Millä mä saan ton 3v8kk pojan potalle?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Mä oon 1v asti yrittäny eikä vieläkään suostu edes istumaan siinä. On pidetty taukoa välillä, oon yrittäny lahjoa kaikella mahdollisella; tarroilla, leluilla, karkeilla yms. Mikään ei tunnu auttavan. Selvästi osaa kuitenkin pidättää kun odottaa vaikka 3tuntia et saa vaipan päälle ennemmin kun pissaa pottaan tai pöntölle :( Mulla on keinot ihan loppu ja oon niin kyllästyny tähän "ison" pojan kakkavaipan vaihtoon :(

[QUOTE="kyllästynyt";21946302]Mä oon 1v asti yrittäny eikä vieläkään suostu edes istumaan siinä. On pidetty taukoa välillä, oon yrittäny lahjoa kaikella mahdollisella; tarroilla, leluilla, karkeilla yms. Mikään ei tunnu auttavan. Selvästi osaa kuitenkin pidättää kun odottaa vaikka 3tuntia et saa vaipan päälle ennemmin kun pissaa pottaan tai pöntölle :( Mulla on keinot ihan loppu ja oon niin kyllästyny tähän "ison" pojan kakkavaipan vaihtoon :([/QUOTE]

Entä jos vaan ei saa vaippaa? Tuo lapsi vedättää sua.

[QUOTE="hups";21946369]No, mikset opeta sitten jo suoraan vessanpöntölle? Älä pidä vaippaa! Kaupan vaipat ovat siitä huonoja ettei lapsi tunne esim. vaipan märkyyttä.[/QUOTE]

Oon yrittäny myös pöntölle mutta ei suostu sinnekään mitään tekemään :(

teillä varmaan vielä syötetään ja puetaan myös tämänikäsitä:) ei siinä mitään, mutta ei taida kukaan kauheesti sinua uskoa ;)

Ei ole pakko uskoa. Kivahan teillä on kun on niin hyvin opetetut lapset. Meidän pojalla on myös puheenviivästymä eikä osaa ajaa edes pyörällä vielä kun on myös motorinen kehitys jäljessä. Sekin on varmaan sun mielestä siitä johtuvaa kun en oo osannu vaan opettaa?

Ei ole pakko uskoa. Kivahan teillä on kun on niin hyvin opetetut lapset. Meidän pojalla on myös puheenviivästymä eikä osaa ajaa edes pyörällä vielä kun on myös motorinen kehitys jäljessä. Sekin on varmaan sun mielestä siitä johtuvaa kun en oo osannu vaan opettaa?

Onko sitä tutkittu pystyykö poikasi oppimaan vielä kuivaksi, vai olisiko kehitys pottailujen osaltakin viivästynyt, eikä lapsesi kykene (vielä?) oppimaan potalla tai pöntöllä käyntiä. Kannattaisi selvittää sekin asia, kun kerran ikää on jo tuon verran ja muitakin viivästymiä on.

Ei taida sitten olla vaan vedätystä. Jos onkin oikeasti hankaluutta oppia kuivaksi. Mut silti vois viedä ne vaipat pois kokonaan ja alkaa treenata sitä asiaa. Ehkä sitten alkas jotain tapahtua kun ei talossa ole vaippoja.

Aika pahaksi on tosiaan päässyt. Oletko kysynyt neuvolasta apuja? Niillä on varmasti vastaavia tapauksia pilvin pimein.

Meillä lapsi saatiin potalle ihan vain lahjomalla. Ekasta kakkauskerrasta tuli tikkari, seuraavista Xylitol-pastilli. Nekin onneksi jäivät sitten jossain vaiheessa unholaan... =)

Meillä oli samaa pikkukakkosen kanssa. ei auttanut lahjonta, hyvittely tms. yhtenä päivänä sitten ilmoitin, että kaupasta oli vaipat loppu ja ettei noin isoille lapsille enää myydä vaippoja. Meillä oli silloin mahdollista olla kotona, niin meni läpi=) Pari päivää muistaakseni meni itkiessä, mutta sitten, lopulta, lapsi oppi kuivaksi.

Mun poitsu nyt 2v8kk ja oon pitänyt ilman vaippaa kesästä saakka. Pissan päästää pottaan,mutta kakat housuun. Mutta mulla se periaate,että vaippaa en enää laita vaan kärsivällisesti siivoan kakkat housuista...eiköhän tuo joskus opi!

Yhteistyössä