Huutiksessa usein lukee esim vähän kulahtaneesta talvihaalarista että "kakkoshaalariksi tai tarhakäyttöön".

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuh

Vieras
Ton kakkoshaalariasian ymmärrän, että joo, jos toinen puku on pesussa tmv ni on vähän sekunda varapuku, mutta mitä tuo "tarhakäyttöön" tarkottaa? Siis laittaako jengi oikeesti huonoja kuteita mukaan päiväkotiin?

Nehän ulkoilee pari kertaa päivässä ni eikö sinne kannata laittaa kunnon ulkoiluvermeet mukaan? Siis nimenomaan jos kyse on ulkovaatteista. Toki ymmärrän, että sisällä on verkkarit yms, ei mitään juhlakuteita.

Itse kyllä ainakin pidän huolen, että siellä missä ulkoillaan paljon on parhaat kuteet, ja kyllä meidän mukulat ulkoilee paljon päiväkodissa --> se ykkösasu on siellä!!

Ton kakkoshaalariasian ymmärrän, että joo, jos toinen puku on pesussa tmv ni on vähän sekunda varapuku, mutta mitä tuo "tarhakäyttöön" tarkottaa? Siis laittaako jengi oikeesti huonoja kuteita mukaan päiväkotiin?

Nehän ulkoilee pari kertaa päivässä ni eikö sinne kannata laittaa kunnon ulkoiluvermeet mukaan? Siis nimenomaan jos kyse on ulkovaatteista. Toki ymmärrän, että sisällä on verkkarit yms, ei mitään juhlakuteita.

Itse kyllä ainakin pidän huolen, että siellä missä ulkoillaan paljon on parhaat kuteet, ja kyllä meidän mukulat ulkoilee paljon päiväkodissa --> se ykkösasu on siellä!!

kuteet ja vermeet :headwall:

No, jos laskevat vaikka sen mukaan että tarhassa saattaa haalarille sattua jotain, eli mielellään sinne sitten sellainen haalari mistä ei jää harmittamaan jos menee rikki tms? Katoaminenkaan ei ole niin iso ongelma kuin sen kalliimman ykköshaalarin kanssa. Ei sen kakkoshaalarinkaan tarvi mikään huono olla.

Toisaalla taas päiväkodeissa on tapana käyttää niitä kurahousuja jokatapauksessa ja jos kotona ei niitä haluta pitää niin silloinhan tietty on järkevämpää ottaa kotikäyttöön se haalari missä vedenpitävyys on parempi. Ja jos muuten haluaa että lapsi on mahdollisimman siististi puettu kun sen kanssa liikkuu niin sekin varmaan tukee sitä että mielummin pitää sen paremman haalarin kotona.

No kaipa sillä tarkoitetaan, että voi olla jotakin käytön jälkiä, mutta menee hyvin esim päiväkodissa, missä niitä käytönjälkiä tulee varmasti, eikä sitten harmita jos on polvet vihreenä tai pieni korjausta vaativa vekki jossakin.
Uuteen pukuun se ainakin mua ottaa päähän, vai olisko se sitten sitä kun ei itse ole ollut paikalla ja heti on vaatteet rikki, tiedä häntä.

Meillä syksyllä säiden kylmetessä otetaan käyttöön viime talven (silloin uusi) haalari, kun lumi tulee maahan siirrytään uuden haalarin käyttöön.

Meillä "edustus" ulkovaatteina on ollut jokin housu-takkiyhdistelmä, jossa ei ole erityisiä kosteudenkesto-omianisuuksia, sitä käytetään viikonlopun kauppareisuilla tai kylässä.

Önhan nuita valituksia kuultu, kun pkssa on kuivauskaapilla pilattu uus kosteussuojahaalari tai se tuliterä T2H onkin saanut hihaansa maaliläiskän pkn vastamaalatusta aidasta ja mammat marisee kuka korvaa. Jos tilanne on se, että itku tulee jos uusi haalari saa siipeensä niin tämmönen vähän kulahtanut on varmaan sitten parempi pk-haalariksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;22014919:
Önhan nuita valituksia kuultu, kun pkssa on kuivauskaapilla pilattu uus kosteussuojahaalari tai se tuliterä T2H onkin saanut hihaansa maaliläiskän pkn vastamaalatusta aidasta ja mammat marisee kuka korvaa. Jos tilanne on se, että itku tulee jos uusi haalari saa siipeensä niin tämmönen vähän kulahtanut on varmaan sitten parempi pk-haalariksi.

Juuri noin.

Meillä ne "kakkoshaalarit" on sitä varten että päästään illalla ja viikonloppunakin ulos ja puistoon, jos se varsinainen haalari on pesussa. Hoitoon laitan ne parhaat ja lämpimimmät vaatteet, koska siellä lapsi ulkoilee monta tuntia päivässä.

En käsitä miksi lapsella pitäisi olla hoidossa jotenki huonommat vaatteet. Ainakaan lämpimyyden ja toiminnallisuuden suhteen.

tykkään käyttää lapsella kivannäköisiä vaatteita ja tiedän kyllä että sotkeutuvat käytössä.. Anoppi raahaa aina kirppiksiltä huonokuntoisia rääsyjä "likasiin" leikkeihin (mm. hiekkikselle).. Huoh.. Ikinä en oo niitä käyttäny mutta ku ei ymmärrä vaikka suht suoraan oon sanonu ettei mua likaantuminen haittaa, pesukone on keksitty.

Täysin samaa mieltä ap:n kanssa!

Miksi sitä uutta pukua pitäisi suojella? Ettei vain likaantuisi tai jopa menisi rikki. Missälapsi sitten sitä pitää? Sisällä siististi vai? Jos ostaa uuden puvun niin eiköhän se ole ihan ulkokäyttöön ostettu ja siis mitä sen väliä jos vaikka tulisi reikä, se on elämää!

No monethan ostaa näitä kalliita reimateccejä vain ns. edustuspuvuiksi, joita käytetään tyyliin kauppareissuilla missä lapsi istuu vain kärryssä. Pääasia että voi muille esitellä miten hieno ja kallis puku meidän pikku kullannupulla on, ja senhän voi sitten myydä huutiksessa törkeeseen hintaan. Päiväkotiin laitetaan sitten joku halppis haalari.
Meillä ainakin lapsi ulkoilee eniten päiväkodissa, joten sinne laitan sen parhaan puvun, ja sillä samalla ulkoillaan myös kotona. Käyttöön se on ostettukkin, joten jos menee rikki tms, niin ei voi mitään. Kakkospukua käytetään jos toinen on pesussa.

Mä just tänään totesi puistossa että olin ainut jolla lapset kirppiskamppeissa - syynä kyllä se että meillä ne paremmat puvut ovat pesussa jotta saadaan huomenna hoitoon puhtaat vaatteet.

Kaikilla muilla oli ticketiä, POPia, Reimatecciä ja joo yksi lassie. Vanhemmat seisoskeli hiekkiksen reunalla aika pitkälti Haglöfsin tamineissa. Alkoi melkein naurattaa kun tajusin miten merkkivaatteet ovat niin tärkeitä - itselläkin oli se haglöfsin tuulipuku päällä.

Mutta mun mielestä tolleen puistoon tai hiekkalaatikolle voi hyvin pukea jotain muutakin kuin viimeisen päälle trendikästä, kun olennaista on se että lapsi pysyy lämpimänä ja kuivana.

No monethan ostaa näitä kalliita reimateccejä vain ns. edustuspuvuiksi, joita käytetään tyyliin kauppareissuilla missä lapsi istuu vain kärryssä. Pääasia että voi muille esitellä miten hieno ja kallis puku meidän pikku kullannupulla on, ja senhän voi sitten myydä huutiksessa törkeeseen hintaan.

Tätä mä ihmettelen, että jollain haalarilla pröystäillään. Siis ei kai kukaan normaalijärkinen ylpeile kaupassa jollain HAALARILLA, joka on tarkoitettu ulkoilukäyttöön. Sama kuin mä ostaisin jonkun Peak Performancen toppapuvun ja menisin Helsingin keskustaan shoppailemaan jonnekin Laura Ashleyyn että hei kattokaa ku mulla on uus toppapuku. Ei, kyllä mä sonnustautuisin silloin Burberryn trenssitakkiin, niin kyllä lapsetkin, jos olisi :D

ettekö te tiedä, että niitä kalliita tickettjä ja reimateceja käytetään vaan kaupungilla ja kun mennään kavereiden luo, että päästään elvistelemään kalliilla haalarilla... Tarhaan pistetään sitten se kulahtanut lassie, eihän sillä ole nyt niin väliä vaikka lapselle vähän kylmä tulis kunhan vaan ei kallis ticketti likaannu...

[QUOTE="vieras";22015042] Vanhemmat seisoskeli hiekkiksen reunalla aika pitkälti Haglöfsin tamineissa. Alkoi melkein naurattaa kun tajusin miten merkkivaatteet ovat niin tärkeitä - itselläkin oli se haglöfsin tuulipuku päällä.
[/QUOTE]

Tähän mun on pakko kommentoida. En tiedä, mutta vahvasti luulen, että me aikuiset päädymme omilla kohdillamme niihin Haglöfsin tuulipukuihimme puhtaasti siitä syystä, että kun me emme enää kasva, niin tuularit ovat selkeästi pitkäikäisempiä. Tietysti joka syksy voisi ostaa itsellensä marketista sen rupu-lenkkeilysetin, mutta kun toisaalta laadusta on niin kiva maksaa ja merkkivaatteissa on aina kivoja käyttöä parantavia yksityiskohtia, niin miksi ei satsaisi pari hunttia ja päätyisi siihen merkilliseen, kun se sitten kuitenkin kestää enemmän kuin yhden sesongin (ja näyttääkin paremmalta) uskon, että itsekin olet käynyt ainakin epätietoisesti saman järkeilyprosessin ennen Haglöfsisi ostamista.

no meillä on kakkoshaalari tarhassa mutta ei se tarkoita sitä etteikö se olis hyvä lämmin ja kosteutta hylkivä. Meillä on nätimpi haalari kotona ja se vähän rumempi tarhassa vaikka uutena sekin ostettin. Ja voin sanoa et harmittais jos olis se hienompi tarhaan viety koska ekan kuukauden aikana (Lassietecin haalari) niin repes kiipeilytelineessä hihasta ja on takamuksesta kulahtanut koska on niin kovalla käytöllä siellä. tarhatätikin sanoi ettei kannata tuoda uutta sen nirhauman takia koska meidän poika on kuulemma niin menevä että tulis siihen uuteenkin nopeasti jotain kulumaa että hyvin menee sillä nykyiselläkin haalarilla...

Haglöfs ei oo musta mitenkään erityisen trendikäs aikuisten ulkovaate :) Ei nyt markettikamaa, mutta ei tosiaankaan mitään erityistä hypetysmerkkiä (esim kiipeilyvermeissähän niitä on enemmän). Merkki on hyvää, mutta turvallista ulkoilupukeutumista. Mä mietin, miksi ihmiset ostaa noita heikkolaatuisia vaatteita itselleen, kun kunnon merkit toimivat paremmin (yksityiskohdat, istuvuus) ja kestävät helposti 10 vuotta priimana. Äitini lykkäs mulle jonkun columbian takin (Prisma) ja se a) ei pitänyt hyvin vettä ja b) vetoketjut hajosivat ehkä kolmessa vuodessa. Mun toki huomattavasti kalliimpi vaellustakkini on saavuttanut 10 vuoden iän, vedenkesto yhä suihkuluokkaa, ainoastaan vähän etulista alkaa vuotamaan ja maalitahrat haittaa mun mielestä käyttöä. Takapihalla se menee, ostin toisen kaverin sille julkisempaan käyttöön.

Ja aikuistenvaatteissa pätee sama kuin lastenvaatteissa. Alesta saa halvemmalla :)

[QUOTE="ninni";22015353] Ja voin sanoa et harmittais jos olis se hienompi tarhaan viety koska ekan kuukauden aikana (Lassietecin haalari) niin repes kiipeilytelineessä hihasta ja on takamuksesta kulahtanut koska on niin kovalla käytöllä siellä. tarhatätikin sanoi ettei kannata tuoda uutta sen nirhauman takia koska meidän poika on kuulemma niin menevä että tulis siihen uuteenkin nopeasti jotain kulumaa että hyvin menee sillä nykyiselläkin haalarilla...[/QUOTE]

Eikö tässä tilanteessa kannattaisi panostaa vähän kestävämpään materiaaliin, jos takamus kulahtaa kuukaudessa? Corduraa...

Mä oon pudonnu näistä trendijutuista täysin. Mulla on kolme lasta ja ekaa kertaa ny ostin reimaTEC-haalarin ku juniori menee päiväkotiin. Ostin sen nimenomaan siksi, että ajattelin, että pk tarttee vaativampaan käyttöön suunnitellun haalarin. Edelliset kaksi kun olen hoitanut kotona on menny hyvin halpishaalareilla, koska MINÄ arvoin koska kurikset, koska sisään jne. Päiväkodissa ollaan muiden armoilla --> parempi haalari joka kestää tuiskeet. Tässä asiassa palsta on tehnyt tehtävnsä, kuvittelen, että se tekki ois parempi kuin aiemmat haalarit (joihin olen ollut tyytyväinen).

Eipä iskeny mieleenkään laittaa kulahtanutta päiväkotiin ja pitää TEKKKKIä statussymboolina kauppareissuilla.. :D

mä en osta ees niin kallista että konkurssiin menisin jos se hajoaa. vaatteet on käyttämistä varten. saatan laittaa päiväkotiin jopa valkoisen paidan. jos tulee tahra niin tulee. pesussa jos ei lähde niin voi voi. siistit vaatteet laitan päiväkotin ja sen parhaan puvun siellä sitä tarvitaan. yleensä ostan lassien pukuja ne on hyviä mutta ei liian kalliita. tuo lapsi kasvaa niin nopeeta että mitään 100e rupea puvusta maksamaan mikä menee vain yhdentalven.

Haglöfs ei oo musta mitenkään erityisen trendikäs aikuisten ulkovaate :) Ei nyt markettikamaa, mutta ei tosiaankaan mitään erityistä hypetysmerkkiä (esim kiipeilyvermeissähän niitä on enemmän). Merkki on hyvää, mutta turvallista ulkoilupukeutumista. Mä mietin, miksi ihmiset ostaa noita heikkolaatuisia vaatteita itselleen, kun kunnon merkit toimivat paremmin (yksityiskohdat, istuvuus) ja kestävät helposti 10 vuotta priimana.

Tietyyn hintarajaan asti tämä periaate pitää paikkansa. Mutta jos takki maksaa 500 ja housut 300 = 800 ja käyttöiäksi lasketaan 10 vuotta niin sadan euron tuulipukuja voi ostaa lähes joka vuosi ennen kuin kustannukset ovat samat. Käytännössä 100 euron puku kestää noin kolme vuotta joten niitä tarvitaan noin 3 kpl kymmenessä vuodessa jolloin kustannukset ovat kolmasosa huippukalliiden merkkien kustannuksista. Tietty jos on lähdössä Himalajalle 2 kk leirille niin varusteiden on oltava tarkasti suunniteltu jokaiselta yksityiskohdaltaan ja huippuluokkaa mutta katuköyttö ja puistossa tai lähimetsässä ulkoilu on ihan eri asia käyttötarkoitukseltaan.

Yhteistyössä