Välillä on ihan pakko ihmetellä ihmisten uusavuttomuutta(?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chala

Aktiivinen jäsen
04.06.2008
15 887
1
36
Täällä on harva se päivä aloituksia joissa kysytään mitä pitäisi tehdä kun naapuri pieksee lastaan tai kaveri rääkkää kissaansa tai lasta kiusataan koulussa tai mitä ikinä.

Ymmärrän hyvin että haetaan vertaistukea ja kannustusta että uskaltaa asiaan tarttua ja joukkoon tietty mahtuu aina provojakin, mutta tuntuu ihan hullulta että kysyykö joku oikeasti sen takia ettei tiedä mitä pitää tehdä? Jäädään vain odottamaan kunnes joku sanoo mihin soittaa?

samaa ihmetellyt minäkin. ja toinen ryhmä ovat nämä "mistä hakea sairaslomaa", "voinko vittumaisuuttani jättää ilmoittamatta äitiyslomasta" -jutut. voi tsiisus. miten pihalla ihmiset voikaan olla...

nykyihmiset on uusavuttomia, katotaan esim kauppojen hyllyjä missä on valmiina vaikka mitä esim lihamureke. kuka ei osaa tehä lihamureketta ite?? :O tai jotku kastikkeet lisää vain makkarat-tyyliin. ei ihme jos tän päivän kakarat ei osaa aikuisena tehä mitään ite.

[QUOTE="zxz";22110273]Kylla mina luulen, etta ne kyselyt on usein vain "jutun juurta".[/QUOTE]

Usein varmasti ovatkin mutta joukkoon mahtuu satavarmasti niitä jotka ovat tosissaan ja jotenkin se on tosi huolestuttavaa että eikö ihan oikeasti yhtään raksuta omassa pääkopassa että tekee vaikka sen lastensuojeluilmoituksen kun näkee että naapuri vetelee lastaan raipalla parvekkeella.. Muutenkin tuntuu palsta olevan monille kela ja google yhdistettynä..

nykyihmiset on uusavuttomia, katotaan esim kauppojen hyllyjä missä on valmiina vaikka mitä esim lihamureke. kuka ei osaa tehä lihamureketta ite?? :O tai jotku kastikkeet lisää vain makkarat-tyyliin. ei ihme jos tän päivän kakarat ei osaa aikuisena tehä mitään ite.

Kyllä mun kestosuosikki vaan edelleen on ne pakastealtaan perunamuusit :D Jotenkin tuntuu että jos et osaa perunoita keittää ja survoa, syö sitten kokonaisina. Tai ehkä ne ei osaa keittää niitä perunoitakaan :snotty:

Sen mä ymmärrän, että joku kyselee, "mitä pitäisi tehdä, kun naapuri lyö lastaan". Se on tosi vaikea ja hankala tilanne ja ihan jokaisen elämään ei tuollaiset tilanteet kuulu. Vaikka tietäisi, että lastensuojeluun pitää ilmoittaa, voi se olla ihan tuntematon maailma.

Sen sijaan uusavuttomuutta on juurikin nämä: kuinka paljon hoitomaksut on, koska veronpalautukset maksetaan, onko ikea auki, koska äitiyspäiväraa pitää hakea jne jne... Siinä ajassa, kun naputtelee kysymyksen tänne, olisi vastauksen hakenut netistä kaksi kertaa.

Ehkei kyse ole uusavuttomuudesta, vaan siitä, että kynnys puuttua toisten asioihin on korkea. Toisinaan ehkä liiankin. Liian usein saa kuulla ihmisistä, joita on pahoinpidelty kotonaan/ kadullla tms. jotka ovat huutaneet apua- ilman, että kukaan on tehnyt yhtään mitään.
Elämme aika paljon- pidä sä vaan huolta omista asioistas- maassa. Toisaalta, meillä on kyllä joukko kyttäjiä, jotka ovat aina ilmoittamassa, soittamassa, valittamassa - silloinkin kun siihen ei ole aihetta.

se on sitä kannustuksen saantia ja mielipiteiden haravointia asian suhteen.

Ja varmasti paikallaan monesti, mutta tuntuu kauhealta ajatella että jos tilanne on tosi ja kyseessä on joku räikeä tapaus kuten vaikka lapsen pahoinpitely siellä naapurissa, ettei tilanteeseen oikeasti puututa vaan jäädään vain odottelemaan mielipiteitä :(

Täällä on harva se päivä aloituksia joissa kysytään mitä pitäisi tehdä kun naapuri pieksee lastaan tai kaveri rääkkää kissaansa tai lasta kiusataan koulussa tai mitä ikinä.

Ymmärrän hyvin että haetaan vertaistukea ja kannustusta että uskaltaa asiaan tarttua ja joukkoon tietty mahtuu aina provojakin, mutta tuntuu ihan hullulta että kysyykö joku oikeasti sen takia ettei tiedä mitä pitää tehdä? Jäädään vain odottamaan kunnes joku sanoo mihin soittaa?

Kyse on siitä, ettette te naikkoset kykene itse päättelemään asioista, miten pitäisi edetä. :stick:

Heh. Pakastealtaan perunamuusit ovat loistava keksintö kiireiselle ihmiselle. Osaan kyllä kuoria perunat, keittää ne ja soseuttaakin ne- mutta en siinä ajassa, jona saan pakastealtaan muussin pussista lautaselle.
Otan sen uusavuttoman manttelin harteilleni kyllä;).
Mutta niitä riisipaketteja, joissa riisit on pakattu valmiisin keittopusseihin en minäkään enää käsitä.
Ne eivät kiehu edes sen nopeammin.;)

[QUOTE="jep";22110308]Sen mä ymmärrän, että joku kyselee, "mitä pitäisi tehdä, kun naapuri lyö lastaan". Se on tosi vaikea ja hankala tilanne ja ihan jokaisen elämään ei tuollaiset tilanteet kuulu. Vaikka tietäisi, että lastensuojeluun pitää ilmoittaa, voi se olla ihan tuntematon maailma.

Sen sijaan uusavuttomuutta on juurikin nämä: kuinka paljon hoitomaksut on, koska veronpalautukset maksetaan, onko ikea auki, koska äitiyspäiväraa pitää hakea jne jne... Siinä ajassa, kun naputtelee kysymyksen tänne, olisi vastauksen hakenut netistä kaksi kertaa.[/QUOTE]

Repesin ihan totaalisesti jossain ketjussa äsken kun ap kysyi jotain, hänelle vastailtiin ja sitten kysyi vissiin jonkun tarkentavan kysymyksen tms. ja lisäsi vielä että 'googlettaisin mutta kun kone on niin hidas' :D Jotenkin vaan nauratti että pitää selittää erikseen miksi kysyy täältä, on tainnut muutaman kerran tulla vastaan toi "kato v*ttu googlesta" :D

Heh. Pakastealtaan perunamuusit ovat loistava keksintö kiireiselle ihmiselle. Osaan kyllä kuoria perunat, keittää ne ja soseuttaakin ne- mutta en siinä ajassa, jona saan pakastealtaan muussin pussista lautaselle.
Otan sen uusavuttoman manttelin harteilleni kyllä;).
Mutta niitä riisipaketteja, joissa riisit on pakattu valmiisin keittopusseihin en minäkään enää käsitä.
Ne eivät kiehu edes sen nopeammin.;)

Hyi hyi hyi mulle tulee aina muovin maku suuhun kun näen sen keittopussiriisin mainoksen. Ei oikeesti voi olla maistumatta että muovipussissa keitetään, vai voiko muka..

Joo ja sä saat anteeksi perunamuusisi jos osaat muuten sitä tehdä, mutta sitten jos on niin uusavuton ettei saa perunoita keitettyä ja sörssittyä ei kyllä saa oikaista noin :D

Mua ärsyttää kun ihmiset on niin tyhmiä! "Mulla ja naapurin Masalla kävi näin joten ei sulla voi millään olla toisella tavalla" :headwall: Hirveän vaikeaa käsittää, että ihmiset on erilaisia.

Kyllä mun kestosuosikki vaan edelleen on ne pakastealtaan perunamuusit :D Jotenkin tuntuu että jos et osaa perunoita keittää ja survoa, syö sitten kokonaisina. Tai ehkä ne ei osaa keittää niitä perunoitakaan :snotty:

joo ja sit ne maksaa mansikoita sellanen pieni rasia :O uusin bongaus on salaattisekotus, siis ei hyvää päivää jos ei ihmiset osaa salaattia, kurkkua ja tomaattia pilkkoa ni haloo!

Hyi hyi hyi mulle tulee aina muovin maku suuhun kun näen sen keittopussiriisin mainoksen. Ei oikeesti voi olla maistumatta että muovipussissa keitetään, vai voiko muka..

Joo ja sä saat anteeksi perunamuusisi jos osaat muuten sitä tehdä, mutta sitten jos on niin uusavuton ettei saa perunoita keitettyä ja sörssittyä ei kyllä saa oikaista noin :D

mä ostin kerran vahingossa kiireessä sellaisen muovipussiriisin, se on itseasiassa haaste uusavuttomalle. Paketin kyljessä kyllä varotettiin siitä, kuinka pussia ei saisi heti avata, kun se on ottanut vedestä.
Mutta noukin sellaisen lötkön pussin vedestä ja saksin auki ja poltin sormeni.:ashamed:

Ehkei kyse ole uusavuttomuudesta, vaan siitä, että kynnys puuttua toisten asioihin on korkea. Toisinaan ehkä liiankin. Liian usein saa kuulla ihmisistä, joita on pahoinpidelty kotonaan/ kadullla tms. jotka ovat huutaneet apua- ilman, että kukaan on tehnyt yhtään mitään.
Elämme aika paljon- pidä sä vaan huolta omista asioistas- maassa. Toisaalta, meillä on kyllä joukko kyttäjiä, jotka ovat aina ilmoittamassa, soittamassa, valittamassa - silloinkin kun siihen ei ole aihetta.

Olisi mielenkiintoista tietää miten ne kyttääjät jotka kuuntelee lasi korvalla naapurin ääniä ja soittavat lastensuojeluun kun kuuluu vauvan itkua 3min päivän aikana, reagoisivat tositilanteeseen jos vaikka parvekkeen alla alettaisiin tosiaan jotakuta piestä. Se on niin kovin eri asia tehdä jotain kettuillakseen toisille tai ollakseen niin kovin tärkeä kun puuttuu epäkohtiin joista tietää ettei ole mitään oikeaa aihetta, kun todella ottaa osavastuu kanssaihmisen kohtalosta tositilanteessa.

Ja se on kamalaa miten itsekin on kuullut tilanteista joissa on käyty porukalla jonkun kimppuun baari-illan päätteeksi ja jopa portsarit vieressä on katsoneet muualle, eikä kukaan tule väliin tai edes soita apua. Jotenkin kieroutunutta : /

Yhteistyössä