Mitä mä nyt teen, poika pelkää tarhassa jonkun paitaa? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen sitä mieltä että jotkut paidat ja niiden kuvat on ihan hirveitä mutta kulkipa omanikin aikoinaan 2-vuotiaana Lordin fanituspaita päällä että.... oma 5-vuotinaai ei kyl mitään kuvia pelkää.

Minä pelkään mustaa. Soitan heti pomolle ja kiellän kaikilta ja kerron, että minua kiusataan, kun eivät kertoneet mikä paita päällä. Minähän olen se keskipiste, ja kaikkien pitää heti keskeyttää jutut, jos minä jotain kysyn tai jos minä puhun. Ja jos eivät tiedä tai muista mikä paita ja eivät kehtaa sanoa, niin minä minä minä kyllä kostan.

tästä tulee nyt suuremman luokan juttu.

[QUOTE="huhhuh";21910119]nyt on oikein muotia, että pojat ovat muka herkkiä ja tällaisa höpöjuttua.[/QUOTE]

Täh! Eikö kaikki ihmiset ole herkkiä toiset enemmän ja toiset vähemmän. Toki aikuisetkin saavat lapset pelokkaiksi ja ei ole hyvä että mennään täysillä mukaan pelkoihin ja aikuiset voivat niitä jopa pönkittääkin.

Mutta ei ne pelkotilat mene lakaisemallakaan pois. Jos lapsi jotain pelkää, hän pääsee parhaiten pelon yli aikuisen kanssa yhdessä. Ja jotta aikuinen voi auttaa, niin on hyvä tietää mistä pelko tulee ja käsitellä se pois. Tässä kohtaa, kun pelkottava juttu on päiväkodissa on mielestäni hyvä puhua siitä myös päiväkotihenkilöstön kanssa. Ei ole tarkoitus poistaa kuvaa joka pelottaa vaan tutustua siihen yhdessä aikuisen kanssa.

[QUOTE="huhhuh";21910540]Minä pelkään mustaa. Soitan heti pomolle ja kiellän kaikilta ja kerron, että minua kiusataan, kun eivät kertoneet mikä paita päällä. Minähän olen se keskipiste, ja kaikkien pitää heti keskeyttää jutut, jos minä jotain kysyn tai jos minä puhun. Ja jos eivät tiedä tai muista mikä paita ja eivät kehtaa sanoa, niin minä minä minä kyllä kostan.

tästä tulee nyt suuremman luokan juttu.[/QUOTE]

Oletko aikuinen? Entä jos sulla on lapsia, oletatko, että he ovat yhtä "reippaita" kuin sinä? Oletatko, että lapsillasi on sama kokemuspohja kuin sinulla?

Oletko aikuinen? Entä jos sulla on lapsia, oletatko, että he ovat yhtä "reippaita" kuin sinä? Oletatko, että lapsillasi on sama kokemuspohja kuin sinulla?

En tokikaan odota, mutta en todellakaan oleta että toisten pitäisi muuttaa vaatetustaan jos se ei minua tai lapsiani miellytä.
tai kertoa mikä kuva paidassa on.
Lapsilla on eri kokemuspohja, siksi minä aikuisena kerron, että paidassa on KUVA. Paita ei syö sinua eikä tee mitään pahaa.
Jätä toisten paitojen kuvat rauhaan.
Jos huomaisin että edelleen lastani pelottaisi, vaikka olisin käyttäytynyt toisten paitojen suhteen normaalisti, silloin hankkisin kai lapselleni jotain apua. Terapiaa?

en olettaisi että hoitohenkilökunta alkaisi hoitamaan lastani tai keskusteliusi toisen lapsen äidille hänen lapsensa paidasta. tai sen kuvasta. Kunnioittaisin toisten ihmisten oikeutta pukeutua kuten haluaa. Kaikilla ei tarvitse olla molon tai tiketin raitapaita tai muuta curlingäitien suosimaa vaatetusta, joka osoittaisi, että heidän lapset kuuluvat oikeisiin piireihin.

Eli omalle lapselle rajat ja kuri. sillä päästään pitkälle. Ei tehdä ongelmia turhista asioisat.

Mutta nykyään on muotia, että jokainen hiekkalaatikolla ja kerhossa kasvattaa toisten kakaroita. Jos toisen kakara heittelee tavaraa tai ottaa kädestä, ollan kiljumassa kurkku suorana. mutta jos oma lapsi, niin eihän se ymmärrä tai lapset saakoon nahistella keskenään ja eihän kaikkeen tarvitse puuttu jne.

Kyllä se niin on, että tässäkin ap:n ongelmassa pitisi laittaa oma kersa ruotuun, samoin kuin ap:n itsensä.

[QUOTE="huhhuh";21910684]Mutta nykyään on muotia, että jokainen hiekkalaatikolla ja kerhossa kasvattaa toisten kakaroita. Jos toisen kakara heittelee tavaraa tai ottaa kädestä, ollan kiljumassa kurkku suorana. mutta jos oma lapsi, niin eihän se ymmärrä tai lapset saakoon nahistella keskenään ja eihän kaikkeen tarvitse puuttu jne.

Kyllä se niin on, että tässäkin ap:n ongelmassa pitisi laittaa oma kersa ruotuun, samoin kuin ap:n itsensä.[/QUOTE]

Olisiko aika sinun viimein rauhoittua?

[QUOTE="huhhuh";21910119]nyt on oikein muotia, että pojat ovat muka herkkiä ja tällaisa höpöjuttua.[/QUOTE]

Nyt on lähinnä muotia tehdä lapsista pikkuaikuisia. Puetaan päälle mitä sattuu, vaatteita jotka ovat kopioita aikuisten vaatteista. Valmistetaan topattuja rintsikoita päiväkotiikäisille tytöille ja sitten kohun saattelemana vedetään niitä pois markkinolta.

Toivottavasti et itse kuulu vanhmepiin, jotka sanovat että pojilleen, että pojat eivät itke... tällaisenkin kommentin olen kuullut.

[QUOTE="huhhuh";21910670]En tokikaan odota, mutta en todellakaan oleta että toisten pitäisi muuttaa vaatetustaan jos se ei minua tai lapsiani miellytä.
tai kertoa mikä kuva paidassa on.
Lapsilla on eri kokemuspohja, siksi minä aikuisena kerron, että paidassa on KUVA. Paita ei syö sinua eikä tee mitään pahaa.
Jätä toisten paitojen kuvat rauhaan.
Jos huomaisin että edelleen lastani pelottaisi, vaikka olisin käyttäytynyt toisten paitojen suhteen normaalisti, silloin hankkisin kai lapselleni jotain apua. Terapiaa?

en olettaisi että hoitohenkilökunta alkaisi hoitamaan lastani tai keskusteliusi toisen lapsen äidille hänen lapsensa paidasta. tai sen kuvasta. Kunnioittaisin toisten ihmisten oikeutta pukeutua kuten haluaa. Kaikilla ei tarvitse olla molon tai tiketin raitapaita tai muuta curlingäitien suosimaa vaatetusta, joka osoittaisi, että heidän lapset kuuluvat oikeisiin piireihin.

Eli omalle lapselle rajat ja kuri. sillä päästään pitkälle. Ei tehdä ongelmia turhista asioisat.[/QUOTE]

Mun käsittääkseni ap ei ollut käskemästä vaihtamaan paitaa eikä ollut käskemässä hoitohenkilökuntaa mihinkään toimenpiteisiin. Ainoastaan oli kertomassa lapsen peloista ja kysymässä mikä kuva siinä paidassa on.

Hoitohenkilökunnankin on paljon helpompi puuttua lasten riitoihin yms., jos tietävät mistä on kyse. Aina lapset eivät hoitajille uskalla puhua sellaisista asioista, joista uskaltavat vanhemmilleen tai vanhemilla on enemmän aikaa saada se asia ulos lapseta.

[QUOTE="huhhuh";21910684]Mutta nykyään on muotia, että jokainen hiekkalaatikolla ja kerhossa kasvattaa toisten kakaroita. Jos toisen kakara heittelee tavaraa tai ottaa kädestä, ollan kiljumassa kurkku suorana. mutta jos oma lapsi, niin eihän se ymmärrä tai lapset saakoon nahistella keskenään ja eihän kaikkeen tarvitse puuttu jne.

Kyllä se niin on, että tässäkin ap:n ongelmassa pitisi laittaa oma kersa ruotuun, samoin kuin ap:n itsensä.[/QUOTE]

Niinhän ap on tekemässäkin, ainakin mun luetunymmärtämisen mukaan.

Mun käsittääkseni ap ei ollut käskemästä vaihtamaan paitaa eikä ollut käskemässä hoitohenkilökuntaa mihinkään toimenpiteisiin. Ainoastaan oli kertomassa lapsen peloista ja kysymässä mikä kuva siinä paidassa on.

Hoitohenkilökunnankin on paljon helpompi puuttua lasten riitoihin yms., jos tietävät mistä on kyse. Aina lapset eivät hoitajille uskalla puhua sellaisista asioista, joista uskaltavat vanhemmilleen tai vanhemilla on enemmän aikaa saada se asia ulos lapseta.

Juu mäkin ymmärrän kyllä ap:n huolen, ikävähän se on katsella lasta joka on surkeana. Mutta veikkaisin että toi paita ja kuva ei ole se oleellinen asia tässä, vaan toiset pojat on nyt ottaneet ap:n pojan muuten hampaisiinsa. Kiusaamiseen pitää puuttua ja siitä on infottava tietenkin tarhan väkeä, sekä osoitettava pojalle että kiusaamiseen tartutaan tosissaan. Mutta tuohon että on itsekästä pitää päällään toista pelottavia vaatteita?! Hä? Eikö ole myös itsekästä olettaa muiden pukeutuvan vain itselleen sopivalla tavalla?

Mun poika ei ainakaan ketään kiusaa ja osaa ottaa toiset huomioon ja on muutenkin fiksu.

Muuhun kommentoimatta.
Herttaisen lapsekkaasti vanhemmat suhtautuvat omaan lapseensa; "Ei meidän Jeremias AINAKAAN".
Minä olen koskaan varonut käyttämästä moista älyvapaata ilmaisua, eipähän sitten tarvii hävetä, jos lapsi tekeekin joskus jotain tyhmää.

KYLLÄ, juurikin se sinun lapsesi, voi aivan hyvin joskus vaikak kiusia jotakuta vaikka äitinsä sitä enkelinä pitääkin.

Oho, täällähän on ollut varsin rakentavaa keskustelua :D Onkohan osa näistä edes aikuisia itse... Paitajuttu meni ohi, siitä keskusteltiin pojan kanssa ja vaikutti että pelko lähti pelkällä juttelulla. Hoitohenkilökunta on ollut sen verran kiireistä etten ole sitten asialla viitsinyt vaivata kun siitä on jo sen verran aikaakin. Päiväkodissa on muutama sälli joiden kanssa meidän pojalla on välillä hankalempaa, mutta leikkivät myös yhdessä. Tarhan jälkeen yksi näistä on oikein mukava ja leikkivät usein. Tuntuu että tuo kolmikko vaan on sellainen jossa tyhmyys tiivistyy.

Vai että ruotuun pitäisi laittaa oma poika? Laitankin, asioissa joissa pitää laittaa. Tuskin omissa peloissaan on ruotuun laittamista. Omituisia kasvatuskäsityksiä tai erittäin typeriä provoja.

Ja minun poikani ei istu jäähypenkillä koskaan, toisin kuin tuo kolmikko. Kertoisikohan sekin jotain

Noni, päiväkodin johtaja on nyt tietoinen asiasta ja sanoi että pitää selvittää. Siinä onkin tiukka täti joka ottaa tällaiset tosissaan, toisin kuin te epäammattilaiset naureskelijat.
Poika heräs yöllä painajaiseen ja pelkäs taas sitä hirviötä. :( Ja päiväkodin johtaja muuten kehu taas meidän poikaa niin reippaaksi ja kivaksi :)

Onko se joidenkin niin vaikea tajuta ja hyväksyä, että toisten lapset ei ole tottuneet kiusaamaan toisia vaikka omanne olisi. Kun tuntuu olevan punainen vaate se, kun sanoo ettei oma lapsi kiusaa ketään.:xmas:

Noni, päiväkodin johtaja on nyt tietoinen asiasta ja sanoi että pitää selvittää. Siinä onkin tiukka täti joka ottaa tällaiset tosissaan, toisin kuin te epäammattilaiset naureskelijat.
Poika heräs yöllä painajaiseen ja pelkäs taas sitä hirviötä. :( Ja päiväkodin johtaja muuten kehu taas meidän poikaa niin reippaaksi ja kivaksi :)

Onko se joidenkin niin vaikea tajuta ja hyväksyä, että toisten lapset ei ole tottuneet kiusaamaan toisia vaikka omanne olisi. Kun tuntuu olevan punainen vaate se, kun sanoo ettei oma lapsi kiusaa ketään.:xmas:

hyvä juttu!

ei varmaan ole vaikea hyväksyä sitä että jollain on kiva ja kiltti lapsi. vaan niitä vanhempia oikeesti on, jotka sanoo et ei meidän lissu. nim. itsekin siihen ansaan kerran langennut..

[QUOTE="vieras";21910503]Täytyy olla kyllä jotenkin epävakaa lapsi , jos pelkää ihan tosissaan jotain kuvaa.[/QUOTE]

Mä tuolla aikaisemmin kirjoitin että mun lapsi on pelännyt Lordi-roskiksen Awan kuvaa niin paljon että se ei suostunut olemaan samassa huoneessa roskiksen kanssa.

Rokkikauppa - Sl / Lordi paperikori -

Jos tuollainen Awa tai joku muu hirviö alkaa tulemaan uniin niin ei se varmaan aikuisellekaan ole mukavaa ;)

Yhteistyössä