Mies ei hyväksy vaimoaan FB -kavereiden joukkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vilja"

Vieras
Niin. Mies on ollut FB:ssä kauan, itse liityin myöhemmin. Käsittääkseni yleensä pariskunnatkin ovat "kavereita" keskenään, joten laitoin kaveripyynnön. Mies kuitenkin kieltäytyy hyväksymästä minua kavereiden joukkoon. Hän on kyllä kaveri kaikkien sukulaistätien ja serkkujen, entisten luokkakavereiden, yhteisten tuttujemme + satojen "tuntemattomien" kanssa. Mutta ei minun. Mitä tästä pitäisi ajatella? Vai pitäisikö mitään?

ei mullakaan hyväksyny reilu vuoteen,sanoi että kuulemma kyttään ja kyhellän. Mutta pienen painostuksen ja tiukan keskustelun myötä mieli näytti muuttuvan.

[QUOTE="vierastaja";22237152]Sillä on ihan varmasti jotain säätöä jonkun kanssa. Todennäköisesti exän.[/QUOTE]

ai niiden kaikkien facebookissa olevien sukulaistätien, serkkujen, yhteisten tuttujen nähden?

tuskin kenenkään mies niin typerä sentään on

No kaveri tai ei, en ota enempää kantaa, vaikka en ymmärrä, miksi joku ei puolisonsa kaveri halua olla) mutta ne parit on huvittavia, joiden parisuhde tilanne näkyy FB:ssä. Kun tulee riita, puoliso poistetaan kaverilistalta ja parisuhdetilanne poistuu kokonaan, jos ei sinkuksi vaihdu. Sitten sovitaan ja ollaan taas "naimisissa!!

Koska en halunnut häntä kaveriksi.

Minusta olisi outoa, turhaa ja tyhmääkin olla oman mieheni FB-kaveri, kun kerran saman katon alla asutaan ja joka päivä nenätysten ollaan.

Outoa. :D Mä ainakin tykkään, että parisuhdetilanne näkyy '' on parisuhteessa käyttäjän .. kanssa ''
Ja jos vaikka toinen on jossain matkoilla tms, niin voi facessa jutella.
Mut jaa, oma päätökses :p

Minun neuvoni on kysyä ihan kasvotusten asiasta.

Itse pitäisin vähän outona. Vähän niinkuin sillä ois jotain salattavaa tai että oisin sen mielestä niin nolo, ettei kehtaa näyttää mua.

Musta on joskus kivaa tehdä miehelle hyvä mieli kirjoittamalla sen seinälle joku ei-kamalan-imelä rakkaudentunnustus.

No kaveri tai ei, en ota enempää kantaa, vaikka en ymmärrä, miksi joku ei puolisonsa kaveri halua olla) mutta ne parit on huvittavia, joiden parisuhde tilanne näkyy FB:ssä. Kun tulee riita, puoliso poistetaan kaverilistalta ja parisuhdetilanne poistuu kokonaan, jos ei sinkuksi vaihdu. Sitten sovitaan ja ollaan taas "naimisissa!!

Eijei, tuo on kauheaa, vaivaannuttavaa luettavaa, jos kaikki riidat ja muut siellä ilmoitetaan. samoiten kaikki muukin facen välityksellä tappeleminen on aika tyhmää. Tyyliin että kirjoitetaan tilapäivitykseen viestejä sille, joka tietää, kenestä on kyse.

En käsitä tota "pitääkö tunkea miehen joka elämän osa-alueeseen" ajattelua. Mitä ihmettä se avioliitto sitten on jollei elämänsä jakamista jonkun kanssa?! Ja ärsyttää toi että vaimo on aina se joka mukamas tunkee miehen fb-sivuille ja muihin, hei onko tullut mieleen että ehkä se aviomies haluaa rakkaan vaimonsa olevan mukana jokaisessa elämänsä osa-alueessa? Tai että mies haluaa oikeasti jättää esim. miesten illan tai firman pikkujoulut väliin ja lähteä vaimonsa kanssa romanttiselle yöreissulle! Oma mieheni on noin tehnyt ja firman naiset oli tullut sanomaan että "pakottaako se sun vaimo sut tekee noin?" Tuskinpa vaan! Kyllä miehelläni on ihan omat aivot!

Se että jollakin on vapaa suhde miehensä kanssa, ei tarkoita sitä etteikö oikeasti ole sellaisiakin pareja jotka todella jakavat elämänsä keskenään ja todella ovat onnellisia niin. Tärkeintä on se että pari keskenään on samalla linjalla..
Kannattaisi siis keskustella asiasta, kysyä miheltä miksi ei hyväksy pyyntöä..

Outoa. :D Mä ainakin tykkään, että parisuhdetilanne näkyy '' on parisuhteessa käyttäjän .. kanssa ''
Ja jos vaikka toinen on jossain matkoilla tms, niin voi facessa jutella.
Mut jaa, oma päätökses :p

Jos tuo lähtee matkalle, niin sitten voitaiskin olla FB-kamuja :D

Mutta esim. parisuhdetilanteen näkyminen on mulle ihan yhdentekevä asia. En myöskään käytä yleensä vihki- ja kihlasormuksiani. Olen erittäin naimisissa silti :)

[QUOTE="vaimo";22237357]En käsitä tota "pitääkö tunkea miehen joka elämän osa-alueeseen" ajattelua. Mitä ihmettä se avioliitto sitten on jollei elämänsä jakamista jonkun kanssa?! Ja ärsyttää toi että vaimo on aina se joka mukamas tunkee miehen fb-sivuille ja muihin, hei onko tullut mieleen että ehkä se aviomies haluaa rakkaan vaimonsa olevan mukana jokaisessa elämänsä osa-alueessa? Tai että mies haluaa oikeasti jättää esim. miesten illan tai firman pikkujoulut väliin ja lähteä vaimonsa kanssa romanttiselle yöreissulle! Oma mieheni on noin tehnyt ja firman naiset oli tullut sanomaan että "pakottaako se sun vaimo sut tekee noin?" Tuskinpa vaan! Kyllä miehelläni on ihan omat aivot!

Se että jollakin on vapaa suhde miehensä kanssa, ei tarkoita sitä etteikö oikeasti ole sellaisiakin pareja jotka todella jakavat elämänsä keskenään ja todella ovat onnellisia niin. Tärkeintä on se että pari keskenään on samalla linjalla..
Kannattaisi siis keskustella asiasta, kysyä miheltä miksi ei hyväksy pyyntöä..[/QUOTE]

Joo, samaa kummallista ajattelua oon huomannut, etenkin palstalla. Eihän monikaan mies viitsi hyväkäytöksisenä ihan suoraan sanoa typaikan naisille, etteivät he vain kiinnosta seurana yhtä paljon, kuin oma vaimo. Jokainen tekee tietty tavallaan, mutta mä ja mun mies ollaan aika paita ja peppu. Monen on tietysti vaikea uskoa, ettei se johdu siitä, että pakottaisin häntä siihen.

Ei sillä mitään säätöä voi kenenkään kanssa olla, jos siläl kuitenkin on kaikki sukulaiset kaverinaan. Tunnen paljon pareja, jotka tavallaan viettävät omaa elämäänsä FBn kautta, kun kotoolta ei pääse karkaamaan helposti. Ja kyllähän mekin pyöritetään ja tilitetään täällä omia juttujamme, joita toiset puoliskomme eivät lue.

Ei sillä mitään säätöä voi kenenkään kanssa olla, jos siläl kuitenkin on kaikki sukulaiset kaverinaan. Tunnen paljon pareja, jotka tavallaan viettävät omaa elämäänsä FBn kautta, kun kotoolta ei pääse karkaamaan helposti. Ja kyllähän mekin pyöritetään ja tilitetään täällä omia juttujamme, joita toiset puoliskomme eivät lue.

Miksei voisi? Voihan facen kautta pitää yhteyttä muutoinkin kuin siinä seinällä.

Olen aina ollut sitä mieltä, että on vähän hassua, kun pariskunnat tykkäilevät toistensa statuksista ja keskustelevat keskenään julkisesti. Siksi en ole ollutkaan heti ehdottelemassa FB-kaveruutta. Nyt olen kuitenkin palannut työelämään, ja ajattelin, että esim. FB:n privaattiviestien kautta olisi työpäivien aikana näppärämpi kommunikoida kuin esim. tekstiviestillä. Toinen seikka, miksi kiinnostuin miehen FB -kaveruudesta on se, että hän innostui vastikään julkaisemaan kovasti kuvia FB:ssä. Kuvia mm. lapsista, kodistamme, matkoilta jne. Haluaisin tietää mitä kuvia hän on julkaissut ja millaista kommentointia niihin liittyen on käyty. Kun kysyin mieheltä, miksei hän hyväksy kaveruuttani, oli vastaus se, että kumminkin haluan vain kontrolloida. No onhan tuo osittan tottakin.. Hän on ruvennut viettämään FB:ssä enemmän aikaa ja hän sulkee sivun aina kun tulen huoneeseen... Toisaalta en ymmärrä miksi sukulaiset kavereina eivät haittaa - ja vaimo haittaa.. Omia kuviani en ole FB:ssä julkaissut, joten niitä ei tarvitse hävetä. Statuspäivityksiä hän ei omien sanojensa mukaan paljon harrasta. No minkäs teet - jos ei halua päästää minua näkemään profiiliaan, niin sitten ei päästä.

No, mä oon ollut FB:ssä pidempään kuin mies. Ja kun mies liittyi, sanoin sille, että saa kutsua sitten mut kaveriksi, kun itsestään siltä tuntuu. Pari viikkoa mietti, ja sitten kutsui. Ja hyväksyin pyynnön. Mut ois se mulle ollut ihan OK, jos olisi halunnut olla siellä niin, etten ole kaverina. Mitä väliä oikeasti? Jutellaanhan me ja vaihdetaan kuulumisemme päivittäin ihan livenäkin!

Yhteistyössä