mitkä ovet ja tasot keittiöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kalvo-ovet,MDF vai laminaatti, mikä kestäisi lapsiperhekäytössä parhaiten? Entä miten noiden hinnat menee , onko laminaatti paljon kalliimpi?

Entä tasot, oisko laminaattitasoista kokemuksia? Muu ei varmaan meillä tule kysymykseen, kivitasoja inhoan ja massiivipuu ois nätti mut sitä pitäisi huoltaa..

Laminaatti kestää tasoissa ihan hyvin. Ei kannata sentään ihan leikkuulautana käyttää tai laskea kuumaa kattilaa suoraan pinnalle. Pyyhkimällä lähtee lika helposti.

[QUOTE="vieras";22078019]Kalvo-ovet,MDF vai laminaatti, mikä kestäisi lapsiperhekäytössä parhaiten? Entä miten noiden hinnat menee , onko laminaatti paljon kalliimpi?

Entä tasot, oisko laminaattitasoista kokemuksia? Muu ei varmaan meillä tule kysymykseen, kivitasoja inhoan ja massiivipuu ois nätti mut sitä pitäisi huoltaa..[/QUOTE]

Mut sitä pitäis huoltaa?! Kuka on pöljä?
Vähän paha ehdottaa mitään kun ei tiedä miten helpolla haluat päästä.

Ei ainakaan kalvo-ovia. Meidän edelliset oli maalattua mdf:ää. Ne kesti suht' ok. Reunoista alkoi parin vuoden sisään olla kohtia, joista maali oli rapissut pois. Kuulemma noin ei ois pitänyt käydä, kun kävin keittiömyyjältä kysymässä, mut en jaksanu alkaa reklamoimaan, kun muutettiin siitä pois. :D Nykyisessä meillä on maalattua jotakin puuhärpäkettä nuo ovet. Ovat sen verran uudet, et en vielä tiiä, mut saahan nuo aina maalata uusiks tai ostaa uudet ovet, jos kakat ovat. =)

Laminaattitasoja mulla on ollu sekä tässä että edellisessä ja ainakin mulle just passeli matsku. Ei ikinä puuta meille tasoihin kiitos, mulla ei riitä aika, energia eikä kiinnostus sen huoltamiseen. Kivi taas mun makuun liian kallis. Laminaatti on toiminut erittäin hyvin, oon tyytyväinen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22078488:
Ei ainakaan kalvo-ovia. Meidän edelliset oli maalattua mdf:ää. Ne kesti suht' ok. Reunoista alkoi parin vuoden sisään olla kohtia, joista maali oli rapissut pois. Kuulemma noin ei ois pitänyt käydä, kun kävin keittiömyyjältä kysymässä, mut en jaksanu alkaa reklamoimaan, kun muutettiin siitä pois. :D Nykyisessä meillä on maalattua jotakin puuhärpäkettä nuo ovet. Ovat sen verran uudet, et en vielä tiiä, mut saahan nuo aina maalata uusiks tai ostaa uudet ovet, jos kakat ovat. =)

Laminaattitasoja mulla on ollu sekä tässä että edellisessä ja ainakin mulle just passeli matsku. Ei ikinä puuta meille tasoihin kiitos, mulla ei riitä aika, energia eikä kiinnostus sen huoltamiseen. Kivi taas mun makuun liian kallis. Laminaatti on toiminut erittäin hyvin, oon tyytyväinen. :)

Mä oon kuullut myös jostain että kalvo-ovista reunat rapisee, vaikka muuten ovatkin kestäviä. Itse tykkäisin niistä siksi että on helppo pyyhkiä puhtaaksi ja lian ei ainakaan pitäisi pinttyä. Puuovet ovat meille liian kalliit, minkähänhintaisia nuo laminaattimateriaalit on ?

Mä oon kuullut myös jostain että kalvo-ovista reunat rapisee, vaikka muuten ovatkin kestäviä. Itse tykkäisin niistä siksi että on helppo pyyhkiä puhtaaksi ja lian ei ainakaan pitäisi pinttyä. Puuovet ovat meille liian kalliit, minkähänhintaisia nuo laminaattimateriaalit on ?

Nelkohan myy kalvo-ovia ja väittävät (en tiiä), että ovat keksineet siihen sen ainoan toimivan systeemin. =) Muuten ne on joo, tosi lyhytikäisiä. Ja jos kalvo-oveen tulee esim. viilto tms. sitä ei oikein saa korjattua nätisti. Maalatun voi aina maalata uudelleen.

Ikean keittiöt on pärjänneet hyvin testeissä ja niitä on paljon kehuttu. + niillä on pitkä takuu. Kurkkaa sieltä (mm.) hintoja. Muuten kannattaa mennä ihan liikkeitä kiertelemään ja tekemään suunnitelmaa = samaan tarkkaa hintaa. Itse yllätyin siitä, et esim. Puustelli ja Domus oli melko samanhintaiset (vajaan tonnin ero).