Onko kellään pyöreitä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan..

Vieras
Mua huolestuttaa meidän tyttö, kun jotenkin on alkanut tuntua, että onko turhan pyöreä.. Itse olin lapsena lihava ja kärsin siitä kovasti. Omien lasten kohdalla ajattelin, että syödään terveellisesti, niin ei joudu kokemaan samaa.. Mutta nyt kuitenkin pelkään, että onko meidän tyttö kuitenkin liian pyöreä ja pyöristyykö tästä entisestään..

Pituutta ei ole hirveästi tullut, kuukausi sitten oltiin 4v. neuvolassa ja pituutta oli tullut vuodessa 6cm.

Se, mikä tässä eniten huolestuttaa, on se, kun mielestäni syömme terveellisesti, eli en oikein osaa mitään muuttaakkaan kun liikummekin lasten kanssa paljon. Ja tyttö on muutenkin eläväinen. Itse olen aikuisena laihduttanut ja pistänyt elämäntavat remonttiin, sekä tarkkailen painoani edelleen aktiivisesti, joten uskon tosiaan, että ruokailutavat on kunnossa. Tyttö ei ole edes kova syömään..

Eli painoa on nyt 17kg ja pituutta 99cm. Ja siis neljävuotias..

[QUOTE="vieras";22033102]mulla on kaksi tukevaa tyttöä... tai siis siellä pluskäyrillä jossain menevät..
esim 5v neuvolassa 121cm ja 25kg, 8v mitat n. 138cm ja 35kg[/QUOTE]

Muistatko paljonko sun lapset on painanut noin. metrin mittaisina?
Mitä itse ajattelet, oletko huolissasi?

Mun esikoispoika oli 2v neuvolassa 98cm ja 17,3kg. Ei tullut mitään moitetta painosta. POika on isokokoinen edelleen, esim. 4v neuvolassa mittaa oli 116 cm ja painoa 24kg. Hänellä toi paino on kyllä jakautunut erittäin tasaisesti, on sellainen pitkäselkainen ja leveäharteinen. MIstä "makkaroista" tai edes pyörestä mahasta ei ole tietoakaan.

[QUOTE="Lilli";22033119]Muistatko paljonko sun lapset on painanut noin. metrin mittaisina?
Mitä itse ajattelet, oletko huolissasi?[/QUOTE]

muistaakseni jossain, ehkä 4v neuvolassa esikko oli 107cm ja 17kg... en ajattele mitään, harrastavat paljon liikuntaa, ovat iloisia ja reippaita ja suosittuja kaveripiirissä, joten hmm... mitä pitäisi ajatella?

Mulla on tyttö 97cm ja 19kg, joten teillä ei olla pyöreitä jos meilläkään ei olla ylipainoisia.

Onko teille koskaan sanottu mitään esim. neuvolassa? Kun mä tuosta painosta kysyin, niin täti sanoi "noo.. voihan sitä seurailla.." siitä sitten aloin huolestumaan..

Tuntuu, että meillä on lähipiirissä niin paljon keijukaislapsia, että oma on ollu aina iso verrattuna niihin.. Oon ajatellu, että on sattunu vaan pieniä lapsia ympärille, mutta nyt aloin miettiä, että onko ne muut "normaaleja" ja meidän lapsi vanttera? Kun omaan silmään en osaa luottaa..

[QUOTE="vieras";22033201]muistaakseni jossain, ehkä 4v neuvolassa esikko oli 107cm ja 17kg... en ajattele mitään, harrastavat paljon liikuntaa, ovat iloisia ja reippaita ja suosittuja kaveripiirissä, joten hmm... mitä pitäisi ajatella?[/QUOTE]

Ei tarvitsekkaan ajatella mitään =) Tarkoitin vain, että oletko itse huolissasi, mutta hienoa, ettet ole.. Kun mulle noi luvut ei sano oikein mitään..

Ei tarvitsekkaan ajatella mitään =) Tarkoitin vain, että oletko itse huolissasi, mutta hienoa, ettet ole.. Kun mulle noi luvut ei sano oikein mitään..

niin siis mä katson heitä ja he näyttää normeilta, ei mitenkään hirveän pyöreiltä ja extraerottuvan lihavilta, joten näillä mennään =) ovat kovia syömään ruokaa, karkkipäivä on kerran viikossa, eikä silloin mätetä kaksin käsin...

Juttele tuosta neuvolasta. Suurin osa ylipainoisten lasten äideistä ei näe lastaan ylipainoisena. Tämä on siis tutkimustulos. Lapsesi kokoon en osaa ottaa kantaa.

Mutta ei ne lapset liho ihan ilmalla. Mehu on yksi suurimmista ylimääreisen energian lähteistä. Menekö kasviksia vähintään viisi annosta päivässä? Aterioiden määrän lisäys, jolloin annoskoot pienenevät? Leipärasvan käytön vähennys jne.

[QUOTE="mä";22033308]http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/

Normaalin mitoissa teidän tyttö[/QUOTE]

Kiitos! Tutkin tarkkaan ja huojensi mun mieltä =) Hyvä näin.

Meidän tyttö oli juuri neuvolassa...3 ja puolivuotistarkastus.Painoa 15kg ja pituutta 98cm.
Ei siis paljoakaan heittoa teidän tyttönne mittoihin.
Housuja hurjan vaikea löytää kun on niin hoikka vyötäröltä.

Yhteistyössä