Olenko kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surumieli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surumieli"

Vieras
Tilanne siis seuraavanlainen:

Minulla on la kolmen viikon kuluttua. Miehellä on tänä viikonloppuna menoa työkavereidensa kanssa, saunailtaa ja muuta aktiviteettia. Siis sekä eilen että tänään. Asia oli ollut minulla jo hyvän tovin tiedossa ja minulle oli ihan ok, että mies menee kavereidensa kanssa iltoja/päiviä viettämään. Olin kuitenkin ihan siinä ajatuksessa, että tuo ymmärtää, että menee rientoihin autolla, koska la niin lähellä. Jos kuitenkin tarvitsee olla ajokunnossa ja lähteä synnärille. No, eihän hälle ollut tuollainen tullut mieleenkään! Lähtötilanteessa meille tuli kauhea riita, kun huomasin miehen olevan lähdössä pyörällä. Sanoin, että etkö voisi mennä autolla, voit silti sen saunakaljan juoda, mutta haluaisn hänen olevan ajokunnossa. Miehen vastaus oli, että olen kohtuuton. Hän ei ollut ajatellut juoda kaatokännejä, mutta kuitenkin sen verran ettei ole ajokunnossa. Sanoi, että jos lähtö tulee, ainahan voidaan lähteä taksilla. Sanoin, etten tosiaankaan halua lähteä taksilla vain sen vuoksi, ettei hän voi olla nyt tätä loppuaikaa juomatta. Enkä halua synnytyssaliinkaan kaljalta haisevaa ukkoa. Mies ei ymmärtänyt näkemystäni yhtään, puhui vain etten luota häneen (tarkoittaen kohtuullista alkoholinkäyttöä) ja alistan häntä! Lopulta tilanne päättyi siihen, että mies ei lähtenyt saunomaan ollenkaan, sanoi että meni fiilikset. Monta kertaa sanoin hänelle eilisillan aikana, että mene nyt saunomaan ja viettämään iltaa kavereidesi kanssa, eikö selvänä (tai sen saunakaljan juoneena) voi siellä olla. Ei kuitenkaan halunnut, sanoi että olisi halunnut mennä "rennosti" ja ottaa muutaman oluen... Nyt on mullitellut siitä asti :(

Ja taustana se, että mieheni ei todelllakaan ole riippuvainen alkoholista, juo tosi harvoin. Ihan muutamia kertoja vuodessa humalaan asti. Joten viinanhimosta tässä ei ole kysymys, vaan jostain kummasta valtapelistä mielestäni. En ymmärrä ollenkaan tätä tilannetta, olen allapäin ja jollakin tavalla mies saa minut kokemaan, että olen toiminut väärin. Mitä mieltä te olette? Toiminko kohtuuttomasti?

Ja se on totta, että mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä ei ole, kohdunsuukin oli tällä viikolla lääkrintarkastuksessa ihan kiinni. Mutta kun sitä ei mielestäni voi siltikään olla varma, etteikö se synnytys kuitenkin käynnistyisi yllättäin. Ja taustana sekin, että kyseessä on toinen lapsemme (joten ei kaiken pitäisi olla miehellekään vierasta) ja molemmat lapset on olleet toivottuja.

Miten te toimisitte vastaavassa tilanteessa? Päästäisittekö miehenne kaljoittelemaan kolme viikkoa enne laskettua aikaa? Ja miten minun pitäisi toimia nyt? Olen ihan hämilläni ja mieheni pitkävihaisuuden tietäen, pelkään että vauva-aikaa jää nyt tämä varjostamaan... Tässä tilassa ja näiden hormonimyrskyjen keskellä, ei kaipaisi tällaista nyt yhtään :(

Tulipa pitkä sepustus, kiitos nille jotka jaksoivat lukea!

No jos kerran olisi halunnut tuon yhden ainoan kerran lähteä, niin olisin antanut ja annoin silloinkin kun esikoista odotin :) Ei sitä vaan voi elää kokoajan varpaillaan ja reppu selässä oottaa lähtöä.

Mun mielestä olit kohtuuton. Jos mies ei todellakaan meinannut mitään kännejä vetää ja ei ryyppää muutenkaan paljon niin on hänelläkin oikeus rentoutua. Samalla tavalla kuin sinäkin, hän stressaa myös lapsen tuloa.

Olisinkin antanut mennä, siitä ei ollut kysymys, vaan siitä että ei olisi ollut ajokunnossa. En ymmärrä mikä se iso ero on siinä juoko yhden/kaksi kaljaa illan aikana (ja on ajokunnossa) vai sen viisi-kuusi (eikä ole kaatokunnossa, muttei ajokunnossakaan)...
Ja matkaa meiltä on synnärille 100 km ja esikoisen synnytys oli jo suht nopea ja neuvolassa onkin sanottu, että olis syytä lähteä laitokselle aika pian ensimmäisistä kunnon tuntemuksista.

Itseä inhottaa kaikki kaljoittelureissut muutenkin ja kyseisessä tapauksessa ihan senkin takia, että olisi tosi kiva, jos pikkuhiprakassa teloisi vaikka jalkansa tai kätensä pakettiin näin lähellä synnytyksen lähellä.

Olisinkin antanut mennä, siitä ei ollut kysymys, vaan siitä että ei olisi ollut ajokunnossa. En ymmärrä mikä se iso ero on siinä juoko yhden/kaksi kaljaa illan aikana (ja on ajokunnossa) vai sen viisi-kuusi (eikä ole kaatokunnossa, muttei ajokunnossakaan)...
Ja matkaa meiltä on synnärille 100 km ja esikoisen synnytys oli jo suht nopea ja neuvolassa onkin sanottu, että olis syytä lähteä laitokselle aika pian ensimmäisistä kunnon tuntemuksista.

Kuten sanottu, taksi kulkee tarvittaessa. Ihmetyttää nämä naiset jotka povaavat synnytyksen alkavan aina kun mies kotiovesta ulos astuu.

Todellakin olet kohtuuton!! Tuskin se vauva sieltä kolmea viikkoa etuajassa tulee, jollei mitään merkkejäkään synnytyksestä ole. Ja sinähän siellä synnytät eikä mies. mies osaa kyllä istua sun vieressäs sairaalassa MUUTAMAN kaljan ottaneenakin. Älytöntä vouhotusta sulta. :(

Meillä oli sopimus että kun äitiysloma mulla alkaa niin mies on siitä lähtien ajokunnossa kokoajan. eli saunakaljan sai ottaa tai parikin, mutta ei niin ettei ajamaan olisi voinut lähteä.

Eli häntä koipien väliin ja anteeksi pyytämään, näin nyt ymmärrän kommenteistanne ;) Ehkä nämä hormoonit tosiaan sekoittavat mielen...

Mulla on aika rento asenne asioita kohtaan itsellä ja mulla oli 39 viikkoo kun mies kävi juomassa ja soitin vaan isälle et se sa sit heittää synnärille jos lähtö tulee..

Mut vaikka tuntisit et toimit oikein niin sun mies tuskin tuntee. Pure hampaat yhteen, niele ylpeys ja pyydä anteeksi mieheltäs. Se ei mennyt saunailtaan joten sait tavallaan tahtos läpi koska mies ei sillon myöskään juonut mitään. Eikö anteeksi pyyntö olisi hyvä jos miehes leppyy sulle kunnolla?

Meillä mies piti kotona pienimuotoiset illanistujaiset työkavereille kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Itse menin esikoisen kanssa vanhempieni luo yöksi (meiltä n. 2km ja sairaalaan on 5-7km). Sovimme että miehen ei tarvitse olla ajokunnossa, mutta ei saa myöskään olla humalassa jotta voi tulla mukaan synnytykseen. Jos mies olisi halunnut mennä pois kotoa juhlimaan jonnekin missä ei välttämättä edes kuule puhelinta, en olisi halunnut hänen menevän.

Ensimmäinen lapsi syntyi viikolla 37+5 ja tämä toinen 38+2, eli ei se mitään takaa jos la:han on vielä 3 viikkoa. Mielestäni te molemmat olitte hieman kohtuuttomia: sinä et suostunut kompromissiin ja mies suuttui.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmelehmä;21959962:
Todellakin olet kohtuuton!! Tuskin se vauva sieltä kolmea viikkoa etuajassa tulee, jollei mitään merkkejäkään synnytyksestä ole. Ja sinähän siellä synnytät eikä mies. mies osaa kyllä istua sun vieressäs sairaalassa MUUTAMAN kaljan ottaneenakin. Älytöntä vouhotusta sulta. :(

Kyllä ne vauvat voivat tulla etuajassa vaikka ei mitään merkkejä olisi: minulla molemmat synnytykset ovat käynnistyneet vesienmenolla, ja sitä ennen ei ole ollut ainoatakaan supistusta.

Mun mies oli firman joulujuhlassa monen sadan kilometrin päässä. Laskettu aika oli juuri mieheni "biletyspäivänä", eikä sieltä "hevon kuusesta" yöllä olisi kovin helposti päässyt Etelä-Suomeen, jos synnytys olisi käynnistynyt.
Onneksi meni viisi päivää yli lasketun ajan, niin mieskin pääsi mukaan :)

Meillä mies on ihan ite päättänyt jokaisen kolmen lapsen kohdalla, ettei ota alkoa enää kuukautta ennen laskettua. Ei tarvii käskeä ja patistaa aikuista miestä, kun on niin järkevä että tajuaa itekin.

Hohhoijaa. Et ollu kohtuuton vaan ihan mahdoton, ei olis itselle tullut mieleenkään tuommoinen. Sori vaan. Taksilla pääsee ja sinä sen kai kuitenkin synnytät? Itse soitin aikanaan miehelle kun lähtö tuli että joutaako heittämään laitokselle niin sain tuotua oman auton kotiin, ei tarvinnut jättää sairaalan parkkiin.

Kiitos monista ajatuksia herättävistä kommenteista. En osaa olla näköjään niin rento kuin moni muu täällä. Taidan niellä ylpeyteni ja pyytää anteeksi kohtuuttomuuttani (mutta toisaalta toivon, että hänkin ymmärtäisi minun näkemykseni asiasta).

Kiitos monista ajatuksia herättävistä kommenteista. En osaa olla näköjään niin rento kuin moni muu täällä. Taidan niellä ylpeyteni ja pyytää anteeksi kohtuuttomuuttani (mutta toisaalta toivon, että hänkin ymmärtäisi minun näkemykseni asiasta).

Mun ukko sanois tossa vaiheessa (kun anteeks menisin pyytelemään), että hyvähän se nyt on tulla pyytään anteeks kun kemut on jo ohi!

Ymmärsihän mies sun näkemyksen. Hänellähän oli siihen ratkaisukin, menette tarvittaessa taksilla.

Yhteistyössä