ymmärrän että on vaunujen lans hankalaa mut järjestely kysymys. En usko että tarvii useampaa viikkoa treenata kuitenkaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
kokeiles syöttää vaikka ihan pelkkää jauhelihaa sille jokunen päivä. Paskan määrä tippuu ainakin kolmannekseen. Meillä ainakin koirat paskoo ihan tuhottomasti IHAN kaikilla raksuilla, oli ne sitten halpoja marketin versioita tai kalliita ja "hyvälaatuisia" eläinkaupasta. Lihalla/barffauksella suolisto pysyy hyvässä kunnossa.

Just meinasin tulla sanomaan samaa! Meillä siirryttiin kokonaan raakaruokaan (lihaa, lihaisia luita, sisäelimiä, kasvismössöjä...) ja kokonainen ongelmavyyhti selvisi. Toinen koira muuten osoittautui vähän ennen barffiin siirtymistä myös allergiseksi vehnälle ja kalalle.

Nyt sontaa tulee kerran päivässä, elimistö hyödyntää syödyn ruuan tosi hyvin aiempaan verrattuna. Niin joo, ja ruoka ei tule todellakaan kalliimmaksi!
 
Ettei sille ole tapahtunut rapussa mitään mihin reagoi turhan voimakkaasti?toi alle pissaaminen kuullostaisi siltä..
pistäkääpä sille vauvan pöksyt jalkaan aina ulos lähtiessä ja sitten pois hyvän matkan päässä,joillan se auttaa.
 
Just meinasin tulla sanomaan samaa! Meillä siirryttiin kokonaan raakaruokaan (lihaa, lihaisia luita, sisäelimiä, kasvismössöjä...) ja kokonainen ongelmavyyhti selvisi. Toinen koira muuten osoittautui vähän ennen barffiin siirtymistä myös allergiseksi vehnälle ja kalalle.

Nyt sontaa tulee kerran päivässä, elimistö hyödyntää syödyn ruuan tosi hyvin aiempaan verrattuna. Niin joo, ja ruoka ei tule todellakaan kalliimmaksi!



Meillä on 70 kiloinen koira, ei meillä ainakaan riitä rahkeet tuon ruokkimiseen pelkällä barffilla..
Meidän ongelmana ei ole tuo paskominen, vaan ihan järkyttävät ilmavaivat.. Koira on osabarffilla, eli puolet ruoanmäärästä on kuivaruokaa ja loput lihaa... Ei toimi sekään.. Kokonaan barffiin siirtyminen ei ole vaihtoehto, jokin muu ratkaisu pitää löytyä... Koira on vielä erittäin aktiivinen, eli ruokaakin kuluu ihan kiitettävä määrä...
 
Mun siskon koira jossain vaiheessa merkkaili vierailla ollessaan kakkaamalla sisälle. Joku ihme tapa merkitä reviiri. Nyt taitaa olla noin 5-vuotias ja on ainakin selkeesti vähentynyt. Voisko siis olla jotain reviirinmerkkailuja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;21715300:
jep, toi ei kakkaa kun 2 kertaa lenkin aikana, ja toi on aika pieni rotu,niin 1h lenkki päivässä ja 3*30min on riittävä.

Tarkoitatko, että paskoo joka lenkillä kaks kertaa, myös noilla lyhyemmillä? Ei oo normaalia: mun viiden ison koiran kokemuksen perusteella terve koira paskoo kerran, maks. kaks kertaa päivässä.

Teettekö yhessä mitään kivaa vai onko koira vain yksi kotityö muiden joukossa? Kireä ilmapiiri tekee elukan ku elukan neuroottiseksi, etenkin, jos se on ei-ideaalisista oloista (asiansa osaamattomat pennuntekijät, rescue tmv.) Jos muu ei auta, ota yhteyttä kouluttajaan tai eläinlääkäriin: vaiva voi olla myös suolistollista tai neurologista. Äläkä kuuntele johtajuus- ja huono käytös -löpinöitä; ne on suurimmaksi osaksi paskaa. Jos kuitenkin kaipaat kirjaa johtajuudesta, voin lämpimästi suositella Cesar Millania, vaikka hänen neuvojaan pitääkin vähän suodattaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;21724836:
ainoo mitä siellä käytävässä on tapahtunut on: naapurin rouva(joka asuu tossa meitä vastapäätä) rapsutti koiraa, ja silloin meidän koira kusi sen jaloille :( en tiedä voiko tällä olla jonkinnäköinen yhteys...
Ok, se ei siis hallitse itseään, kun kiihtyy: on neuroottinen/huonohermoinen. Sun täytyy ennakoida sen tila l. tehdä se mahdollisimman rauhalliseksi omalla energiallasi, esim. niin, et lähette kämpästä ulos vasta, kun koira odottaa venkoilematta ja rauhallisena.
 
Jämtlannin pystykorva syö kerran päivässä. saa ruuan iltapäivällä ja viedään lenkille pari tuntia myöhemmin. Jaksaa hyvin ja kakkaa pari kertaa lenkin aikana (illalla tunnin lenkki). Ennen kärsi ripulista vaikka kokeiltiin jos jonkinlaista merkkiä marketista eläinlääkärin määräämään. Stressi mahanen koira. Esim. uutena vuoten kun paukkuu, ei voida syöttää koko päivänä tai ripuloi koko illan.. Raakaruokaan siirtyminen helpotti tilannetta ja ripulia on paaaaljon vähemmän. Mielestäni tuo kuulostaa tosiaan enempi protestilta johonkin asiaan kuin mahasta joshtuvasta..
 

Yhteistyössä