Onko 45-vuotias mies liian vanha isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanhus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanhus

Vieras
Otsikossahan se asia tulikin. Eli olen ihastunut/rakastunut mieheen, joka on 45-vuotias. On ollut keskustelua ihan naimisiinmenoon asti asioista, mutta minua hirvittää niinkin tyhmä asia kuin se, että minä haluaisin vielä lapsia, ja pohdin onko noinkin "vanha" enää isäksi sopiva. Tai minusta on, mutta onko teidän mielestänne jotenkin lasta kohtaan epäreilua jos isä on suhteellisen iäkäs?

Itse täytän tänä vuonna 30, joten en mikään tyttönen minäkään.

No, ei ole. Oma isäni oli 42 v., kun minä synnyin. Onhan tämä plastiikkakirurgi Rolf Nordströmkin 60 v., kun nuorin lapsi syntyi.

Minkälainen ajatusmaailma sinulla oikein on?

Ei ole liian vanha. Miks pelkäät sen olevan liian vanha? Mitä tahansa voi elämässä tapahtua, nuoremmatkin isät esim. sairastua tai kuolla. Mun mies oli 45 tullessaan ekaa kertaa isäksi ja on ollut hyvä isä. Ei oo mikään vanhan ukon prototyyppi kyl muutenkaan :)

[QUOTE="vvv";21926087]Isäksi ei ole vanha, mutta äidiksi olisi. :whistle:[/QUOTE]

No olen kyllä samaa mieltä ettei hänestä äidiksi olisi. :D

Mutta juu, en tiedä mistä tällaiset ajatukset kumpuaa. Mun pikkusiskoni (joka on iltatähti ja paljon mua nuorempi) on aina ollut jotensakin "katkera" kun vanhemmat teki hänet niin myöhäsellä iällä, en tiedä vaikuttaako se mun ajatusmaailmaan.

Minusta olisi. Ei siis siinä pikkulapsivaiheessa, mutta sitten teini-ikäisen ja kotoa poismuuttavan kanssa olisi. Tietenkin jos mies on nyt ikäistään nuoremman oloinen, hän saattaa vanheta "hitaammin."

Mutta juu, en tiedä mistä tällaiset ajatukset kumpuaa. Mun pikkusiskoni (joka on iltatähti ja paljon mua nuorempi) on aina ollut jotensakin "katkera" kun vanhemmat teki hänet niin myöhäsellä iällä, en tiedä vaikuttaako se mun ajatusmaailmaan.

Mä olen kanssa tuollainen iltatähti ja olen saanut 20-vuotiaasta asti olla huolehtimasta omien vanhempieni terveydestä. Jos ehkä lapsuuaika oli mulle helpompaa kuin sisaruksilleni niin hyvin aikaisin nuoruudessa olen joutunut ottamaan oman vastuun ja en ole voinut luottaa vanhempieni apuun kuten mua 10 vuotta vanhemmat sisarukseni ovat voineet. Itse hankin lapset nuorena.

[QUOTE="mie";21926181]Mä olen kanssa tuollainen iltatähti ja olen saanut 20-vuotiaasta asti olla huolehtimasta omien vanhempieni terveydestä. Jos ehkä lapsuuaika oli mulle helpompaa kuin sisaruksilleni niin hyvin aikaisin nuoruudessa olen joutunut ottamaan oman vastuun ja en ole voinut luottaa vanhempieni apuun kuten mua 10 vuotta vanhemmat sisarukseni ovat voineet. Itse hankin lapset nuorena.[/QUOTE]

Siinähän ne menee samalla omien lasten ja vanhempien vaipanvaihdot. :D

Miten sun vanhemmat olisivat voineet tehdä siskosi nuorempana?

45v ei ole liian vanha isäksi, se vaan kun mies on jo 65v kun lapsi 20v, tai no siis 66 koska odotat lasta jo melkein vuoden. Mutta miksikäs ei, jos molemmat lasta oikeasti haluaa :)

Yhteistyössä