En tiedä mitä ajatella. Taidan olla shokissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naamio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naamio

Vieras
Erittäin vakavasti luonnehäiriöinen exäni on ollut hiljaa muutaman kuukauden. En ole ajatellut asiasta sen enempää mitään, koska on aiemminkin toiminut juuri näin. Ensin muutaman viikon/kuukauden piinaa, kiusantekoa, uhkailua jne, sitten taas muutama kk hiljaiseloa ja taas sama rumba alusta.

Yritin tavoittaa häntä lasten asioissa viranomaisten kautta, ja sain tietää että ex on ilmoitettu kadonneeksi jo muutama kk sitten, poliisin mukaan tililtä on säännöllisiä nostoja ja epäillään että on sekaantunut johonkin huumeporukkaan.

Vaikka oon aina tiennyt että se ihminen ei ole ihan "normaali", vaan nimenomaan sosiopaatti jonka mielenkiinto on suuntautunut kaikkeen rikolliseen niin en mä silti mitään tämmöistä osannut ajatella. Sen puheiden mukaan oli töissä ja opiskelemassa ja oli uus perhe ja häät ja vauva ja kaikkea. Ja sitten yhtäkkiä se katoaa. Näemmä vapaaehtoisesti kai sitten.

Ja vaikka mä oon rukoillut kaikki nämä vuodet jotka se on mua ja lapsia pelolla hallinnut, että se ihminen lakkais olemasta tai jotain, niin.. ei tätä voi käsittää. Toisaalta mua pelottaa että nyt kun sillä on lopullisesti karannut mopo käsistä, se tulee joku kerta mun oven taakse ja toteuttaa vihdoinkin miljoonat uhkauksensa meidän tappamisesta. Toisaalta, jos se on tarpeeksi pihalla, se ei varmaan onnistu pääsemään tänne saakka ikinä?

Mä olen jotenkin shokissa tai jotain, en tiedä mitä tästä kaikesta pitäis ajatella. En tiedä pitääkö mun olla helpottunut vai paniikissa? Pitääkö mun oikeasti pelätä vai ei? Onko tää nyt hyvä asia vai ei? Päästäänkö me vihdoin ja viimein lasten kanssa rauhaan siitä ihmisestä, vai onko tää vasta alkua jollekin .. jota en halua edes ajatella.

Ainakin tää on sinetti sille, että mä saan lopultakin yksinhuoltajuuden ja että exältä poistetaan tapaamisoikeus. Vihdoinkin.

Ihan sanattomaksi vetää... En varmaankaan tietäisi mitä ajatella tuossa tilanteessa.. Hirveä tilanne kaikin puolin. Soita virkavalta jos kuulet miehestä vähänkään.

Koita ainakin elää normaalia arkea, voimia! :hug:

Voimia! Mä osaan jotenkin eläytyä sun tunteisiin. Mun ex on kans jonkin sortin käytöshäiriöinen. Kun oltiin yhdessä poliisit oli meidän elämässä harva se kuukausi, millon mistäkin syystä, vaikka ex ei muka koskaan mitään ollut tehny. Vaikka se onkin jättänyt meidät rauhaan ja ottaa yhteyttä harvakseltaan ja yleensä ihan hyvin menee, niin silti odotan, että se jollain tapaa poistuis kuvioista kokonaan, tai mokais niin, että saisin ns. automaattisesti yksinhuoltajuuden ja valvotut tapaamiset.

Meillä ei onneks ole tuota päihteiden väärinkäyttöä ole kuvioissa, se ehkä vähän rauhoittaa mun mieltä, mutta se pelko niistä kaikista uhkauksista silti vaan on jossain tuolla syvällä sisimmässä ja juuri tuollasissa tilanteissa se nousee ylös hyökyaaltona. Koita nyt vaan silti elää normaalia elämää ja ota heti yhteys poliisiin, jos on tarvetta. Tai ehkä voisit soittaa poliisille jo etukäteen ja kysellä vähän apua, miten edetä?

Mulla on lähimmän turvakodin osoite ja kehoitus mennä sinne heti jos vähänkään siltä tuntuu. Poliisillekin käskettiin heti soittamaan, jos jotain tulee. Mutta silti. En kai mä voi loppuelämääni elää näin, valmiina pakenemaan hetkenä minä hyvänsä? En haluaisi muuttaa, en millään. Uskaltaiskohan sitä tuudittautua siihen, että en enää ikinä kuule siitä ihmisestä? Toisaalta se on nyt fyysisesti lähempänä meitä, kuin moneen vuoteen aiemmin. Poliisilla on jotain käsityksiä sen liikkeistä, mutta ei mitään varmaa. Eivät edes tiedä sitä, onko ex itse joka rahat tililtä nostaa, vai kenties joku muu.

Asioilla on tapana järjestyä. Usko siihen. Nyt on varmasti henkisesti rankkaa, mutta tämänkin yli täytyy vaan elää. Ota päivä kerrallaan ja koita nauttia ihan tavallisesta elämästä. Kyllä se pelko ym helpottaa, kun päiviä, joista selvisit tulee lisää. Sekin varmasti helpottaa, kun tiedät mitä tehdä, jos ex sattuukin tulemaan teille tai törmäätte siihen esim kaupungilla. Siis että toimintasuunnitelma sen varalle on tehty.

Me asutaan exän kans eri paikkakunnilla ja vaikka mun ei tarvi pelätä sitä enää fyysisesti, niin silti sen paikkakunnalla liikkuminen on mulle vieläkin varsin epämiellyttävää. Mä aina pelkään, että törmään siihen kadulla tai jossain ja se alottaa sen henkisen päällekäymisen. Mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa sekin helpottaa.

Ensinnäkin tietääkö ex sinun ja lasten osoitteen? jos tietää ni mä järjestelisin muuton + salaisen osoitteen. Nyt varsinkin kun saat yksinhuoltajuuden ni ex:n ei tarvi tietää teidän osoitetta. Tarvittaessa saa yhteyden teihin viranomaisten kautta.
:hug: Kyllähän se varmaan niin menee että pelko kulkee mukana niin kauan ku ex:si on elossa, tavalla tai toisella :hug:

Tietää se..
Mä en vaan haluaisi millään muuttaa, antaa sen vielä edelleenkin määräillä meidän elämää omilla touhuillaan niin. Mutta. Jos tilanne muuttuu kestämättömäksi, mulla on viimeinen oljenkorsi olemassa, jonka käytän sen jälkeen kun yksinhuoltajuus on mulla. Toivon ettei siihen tarvitsisi koskaan mennä.

[QUOTE="vieras";22053594]Siis hetkinen... Ihan pakko kysyä, kenen parasta ajattelit kun hankit tuollaisen kanssa lapsia? Et ainakaan niiden lasten.[/QUOTE]

No siis tietenkään en tiennyt tuosta hulluudesta ennenkuin ensimmäisen syntymän jälkeen. Toinen lapsi sai alkunsa raiskauksesta, aborttiin en pystynyt. Omaa parastani sitten vissiin sinun mielestä olen aina vain ajatellut.

Yhteistyössä