Jääkö mulle muka paljon rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja money money money
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

money money money

Vieras
Siis verojen jälkeen mulle jää 1400 € kuussa, josta maksan siis vain kännykkälaskun ja loput menee minne menee eli vaatteisiin, kosmetiikkaan, ravintolohin, säästöönkin. Kaverini mielestä mulle jää tosi paljon rahaa, onko kaverini väärässä?

[QUOTE="mie";22140241]No jos tosta ei siis mene mihinkään asumiskuluihin tai ruokakuluihin (miten se ylipäänsä on mahdollista), niin ONHAN toi sitten paljon rahaa.[/QUOTE]

Niin ja mulla itsellä jää verojen jälkeen käteen 1600e, josta siis maksan asumiskuluja 600e ja ruokakuluja toisen mokeman vähintään, joten siitä jää 400e, josta sitten ostelen lapsille ja itselleni vaatteita.

[QUOTE="mie";22140241]No jos tosta ei siis mene mihinkään asumiskuluihin tai ruokakuluihin (miten se ylipäänsä on mahdollista), niin ONHAN toi sitten paljon rahaa.[/QUOTE]

??

Itsellä suunnilleen samanlainen tilanne, ja kaiken ja enemmänkin saan kyllä kulumaan. Vaikka tulot on noussut tasaisesti koko aikuisiän, niin kummasti ne menot vaan kasvaa. Pikkuhiljaa alkaa ostaa kalliimpaa ja laadukkaampaa tavaraa. Muutama vuosi sitten ostin lesim. laukkuja ja kenkiä pari kertaa vuodessa ja silloinkin halpoja, max 100€. Nyt huomaan ostavani puolet kalliimpia puolet useammin. Ravintolassa tulee syötyä vähän väliä, kampaajalla käytyä useammin jne. Näinhän se varmaan monella menee.

No mulle se olis todella paljon.Näin kotihoidontuella ku elelen ja mieskään ei kummosia tienaa. Lainat kuitenkin maksettava ym. Juuri miertin että olen ostanut viimeksi itselleni farkut 4v. sitten ;)

kaverisi on oikeassa. meillä jää KAIKKIEN laskujen jälkeen yleensä 600-800e sillä on sit elettävä 6 henkilöä.
Tuikkaa on, mutta silläkin pärjää mainisoti, kun ei joka päivä shoppaile. Tästä rahasta siis ostetaan ruakin vielä

Mulle jää palkasta käteen noin 1600€ lisistä riippuen. Siitä menee oma osuus okt-lainan lyhennyksestä, laskuista, ruuasta ym. Ei pääse rikastumaan, mutta onpahan ainakin ihan itse tienattua :D

Jos kaikki menee shoppailuun, niin on se paljon rahaa.

Itse en raaskisi millään tuhlata niin paljon rahaa "turhanpäiväisyyksiin".
Johtuu ehkä siitä, että maalaisena pärjään vähemmällä, ja tuhlauskohteita on melko vähän.
Ennemmin säästän rahat pahan päivän varalle, tai lähden vaikka lomalle.

Meillä jää miehen palkasta ja mun kotihoidon tuesta verojen jälkeen 1600€ käteen ja siitä maksetaan laina, ruoka ym. elämiseen liittyvät, laskut, tarvittavat vaatteet jne.
Jos saisin yhtäkkiä 1400€ rahaa käytettäväksi miten vain niin olisin lottovoittaja :)

Yhteistyössä