Sossujen puuttumisesta perhe-elämään toisenlainen kokemus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Äiti oli alkoholisti, isä ei välittänyt muuten vaan mutta koska isäni oli päällisin puolin ns. normaali ei meitä lapsia otettu ikinä huostaan tai muutenkaan apua juuri tarjottu, vaikka minä olin päihdeongelmainen, lintsasin, yritin itsaria jne yläasteiässä ja veljeni oli 9-vuotias. Kun äitini kuoli, minun 18-vuotias poikaystävä määrättiin sossun toimesta minun ja veljeni huoltajaksi. Kyllä, tämä on täysin totta niin uskomattomalta kuin se vuosien jälkeen itsestä tuntuukin. Ja onpa ollut ihmisiä jotka eivät ole uskoneet mutta näin oli. Minä olisin toivonut että sossu olisi puuttunut, ottanut sijaiskotiin mutta silittivät vain päätä...

no voi rakkaat ihmiset, tottakai näinkin on, sitä EI kukaan OLE täällä KIISTÄNYT. mutta aina ei valitettavasti ole näin...niin ja kun kukaan ei kyseenalaista teidän juttuja niin millä oikeudella te tiedätte muiden asiat? ja edelleen, kukaan ihminen tai mikään taho ei ole erehtymätön eikö se jo mene ihmisille jakeluun, miten tyhmä sitä oikein pitää olla.

kukaan ihminen tai mikään taho ei ole erehtymätön eikö se jo mene ihmisille jakeluun, miten tyhmä sitä oikein pitää olla.

Ei ole ei. Mutta silti yhden väärän (?) huostaanoton perusteella on turhaa vouhkata, että ne yleensä olisivat turhia ja tämän vuoksi alkaa ls-viranomaisia pelkäämään tai vihaamaan. Mä ainakin komennan lapsia ihan varmasti enkä pelkää, että kun väsymys iskee niin sossutäti on ovella.

Ei ole ei. Mutta silti yhden väärän (?) huostaanoton perusteella on turhaa vouhkata, että ne yleensä olisivat turhia ja tämän vuoksi alkaa ls-viranomaisia pelkäämään tai vihaamaan. Mä ainakin komennan lapsia ihan varmasti enkä pelkää, että kun väsymys iskee niin sossutäti on ovella.

no olet täysin oikeassa! itse en olekaan tarkoittanut tuota. sitämieltä kuitenkin olen, että jos on esim. uupunut ja masentunut (yksinhuoltaja) on syytä olla varovainen, sillä joskus kun sattuu huono tuuri asiat voivat mennä aika pieleen. aina näin ei onneksi ole, mutta joskus voi käydä huonosti ja se on myös tosiasia. se on myös pahimmillaan täysin epäreilua ja epäinhimillistä, mutta se on toinen juttu.

no voi rakkaat ihmiset, tottakai näinkin on, sitä EI kukaan OLE täällä KIISTÄNYT. mutta aina ei valitettavasti ole näin...niin ja kun kukaan ei kyseenalaista teidän juttuja niin millä oikeudella te tiedätte muiden asiat? ja edelleen, kukaan ihminen tai mikään taho ei ole erehtymätön eikö se jo mene ihmisille jakeluun, miten tyhmä sitä oikein pitää olla.

En minä ole väittänytkään tietäväni muiden asioita, kerroin vain toisenlaisen ääripään.

Yhteistyössä